Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otitko toiselle lapselle äitiyspakkauksen?

Vierailija
05.02.2014 |

Odotan toista lasta, ikäeroa esikoisen kanssa tulee kaksi vuotta. Olin ajatellut etten ota toista äitiyspakkausta. Pari tuttavaani on ihmetellyt ratkaisuani ja mietinkin tässä, että onko kovin yleistä ottaa toisellekin lapselle Kelan äitiyspakkaus?

Tiedän, että pakkauksen arvo on suurempi, kuin vaihtoehtoisesti siitä saatava rahallinen korvaus. Mutta esikoisen pakkauksessa tulleet tavarat ovat varsin hyväkuntoisia, eikä muotikaan ole ehtinyt muuttua. Mitä sillä toisella pakkauksella tekee?

Miten te muut teitte toisen lapsenne kohdalla?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut. Kolme vuotta ikäeroa, ja kaikki tavarat oli vielä tallella.

Vierailija
22/28 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksoset ja otimme kaksi pakkausta, yhden rahana. Kaksoset nyt 4 v. ja olen myynyt kaikki vaatteet, koska lapsia ei ole enää tulossa. Jos kolmas olisi ollut suunnitteilla, en olisi myynyt vaatteita, enkä ottanut pakkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut toiselle.

Vierailija
24/28 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut, vaan käytin sen, rahan sellaisiin vauvatarvikkeisiin, joita meillä ei vielä ollut.

Vierailija
25/28 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut edes ekalle, kun sain pakkauksen vaatteet kälyltä, puuttuvat tarvikkeet (makuupussi, kynsisakset jne) ostin sitten itse, säästin kyllä melkein satasen ja ostin sillä vauvalle muuta kivaa :)

Vierailija
26/28 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut. Meillä lapsilla ikäeroa kaksi vuotta. Itseasiassa mulle ei olisi tullut mieleenkään ottaa toista pakkausta, koska kaikki vauvakama esikoisen jäljiltä oli vielä täysin käypää tavaraa. 

Vierailija
27/28 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille neljälle lapselle olen ottanut oman pakkauksen!! Niihin olen säilönyt kaikkien käytetyimpiä/suosikkivaatteita, vauva ajan muistoja, vauva kirjat, piirustuksia, valokuvia, syntymäpäivien sanomalehtiä, kaikkea olen sinne lapsuudesta kerännyt; voivat isompana niitä tutkia ja hyödyntää vaatteita omille lapsilleen jos haluavat. Neuvolakortit on siellä myös jemmassa, maitohampaat, ensi kiharat....siellähän on muistoja ihan hirveesti!!!

Vierailija
28/28 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän virisi hyvä keskustelu:)

Vastauksienne lukeminen vahvisti ajatustani siitä, että pysyn suunnitelmassani ottaa toisen lapsen äitiyspakkauksen rahana. Kyllä esikoiselle otettu pakkaus oli tarpeellinen ja asiansa ne siitä säilyneet vaatteet/tavarat varmasti ajavat vielä toisellakin lapsella.

Ja vaikka minäkin olen jemmannut esikoiselle muistoja vauva-ajasta, en kuitenkaan niin isoa muisteloiden laatikkoa aikonut haalia, että tunkisin siihen tilaavieviä toppahaalareita tai makuupusseja.

Vaikka äitiyspakkauksen sijasta saatava raha ei suuri olekaan, niin kyllähän sillä ostaa joksikin aikaa vaikka vaippoja uudelle tulokkaalle:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan