Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käyttänyt Topimax -lääkettä?

Vierailija
05.02.2014 |

Onko auttanut? Oletko pystynyt ajamaan autoa lääkkeen kanssa? Entä onko ollut haittavaikutuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies kaytti onnettomuutensa jalkeen migreeneihin ja muistin menetykseen. Ei oikeastaan auttanut, mutta ei haittavaikutuksia myoskaan. Kuulin kaytettavan laihdutukseen, joten minapa kokeilin. Ruokahalu meni, ja todella outo olo tuli. Herailin yolla missa milloinkin kotonani......lopetin neljan paivan jalkeen. Vedin pillerit vessanpontosta alas.

Vierailija
2/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt migreeniin.aluksi oli mielialan laskua ja ruokahaluttomuutta.kun annosta lisättiin, mieliala vaihteli vielä enemmän.migreeniin auttoi ainakin vähän aikaa. Hiki kyllä haisi todella omituisen pahalta, ei ole koskaan aiemmin haissut sellaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän migreenin estoon. Ei haittavaikutuksia ja pystyn toimimaan täysin normaalisti, paitsi että migreenit ovat vähentyneet :). Alussa oli sormien puutumista parin viikon ajan, mutta meni ohi.

Vierailija
4/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen migreenin estoon johon vaikkuttikin pienellä annostuksella. Mutta mä vissiin olinkin se, joka sai paljon ikäviä haittavaikutuksia. kolme kertaa lääke oli tauolla ja aina aloitettiin uudelleen. Sain epilepsiakohtauksia, tajuttomuutta ja liikuntakykyni huonontui. Ja paljon muuta.  Haittavaikutuslista on pitkä. Toipuminen on vielä vaiheessa ja migreeni on palannut melkein jokapäiväiseksi riesaksi.

Vierailija
5/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira syö tuota lääkettä epilepsiaan, haen sitä aina Virosta, maksaa siellä 18 eur purkki! Eli yli puolet halvempaa!

Te ketkä itse syötte sitä, saatteko siitä Kela-korvausta?

Vierailija
6/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pahan migreenin estoon. Mulla aluks meni aika hyvin. Tiesin et haittavaikutuksia voi tulla. Mulle tuli mm. pahoinvointia, ruokahaluttomuutta ja käsien /jalkojen pistelyä, vatsakipuja ja ripulia. Nää kaikki oli vielä ihan siedettäviä. Mut sitten mulla alkoi kyljet kipeytyä ja kipu senkuin vain paheni. Lopulta kipu oli niin paha ,että oli pakko mennä sairaalaan, jossa olinkin päivän tutkimuksissa.

Kävi sitten ilmi, että kylkikivutkin kuuluu niihin haittavaikutuksiin mut koska mulla kivut oli niin pahat, niin sain kehoituksen lopettaa lääkkeen.

Siitä lääkkeen alasajosta tulikin sit vieroitusoireita, jos yritti lopettaa liian nopeasti, joten ajoin lääkkeet alas pikku hiiljaa. Kaiken kaikkiaan mulla tais mennä parisen kuukautta pelkkään lopettamiseen.

En halua pelotella, mutta siis mulla kävi näin. Ihmiset on erilaisia. toiset sietää paremmin , toiset ei.

Vierailija
7/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:22"]

Olen käyttänyt pahan migreenin estoon. Mulla aluks meni aika hyvin. Tiesin et haittavaikutuksia voi tulla. Mulle tuli mm. pahoinvointia, ruokahaluttomuutta ja käsien /jalkojen pistelyä, vatsakipuja ja ripulia. Nää kaikki oli vielä ihan siedettäviä. Mut sitten mulla alkoi kyljet kipeytyä ja kipu senkuin vain paheni. Lopulta kipu oli niin paha ,että oli pakko mennä sairaalaan, jossa olinkin päivän tutkimuksissa.

Kävi sitten ilmi, että kylkikivutkin kuuluu niihin haittavaikutuksiin mut koska mulla kivut oli niin pahat, niin sain kehoituksen lopettaa lääkkeen.

Siitä lääkkeen alasajosta tulikin sit vieroitusoireita, jos yritti lopettaa liian nopeasti, joten ajoin lääkkeet alas pikku hiiljaa. Kaiken kaikkiaan mulla tais mennä parisen kuukautta pelkkään lopettamiseen.

En halua pelotella, mutta siis mulla kävi näin. Ihmiset on erilaisia. toiset sietää paremmin , toiset ei.

[/quote] 

Just joo! Taas uusi aine millä ihmisiä kusetetaan oikein olan takaa. 

Vierailija
8/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v poikani syönyt migreenin estoon jo vuosien ajan. Ei sivuoireita. Ei kyllä ole auttanut migreeniinkään.

Vierailija
9/25 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa

Mä ainakin suosittelen lukemaan sen haittavaikutuslistan huolellisesti ennen kuin sekaantuu tuohon lääkkeeseen. Mäkin ajattelin ensin, että onpas paljon ja miten tätä ylipäätään saa myydä! Mutta tietenkin uskoin ettei mulle mitään tule. Nyt jälkikäteen on helppo viisastella. Mulla toi lääke vei kunnon ja työkyvyn ja sairaalahoitoa on ollut melkein kaksi kuukautta muutaman kuun sisällä. Joka kerta lääkärit epäilivät tuota lääkettä, mutta lopetuslupa tuli vasta viimeisellä osastojaksolla. Ja kas kunto on menossa parempaan pikkuhiljaa vaikka töihin ei vielä voi haikailla.

Vierailija
10/25 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topiramaattia on yhtenä ainesosana Jenkeissä myytävässä uudessa laihdutuslääkkeessä. Tyhmistääkö Topimax? Ei olisi mitään iloa olla tyhmä ja laiha. Voisi tulla avierokin jos liikaa muuttuisin.

Vierailija
11/25 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla enemmän. Totesitteko tuon sivuvaikutuksen yhdessä neurologisi kanssa? Mitä neurologisi sanoi sinulle? Itselläni nimittäin outoja oireiluja. Kärsin kovasta migreenistä ja nyt kuukauden sisällä olen saanut halvausoireita, jotka vaativat sairaalahoitoa. Näitä epäillään myös epilepsiaksi. Tutkimukset ovat kesken. Itse uumoilen myös voisiko halvausoireita aiheuttaa migreenin estossa käytettävä Topimax, 75 mg aamulla ja illalla.

Vierailija
12/25 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 09:46"]

Olen migreenin estoon johon vaikkuttikin pienellä annostuksella. Mutta mä vissiin olinkin se, joka sai paljon ikäviä haittavaikutuksia. kolme kertaa lääke oli tauolla ja aina aloitettiin uudelleen. Sain epilepsiakohtauksia, tajuttomuutta ja liikuntakykyni huonontui. Ja paljon muuta.  Haittavaikutuslista on pitkä. Toipuminen on vielä vaiheessa ja migreeni on palannut melkein jokapäiväiseksi riesaksi.

[/quote]

Kiinnostaisi kuulla enemmän. Totesitteko tuon sivuvakutuksen yhdessä neurologisi kanssa? Mitä neurologisi sanoi sinulle? Itselläni nimittäin outoja oireiluja. Kärsin kovasta migreenistä ja nyt kuukauden sisällä olen saanut halvausoireita, jotka vaativat sairaalahoitoa. Näitä epäillään myös epilepsiaksi. Tutkimukse ovat kesken. Itse uumoilen myös voisiko halvausoireita aiheutta migreenin esossa käytettävä Topimax, 75 mg aamulla ja illalla.

Vierailija
13/25 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 19:41"]

käytän. Aluksi kamala väsy Ja tosi kummallinen olo, mutta meni ohi muutamassa päivässä. En omista autoa, joten en muutenkaan ajele, mutta en olisi ainakaan ekan käyttöviikon aikana ajanut. Painon laskua ja ruokahaluttomuutta ollut myös. Nyt toimii ihan ok, ei haittoja (käyttänyt muutaman vuoden). Paitsi että kallis.

[/quote]

Eikä ole kallis. 

Vierailija
14/25 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän. Aluksi kamala väsy Ja tosi kummallinen olo, mutta meni ohi muutamassa päivässä. En omista autoa, joten en muutenkaan ajele, mutta en olisi ainakaan ekan käyttöviikon aikana ajanut. Painon laskua ja ruokahaluttomuutta ollut myös. Nyt toimii ihan ok, ei haittoja (käyttänyt muutaman vuoden). Paitsi että kallis.

Vierailija
15/25 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitkaa ainakin 100 kertaa ennen kuin alatte syömään, jos syötte niin harkitkaa lopettamista. Tuolla sivulla http://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia on totuus, mitä ne sivuvaikutukset oikeasti ovat. Tutkikaa yleisimpiä oireita eivätkö olekin ehkä sellaisia oireita, jotka tuli elämäänne topimaxin myötä. Lopettamisen jälkeen voi kestää jopa vuoden tai vuosia, että pääsee eroon.

Vierailija
16/25 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:12"]

Meillä koira syö tuota lääkettä epilepsiaan, haen sitä aina Virosta, maksaa siellä 18 eur purkki! Eli yli puolet halvempaa!

[/quote]

Se ei maksa noin paljon edes Suomessa

Vierailija
17/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Topimaxia noin 4 kk, kun hoksasin, että multa lähtee hiukset! Suihkussa aina näin, kuinka hiukset lähti isoina tukkoina , valuivat viemäriin :'( lopetin lääkkeen ja nyt olen syönyt 4 kk Priorin Extraa. Migreenit tuli takaisin...mietinkin, että kumpi on pahempi, hiusten lähtö vaiko migreeni? Migreeniin Topimax oli hyvä.

Vierailija
18/25 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kahden kuukauden erästä ylemmänerityiskorvausluokan mukaisen 4.50 e. Epilepsiaan syön.

Vierailija
19/25 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epileptikko kirjoitti:

Maksan kahden kuukauden erästä ylemmänerityiskorvausluokan mukaisen 4.50 e. Epilepsiaan syön.

Ja hyvä lääke on

Vierailija
20/25 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylemmänerityiskorvausluokan mukaisen määrän maksan 2 kuukauden satsista eli vain 4.50/2kk:tta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi