Mitä tavallisia asioita teet, joita äitisi ei olisi todellakaan tehnyt?
Käyn salilla ja ryhmäliikunnoissa 50+ -ikäisenä. Äitini ikäiset aikoinaan olisi pitänyt sitä joutavana humpuukkina.
Kommentit (29)
Juon alkoholia, käyn Alkossa ja asun alkoholistimiehen kanssa. Äitini paheksuu em asioita suuresti. Itse en ole alkoholisti vaan juon oikeasti kohtuudella muutaman kerran vuodessa. Äitini ei kuitenkaan näe alkoholin nauttimista muuten kuin ryyppäämisenä. Mun mielestä lasillinen viiniä hyvän ruoan kanssa muutaman kerran vuodessa ei ole ryyppäämistä.
Myös se, että minulla on miespuolisia ystäviä, joiden kanssa vietän aikaa ihan vaan kaverina, on äitini mielestä sellaista, että ei hänen järkeen käy. Nainen ja mies eivät voi olla kavereita, eikä naimisissa olevan naisen sovi viettää vapaa-aikaa miesten kanssa jos aviomies ei ole paikalla.
Järjestän meille aikaa kahdestaan miehen kanssa ilman lapsia (ehkei ole mikään yllätys että olen eroperheestä).
-Käyn syömässä ravintolassa.
-Syön sipsejä. (Äidin pahe on/oli keksit ja suklaat, joita jemmastaan napsi)
-Pelaan joskus tietokone-/pleikkapelejä.
-Käytän suoratoistopalveluita.
-Otan ruoanlaitossa huomioon muiden tarpeet. (Olisipa kauhua ollut, jos olisin ollut allerginen lapsena, kun äiti ei näistä asioista piitannut/ymmärtänyt ollenkaan, eikä tänäkään päivänä halua ymmärtää, pitää niitä höpsötyksinä tms.).
-Pidän elintarvikehygieniasta hyvää huolta, en käytä pilaantuneita tuotteita ruoanlaitossa, enkä jätä ruokia pitkiksi ajoiksi huoneenlämpöön happanemaan.
-Syön kunnon lounaan, äiti syö lounaalla vain pullaa/keksejä ja kahvia.
-Etsin tarvitsemani tiedon Googlesta. (Äiti kyselee muilta)
-Opiskelen jatkuvasti uutta.
-Imuroin.
-Myyn/annan/heitän itselleni tarpeettomat tavarat pois, enkä hamstraa varastot täyteen turha roinaa enkä vanhoja lehtiä.
Saatan jättää sälekaihtimet auki koko illaksi ja yöksi, vaikka olisi ulkona pimeää ja sisällä valoisaa. Jos joku näkee minut kotipöksyissäni telkkaria tuijottamassa, niin mitä väliä. Äidilleni tämä oli niin järkyttävä kauhistus, että oikeastaan vähän hänenkin kiusaksi olen opetellut tämän verhot auki -elämäntavan.
Pidän hauskaa aikuisten lasteni kanssa. Hullutellaan, nautitaan viiniä ja puhutaan miehistä ja ihan kaikesta. Oman äitini kanssa ei olisi tullut kyseeseen.
En ota huonoa kumppania.
Nautin juuri nyt lasin hyvää viiniä illallisen kanssa. Äitini ryyppäsi viikonloppuisin, määrä korvasi laadun.
Ajan autolla ja polkupyörällä. Käytän tietokonetta ja matkapuhelinta. Minulla on vuosikortti kylpylään. Teen ruokaa raaka-aineista, joista äitini ei ollut kuullutkaan: linssit, kikherneet, kiivit, persimonit ja monet muut.
Treenaan, piirrän, harrastan kaikkea kivaa! Äidillä harrastukset loppui tyyliin ala-asteen jälkeen. Käytän ylimääräiset rahani itseni kehittämiseen.
Siivoan sunnuntaina.