En osaa päättää, mitä tekisin elämälläni!
Toisaalta haluaisin olla työssä menestyvä uraohjus, toisaalta haluaisin lapsen ja olla sen kanssa kotona ainakin ensimmäiset vuodet. Tuskin uraohjukseksi palaaminen onnistuisi lapsen ja kotiäitiyden jälkeen, jos haluaa olla läsnä perheen kanssa. Kuinka osaatte valita, kun pitäisi tehdä koko elämäänne vaikuttavia päätöksiä?
Kommentit (3)
Olen tällä hetkellä työelämässä, hyvä firma ja mielekäs työ, vakituinen työsuhde. Työni ei kuitenkaan sovi kovin hyvin pienen lapsen äidille, joten tuskin jatkaisin samassa työssä kotiäitivuosien jälkeen. Minulla on opinnot hieman kesken, joten olen pohtinut myös sellaista vaihtoehtoa, että voisin jäädä kotiin lapsen kanssa ja yrittää sumplia asiat miehen ja tukiverkoston kanssa niin, että saisin opinnot päätökseen pikkuhiljaa. Hoitovapaan jälkeen voisin siis olla vastavalmistunut ja ehkä etsiä suoraan uuden työpaikan.
Mitä tekisit, jos olisit minä? - ap
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 12:10"]
Mitä tekisit, jos olisit minä? - ap
[/quote]
Hankkisin perheen ja lapsia, enkä stressaisi "urasta". Ehkä yksi tuhannesta onnistuu todella tekemään sellaisen työuran, jota varten kannattaa uhrata kaikki muu elämä. Ihan jees -palkkaiseksi pikkupomoksi pääset kyllä ihan yhtä hyvin, vaikka tekisit neljä lasta ja olisit seitsemän vuotta kotona.
Kyllä sinä voit ihan hyvin uraa luoda, vaikka olisitkin jokusen vuoden kotiäitinä. Se työura on lopulta hyvinkin pitkä, ja aikaa jää kyllä paljonkin uran luomiseen... Kätevintä tietysti on, jos voisit jäädä äitiyslomille/hoitovapaille, kun sinulla on vakituinen työsuhde hyvästä firmasta. Silloin paluu uranluontimoodiin käy hyvin kätevästi eikä tarvitse miettiä että mistä saisi työpaikan kun on tämä katkos työhistoriassakin.