Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksy ja pimeys alkaa aina ahdistaa kun kelloja siirretään.

Vierailija
27.10.2020 |

Illat on kuin pimeässä säkissä eläisi, eikä työpäivän jälkeen jaksaisi yhtään mitään.
Mikä tähän auttaisi?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan hehkulamppuja. Nämä nykyajan ledit ovat himmeitä ja sävyt outoja. Niistä ei tule valaiseva tunne.

Vierailija
22/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oltais koko ajan normaaliajassa, niin ei olisi niin vaikeaa.

Valoja päälle kotiin ja ala vaikka virkkaamaan!

Vaikka oltaisiin koko ajan samassa ajassa, se pimeä tulisi ihan yhtä lailla, siihen vain menisi pari viikkoa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät, glögi, joulun odotus, suklaa ja lumi helpottaa hieman. Täytyy vaan laittaa verhot kiinni ja käpertyä kotiin kunnes saadaan sitä lunta tai kevään valoa. Ap

Vierailija
24/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Suomen tarkoitus siirtyä pysyvästi talviaikaan, jos kellojen siirtelystä luovutaan?

Mielestäni siirtyminen pysyvästi kesäaikaan olisi mukavampaa. Pimeys korostuu etenkin syksyisin kun pitkä pimeä aika edessä. Tunti merkitsee illalla paljon.

Toivottavasti Suomi valitsee kesäajan.

Vierailija
25/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pino lukemattomia kirjoja odottamassa. Ja joululehtiä selailen, kun tunnelmoin ja suunnittelen.

Vierailija
26/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole siirtänyt enkä siirrä. Puhelin siirtyi automaattisesti, mutta valitsin aikavyöhykkeeksi itä-euroopan niin palasi takaisin kesäaikaan. Minulla on liukuva työaika, joten ei haittaa vaikka aloitan työt 06:00 lopetan sitten klo 14:00, joten ihan sama onko kesä tai talviaika, pidän kiinni omasta rytmistäni.

Vierailija
27/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole siirtänyt enkä siirrä. Puhelin siirtyi automaattisesti, mutta valitsin aikavyöhykkeeksi itä-euroopan niin palasi takaisin kesäaikaan. Minulla on liukuva työaika, joten ei haittaa vaikka aloitan työt 06:00 lopetan sitten klo 14:00, joten ihan sama onko kesä tai talviaika, pidän kiinni omasta rytmistäni.

🙈 eikös tää tuota vähän ongelmia vaikka lääkäriaikojen kanssa? Lapsiperheessä ei myöskään kovin toimiva ratkaisu..

Vierailija
28/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu, että siivoaminen on pimeällä minulle vaikeaa. Kun aurinko paistaa sisälle tai on kirkas ilma, on helppo siivota asunto.

Vierailija
29/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni taas helpottaa uniongelmat selvästi aina näin syksyisin kellojen siirron jälkeen.

Samoin!

Olen nyt nukkunut jo nämä kaksi yötä tosi hyvin! Olen ihan ihmeissäni mutta onhan tunti kuitenkin pitkä aika. Koko kesä on vaikeaa kun väärässä rytmissä.

Vierailija
30/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Suomen tarkoitus siirtyä pysyvästi talviaikaan, jos kellojen siirtelystä luovutaan?

Mielestäni siirtyminen pysyvästi kesäaikaan olisi mukavampaa. Pimeys korostuu etenkin syksyisin kun pitkä pimeä aika edessä. Tunti merkitsee illalla paljon.

Oikeastiko haluat Moskovan aikaan, vielä kauemmas L-Euroopasta?

Vierailija
31/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙈 eikös tää tuota vähän ongelmia vaikka lääkäriaikojen kanssa? Lapsiperheessä ei myöskään kovin toimiva ratkaisu..

Ei tuota, osaan merkata ne kalenteriini oikein ja jos tulee kalenterikutsu, niin Outlook osaa laittaa sen "oman" aikavyöhykkeeni" mukaisesti. Ethän sinäkään joudu miettimään aikavyöhykkeitä jos teet kalenterikutsun Ruotsalaiselle, Britille ja Puolalaiselle osallistujalle.

Vierailija
32/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi edes lunta, niin olisi vähän valoisampaa. Helsingissä ei ollut kirjaimellisesti lainkaan lunta koko viime talvena. Tai no välillä tuli 0,001 millin kerros, joka suli heti seuraavana aamuna pois. Tätä ne ovat Suomen talvet jatkossakin.

Vierailija
33/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi edes lunta, niin olisi vähän valoisampaa. Helsingissä ei ollut kirjaimellisesti lainkaan lunta koko viime talvena. Tai no välillä tuli 0,001 millin kerros, joka suli heti seuraavana aamuna pois. Tätä ne ovat Suomen talvet jatkossakin.

Kellon siirrolla ei liene vaikutusta lumen määrään 🙄

Vierailija
34/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan hehkulamppuja. Nämä nykyajan ledit ovat himmeitä ja sävyt outoja. Niistä ei tule valaiseva tunne.

Höpö höpö...osta jotain muita kuin Ikean tai Tokmannin ledejä. Värilämpötilat löytyy 2700k-8000k ja korkeat cri arvot (värintoistot)

lue tuolta: https://ledstore.fi/blog/2020/04/28/mita-eroa-on-cri-ja-ra-arvolla/

Vierailija
35/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oltais koko ajan normaaliajassa, niin ei olisi niin vaikeaa.

Valoja päälle kotiin ja ala vaikka virkkaamaan!

Toisaalta aikoinaan otettiin se kesäaika käyttöön juuri siksi, että iltojen pimeyttä ei koettu hyväksi. Eli eiväthän hekään tottuneet, vaikka olivat aina eläneet normaaliajassa.

Vierailija
36/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko haluat Moskovan aikaan, vielä kauemmas L-Euroopasta?

Moikka, Moskova-hullu - sinä taas, tässäkin ketjussa.

Vierailija
37/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeät illat ovat mukavan rauhoittavia.

Vierailija
38/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ketjussa ehdotti virkkaamista. Niin, ennenhän tehtiin illat puhdetöitä (päreen valossa). Miten olisi jos alkaisi solmimaan isoa raanua?

Vierailija
39/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään pohjoisesta? Mitä teette kaamoksen aikaan? Vinkkejä antaa?

Vierailija
40/41 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mihin sä siirsit sen kellon? Työpöydältä lattialle vai toisin päin? Sisältä ulos? Mä siirsin vain viisareita.