Miksi monet lopettavat laittautumisen kun saavat lapsia?
Kommentit (12)
kummajaiseksi leikkipistossa, kun muut oli näitä meikittömiä tuulipuku mammoja. Ehkä sitten itse olen turhamainen:)
kotiäitinä meikkasin todella harvoin,
vaikka sitä ennen en mennyt ilman meikkiä edes kauppaan...
pidin kyllä muuten hygieniasta ja hiuksista huolta.
töihin palattuani meikkini ei ollut enää niin vahvaa kuin ennen ja
uskallan jo mennä kauppaan ilman meikkiä...
olen silti aina huoliteltu ja kuuleman mukaan luonnonkaunis...
mutta luulen että ikäkin vaikuttaa, tietää mnitkä asiat on kaikkeista tärkeimpiä,
oppii ottamaan rennosti sen meikkauksenkin suhteen...
nyt on kaksi vaippapeppua ja en jaksa ja on paaaaljon tärkeämpiäkin juttuja kuin laitella meikkivoiteita
Pienen vauvan kanssa en jaksanut laittautua siitä yksinkertaisesta syystä, että jos oli esim tukan laittanut, niin sittne jos meni sängylle imettämään, niin se tukka oli heti sekaisin/hiussoljet painoi maatessa tms. Isompana lapset aina reuhtoi sen tukan sekaisin. ´tykkään kovasti halailla ja pussailla lapsiani, ja musta on pussata tai halata, jos lapsi jää tahmeaksi huulikiillosta/pitää varoa, ettei jää meikkivoidetta lapseen... Samoin hajusteiden käyttö on varsinkin pienen vauvan kanssa aikamoista rääkkäystä. Ne kun on täynnä kaiken maailman kemikaaleja, ja vauvoilla hajuasiti on aika herkkä. Kun tän kuopuksen aikana laitoin yksiin juhliin hajuvettä, niin hän kirkui koko päivän aina kun joutui tulemana edes lähelleni...
Mutta joo, kyllä mäkin alan taas skarpata paremmin nyt kun toi kuopuskin on 1-vuotias. PIenen vauvan kanssa siitä on mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä.
Nyt lapsi lähemmäs vuoden ja laittaudun kyllä päivittäin nätiksi. Tosin mun ei tarte tummien piirteiden ansiosta juurikaan mekata :).
olen aina ollut saamaton meikkaamisessa. Lapset jo " isoja" , mutten edelleenkään meikkaa, ellei ole jotain erikoisempaa tiedossa. Onneksi mun huulet ei tartte punaa, huulirasva riittää.
Seuraava kerta kun meikkaan, on varmaan eräs keikka juhlaviikkojen aikana. :p
Voishan sitä joku ilta tässä huvikseen kotona tälläytyä ja laittaa todisteeksi kuvakin vielä näkyville, että kyllä minäkin joskus...
Töihin en todellakaan meikkaa, lasten parissa niistä ei oo paljo iloa, haittaa vain.
Itse olen päivittäin meikannut vain lukioaikoina.
Sen sijaan hiukset ja vaatteet ovat aina siistit ja puhtaat.
On todella vapaa olo kun ensimmäistä kertaa elämässään ei oikeasti välitä miltä näyttää.
Hoidan normaalisti hygienian ja laitan ihan normaalisti itseni siistiksi, mutta en enää jaksa meikata, enkä väsätä tukkaa. Ihanaa vapautta!!!
minua on aina ihmetyttänyt tuo HAJUSTEIDEN käyttö; miksi ihmeessä sitä yleensä kaadetaan kuin litratolkulla ja sitten muut ihmiset joutuvat PAKOSTA haistelemaan noiden ääliöiden lemua monen metrin päähän. Järkevät ihmiset toki tajuavat, että hajusteita pitää laittaa MAHDOLLISIMMAN NIUKASTI jonnekin kaulalle, ranteeseen... Mutta aina riittää noita lemuajia, jotka ovat suorastaan terveyshaitta esim. allergisille ja astmaattisille (joita nykyään on suuri osa väestöstä).
Jostain juuri luin, että olisi Suomeenkin tulossa laki (?), ettei hajusteita enää saisi käyttää julkisesti... Olisi monille ihmisille iso helpotus, jos tuollainen laki tulisi.
Aiemmin olen meikannut päivittäin ja olen aika kätevä meikkaaja. Lapsen tulon jälkeen (pian 1,5 v) olen meikannut paljon vähemmän ihan siksi että en päivittäin tule käyneeksi muualla kuin pihalla ja ihoni voi paljon paremmin ilman jatkuvaa meikkaamista. Jotain luonnonkauneuden vivahdetta olen ollut havaitsevinani nykyisin... :)
Mutta tästä on se huono seuraus että nyt tunnen itseni kauhean teennäiseksi jos meikkaan! Kyllä laitan meikkiä vaikka jos lähdetään kauppoja kiertelemään - ruokakauppaan en kyllä. Mutta tuntuu jotenkin höhlältä ja tuntuu että kaikki huomaavat missä kohdin on meikkiä ja mistä kohdin näkyy oikea nainen.
Toisaalta tiedostan että ilman meikkiä näytän esim. kuvissa ihan erilaiselta kuin kuvittelin, joten varmaan näytän livenäkin aika masentavalta.
Outoa kaksijakoisuutta...
edelleen kyllä meikkaan ja jos lähden ilman lapsia esm kaupungille laittaudun paljon tarkemmin ja huolellisemmin. Tuulipukumammaa musta ei kyllä tule ikinä ja kyllä katson peiliin ennen kuin ulkoilemaan muksujen kanssa lähden se on varmaa:)
Lapsien kanssa tulee paljon halittua ja varsinkin tuo vuosikas antaa märkiä pusuja kovasti pitkin päivää, en senkään takia halua laittaa kotioloissa meikkivoiteita ja kosmetiikkaa kun ne kuitenkin " kulkeutuvat" lapsen suuhun.
kulahtaneita äitejä näkyy paljon. Tämä siis mieheni huomio, itse en jaksa muita pällistellä.