Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pudottanut itsekseni bmi 49:stä bmi 41:een ja nyt kun pyysin terveyskeskuksesta apua painon pudottamiseen, sanoivat että

Vierailija
27.10.2020 |

Hyvinhän tuo tippuu ilman apujakin, jatkat vaan samalla tavalla.
Kun yritin selittää että kun nyt ei enää tahdo tippua, on itseasiassa noussut hiukan kun omat voimat ovat loppu, että voisinko saada esim jonkun lääkityksen tueksi, en haluaisi enää jojoilla. Lääkäri naurahti ja sanoi että on kamalasti sivuvaikutuksia niissä lääkkeissä ja minun olisi vaan ajateltava positiivisesti.

Ketkä sitä apua painonhallintaan on saanut ja millä perusteilla?
Minulla on metabolinen oireyhtymä ja reuma.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syä vähemmän,pienempiä annoksia ja urheile enemmän.

Jokaikinen ylipainoinen tietää tämän.

Miksi ne ei sitten tee niin?

Siinähän se koko ongelman ydin onkin. Omat voimat ja itsekuri riittää vain harvalla. Mitä enemmän on pudotettavaa, sitä todennäköisemmin ylipaino johtuu syömishäiriöstä eli sitä vaikeampaa laihtuminen on. Ruuan kanssa kun ikävä kyllä ei voi tehdä samaa kuin vaikka alkoholin kanssa ei lopettaa kokonaan.

Vierailija
22/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää välillä eli syö vain hieman alle ylläpitopainon. Niin että paino ei nouse. Muutama kuukausi sillä ja sitten jatkat taas. Painokin saattaa lähteä uudestaan nopeampaan laskuun kun aloitat uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään lääkkeitä painonpudotukseen. Aikoinaan oli am fetamiinijohdannaisia, nykyään ei mitään. Lääkäri on voinut viitata johonkin mielialalääkkeeseen, mutta ei niillä paino putoa, hyvin usein juuri päinvastoin.

Saattaisin sinun asemassasi varata ajan toiselle lääkärille ja jos se ei auta, ottaisin yhteyttä ylilääkäriin. Kyllä sen avun pitää tulla silloin, kun sitä pyydetään.

Joku puhui pätkäpaastosta. Ylipainoinen hyvin usein on syömishäiriöinen, ei siis ehkä järkevää sekoittaa näitä asioita tähän, varsinkin kun ihminen haluaa elämänmuutosta.

Mielialalääkkeistä Voxra on amfetamiinijohdannainen.

Niin taitaa tosiaan olla, mutta en ole itse siitä ainakaan mitään "oloja" koskaan saanut.

Vierailija
24/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusteippiä suun päälle ja teippi poistetaan vain ruokailun ajaksi kolme kertaa päivässä. 

Vierailija
25/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutupaperi ja kaloreiden lasku tehoaa. Syöt viikolla vain 1200 kcal ja viikonloppuisin 1500 kcal ja kävelet joka päivä tunnin verran. Jos ei laske, ihme ja kumma on.

Vierailija
26/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubettaja  sai laihdutuslääkkeen vaikka ei ole edes kovin lihava eli tässäkin on näköjään eriarvoista kohtelu, joopas.

Vierailija
27/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään lääkkeitä painonpudotukseen. Aikoinaan oli am fetamiinijohdannaisia, nykyään ei mitään. Lääkäri on voinut viitata johonkin mielialalääkkeeseen, mutta ei niillä paino putoa, hyvin usein juuri päinvastoin.

Saattaisin sinun asemassasi varata ajan toiselle lääkärille ja jos se ei auta, ottaisin yhteyttä ylilääkäriin. Kyllä sen avun pitää tulla silloin, kun sitä pyydetään.

Joku puhui pätkäpaastosta. Ylipainoinen hyvin usein on syömishäiriöinen, ei siis ehkä järkevää sekoittaa näitä asioita tähän, varsinkin kun ihminen haluaa elämänmuutosta.

Mulla yhtenä kaksisuuntaisen lääkkeenä on Voxra. Siis masennusjaksoja varten mulle kirjoitettu. Sillä on selvästi ruokahalua hillitsevä vaikutus ainakin omasta kokemuksestani. Mutta tosiaan, ei se silti mikään laihdutuslääke sinällään ole.

Voxran vaikuttava aine on toinen laihdutuslääke Mysimban vaikuttavista aineista. Eli kyllä siitäkin on oma apunsa, minulla ainakin on hillinnyt ruokahalua, vaikka siis masennukseen sitä käytänkin.

Vierailija
28/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mpi, olen 200 kiloinen läski ja haluaisin saada apua painonpudotukseen. Neuvoihin ei saa kuulua hikoilua eikä liikuntaa. Mieluiten joku pilleri tai lääke joka poistaa painon itsestään. Kysyin terveyskeskuksesta mutta ne vain nauroi! Mikä avuksi?

Vierailija
29/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisellä on jokin painonhallintaklinikka tai vastaava. Suosittelen sitä jos julkiselta puolelta ei saa apua.

Ja on tosiaan olemassa uusia lääkkeitä joista voi olla apua ja joilla ei ole pahoja sivuvaikutuksia eivätkä ne aiheuta riippuvuutta. Yksi näistä on tosiaan Mysimba ja on toinenkin jonka nimeä en muista. Nämä voivat auttaa siinä että saa painon liikahtamaan alemmas jumitusvaiheessa. Näitä lääkkeistä ei ainakaan vielä valitettavasti saa Kela-korvausta.

Tsemppiä sinulle! Ei kannata luovuttaa.

Vierailija
30/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastoja löytyy kyllä eri vaitoehtoisina, voi siis aloittaa siitä lempeämmästä. Todellakin kannattaa siihen tutustua ja etsiä tietoa.

Painonpudotukseen voi toki tulla vaiheita kun tuntuu siltä ettei mitään tapahdu. Itse en ole ylipainoinen mutta normaalipainon ylärajoilla ja minulla menee useampi viikko ennekuin paino alkaa laskemaan. Tämä siitä huolimatta että olen kalorivajeella ja lisään liikuntaa, olen monta kertaa lannistunut yrityksiin kunnes tajusin ettei lannistuminenn ainakaan tuo muutosta. Keskityin siksi omaan hyvinvointiin ja liikkumisen kannalta kunnon kohottamiseen, en välittänyt tuijottaa vaakaa. Nyt vaikuttaisi siltä että muutosta on tapahtumassa, en edelleen ole käynyt vaa´alla mutta vaatteista huomaan.

Vierailija
31/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeiiiiii lääkkeitä laihdukseen! Enemmän haittaa kuin hyötyä, ehdottomasti!

Vierailija
32/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu dehko hoitajalle ja sano että haluat ENEn.

Vierailija
33/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syä vähemmän,pienempiä annoksia ja urheile enemmän.

Jokaikinen ylipainoinen tietää tämän.

Miksi ne ei sitten tee niin?

Varmaan samasta syystä kuin miksi masentunut ei ota itseään niskasta kiinni ja lähde ulos reippailemaan.

Vierailija
34/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin pätkäpaastosta, ja olen itse ollut syömishäiriöstä kärsivä.

Pätkäpaasto on ollut ainoa dieetti, mikä ei ole laukaissut syömishäiriötä. Pitkä paasto saattaisi tehdä sen, mutta se, että on 16 tuntia päivässä putkeen syömättä ei vahingoita ketään. Paitsi tietysti niiden kannattaa välttää sitä, joille sitä ei muutenkaan suositella, eli lapsille, nuorille ja raskaana oleville.

Vierailija
35/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh senmosta se vaan elämätä on

Vierailija
36/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laihduttaa paino putoaa hyvin ja jossain vaiheessa tulee tilanne, että paino jumittaa. Laihduttajan kannattaa siinä vaiheessa hyväksyä se ja jatkaa, vaikka painossa ei mitään tapahdukaan. Pudotus jatkuu kyllä kunhan keho luopuu tauosta.

Ei pidä olla niin kärsimätön.

Vierailija
37/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin pätkäpaastosta, ja olen itse ollut syömishäiriöstä kärsivä.

Pätkäpaasto on ollut ainoa dieetti, mikä ei ole laukaissut syömishäiriötä. Pitkä paasto saattaisi tehdä sen, mutta se, että on 16 tuntia päivässä putkeen syömättä ei vahingoita ketään. Paitsi tietysti niiden kannattaa välttää sitä, joille sitä ei muutenkaan suositella, eli lapsille, nuorille ja raskaana oleville.

Pätkäpaastoja voi kokeilla myös erilaisia. Netistä löytyy tietoa ja olen myös sillä kannalla että ihmiselle tekee hyvää olla jatkuvasti puputtamatta ruokaa sisuksiinsa.

Vierailija
38/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno saavutus AP!! Oletko harkinnut lihavuusleikkausta? Suosittelen hakemaan lähetteen niihin perehtyneeltä yksityislääkäriltä, jatko sitten julkisella.

Vierailija
39/39 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen uutistoimittaja kirjoitti:

Mpi, olen 200 kiloinen läski ja haluaisin saada apua painonpudotukseen. Neuvoihin ei saa kuulua hikoilua eikä liikuntaa. Mieluiten joku pilleri tai lääke joka poistaa painon itsestään. Kysyin terveyskeskuksesta mutta ne vain nauroi! Mikä avuksi?

Mysimba. Ei kuulu Kelan korvattaviin lääkkeisiin, joten ei kartuta maksukattoa. Kalliskin on. 112 tabletin pakkaus maksaa 127 euroa, ja kun annostusta nostetaan vähitellen yhdestä neljään tablettiin päivässä, niin maksimiannoksella tuo riittää neljäksi viikoksi.

On Mysimballakin vasta-aiheensa. Niistä esim. tässä linkissä.

https://pharmacafennica.fi/spc/12328899