Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muumimukien trokareille

Vierailija
11.01.2014 |

Kävin putiikissa hakemassa lapsen kokoelmaan Toven juhla-mukin. En edes odottanut näkeväni silmälasillista versiota, vaan ostin ns.perusmukin. Myyjän kanssa tuli puhetta silmälasiversiosta, hänen mukaansa ihmiset olivat niin hulluja rillimukeja hamstratessaan,että ne piti olla ihan omassa paikassaan, ettei porukka ryysi ympäri kauppaa. Kahdessa minuutissa mukit oli ko.putiikissa myyty. Rillittömiä versioita oli toistasataa, eikä lisää tule rillimukejakaan, ennenkuin rillittömiä on myyty tarpeeksi. Kaikki käyvät kyttäämässä rilliversioita ja kun toteavat ettei niitä ole, eivät osta mitään. Totuus on että porukka kyttää rilliversioita niin kauan,että jäävät sitten aikanaan ilman tavallistakin mukia.

Sitten on teitä ihania trokareita,jotka käytte hakemassa rahankiilto silmissänne rillimukeja ja revitte raivopäissänne Stockallakin kaikki mukipaketit auki, vain että saisitte ladata mukit myyntiin Huuto.netiin ja Facebook-kirppareille. Huuto.netissä on nytkin myynnissä rillimukeja edullisimmillaan osta heti- hinta 85€/ kpl. Ihan parasta on,kun porukka ei osta niitä. Onnettomat luulevat tekevänsä tiliä ja sitten mukit jäävätkin käteen. Siistiä oli,kun Stockan juhlamukejakin tuli lisää myyntiin, siinähän älähtivät vain ja ainoastaan mukitrokarit, he,joilla ei oikeasti ole edes Muumeihin mielenkiintoa. Hävetkää!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässpä hysteria jota en ole koskaan ymmärtänyt, enkä taida koskaan oppia ymmärtämäänkään. Omista yhden muumimukin ja senkin olen saanut lahjaksi :D

Joskus kun on ollut tiukempia kuukausia olen ajatellut että olisihan nuo ollut sijoitus, voisi sitten rahapulassa aina yhden myydä kovaan hintaan pois. Mutta äähh..

Ja kyllä muumit on kivoja ja meillä niitä katsotaankin. Mutta en vain tajua mokomaa hypetystä.

Vierailija
2/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:53"]

Joskus kun on ollut tiukempia kuukausia olen ajatellut että olisihan nuo ollut sijoitus, voisi sitten rahapulassa aina yhden myydä kovaan hintaan pois. Mutta äähh..

[/quote]

Ei niin kovaa rahapulaa tulekaan, että yhden mukin myynnillä rikastuisi. Kamala homma niitä hamstrata, säilytys vie tilaa, eikä ne miksikään kullaksi muutu vaikka kuinka kauan säilyttäisi. Niitähän on kohta liikkeellä tuhansia ja tuhansia, kun tämä keräilijäporukka kyllästyy ja kaikki on niitä myymässä. En todella usko että 10 vuoden päästä enää kukaan niitä jaksaa katsella, saati keräillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään muumi-mukeista tosi paljon ja haluisin myös sen rillimukin. Jos en sitä löydä, niin sitten ostan tavallisen. Ja mulla ne mukit ovat käytössä, eivät vitriinissä pölyttymässä.

Mua vituttaa aivan sairaasti, kun ihmiset vievät niitä rilli-mukeja kerralla tajuttoman monta ja laittavat ne myyntiin. Mä toivon todellakin ettei kukaan osta niitä mukeja huutonetistä. Pistetään se boikottiin. Näytetään trokareille, että tuo ei kannata!

Vierailija
4/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut omaksi ilokseni joitakin Muumi-mukeja, joita käytän kahvimukeina. Nyt niitä on jo sen verran, että voin kattaa kaikille saman sarjan mukit, jos sattuu tulemaan vieraita. Ensimmäistäkään keräilymukia en omista, vaan kaikki on näitä tuikitavallisia, joita on marketit pullollaan. Myymistä tai huuto.netistä ostelua en edes harkitse.

Käsittääkseni Muumi-mukitrokarit yrittää tehdä mahdollisimman suurta bisnestä myynneillään, kun Muumi-mukikeräilijät taas säilyttää satojen eurojen arvoisia aarteitaan vitriineissä, eivätkä mukit missään nimessä päädy käyttöön. Antiikin tai vastavan keräilyn ymmärrän, mutta tätä en oikein tajua. 

Vierailija
5/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vanhan Arabia-posliinin ja suomalaisen lasin keräilijä ja meillä astiat ja kannut ovat säännöllisessä käytössä niin kotona kuin möksälläkin. Muumi-mukeja olen hankkinut vasta viime vuosina kun yksi lapsista innostui itse niistä, enkä ole innostunut keräämään niitä vanhempia vielä, hankin vain uudet mallit kun niitä tulee myyntiin. Keräilijöitä on moneen lähtöön - sijoittajista säilyttäjien kautta trokareihin. Itse kierrän trokarit kaukaa, oli kyse sitten pääsylipuista tai muumimukeista. On paljon antoisampaa tehdä löytöjä. 

Vierailija
6/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:48"]

Kävin putiikissa hakemassa lapsen kokoelmaan Toven juhla-mukin. En edes odottanut näkeväni silmälasillista versiota, vaan ostin ns.perusmukin. Myyjän kanssa tuli puhetta silmälasiversiosta, hänen mukaansa ihmiset olivat niin hulluja rillimukeja hamstratessaan,että ne piti olla ihan omassa paikassaan, ettei porukka ryysi ympäri kauppaa. Kahdessa minuutissa mukit oli ko.putiikissa myyty. Rillittömiä versioita oli toistasataa, eikä lisää tule rillimukejakaan, ennenkuin rillittömiä on myyty tarpeeksi. Kaikki käyvät kyttäämässä rilliversioita ja kun toteavat ettei niitä ole, eivät osta mitään. Totuus on että porukka kyttää rilliversioita niin kauan,että jäävät sitten aikanaan ilman tavallistakin mukia.

Sitten on teitä ihania trokareita,jotka käytte hakemassa rahankiilto silmissänne rillimukeja ja revitte raivopäissänne Stockallakin kaikki mukipaketit auki, vain että saisitte ladata mukit myyntiin Huuto.netiin ja Facebook-kirppareille. Huuto.netissä on nytkin myynnissä rillimukeja edullisimmillaan osta heti- hinta 85€/ kpl. Ihan parasta on,kun porukka ei osta niitä. Onnettomat luulevat tekevänsä tiliä ja sitten mukit jäävätkin käteen. Siistiä oli,kun Stockan juhlamukejakin tuli lisää myyntiin, siinähän älähtivät vain ja ainoastaan mukitrokarit, he,joilla ei oikeasti ole edes Muumeihin mielenkiintoa. Hävetkää!

[/quote]

"Lapsen kokoelmaan"? Sinähän niitä keräät. Todennäköisesti lapsesi ei kiihotu kiinalaisista Muumimukeista sinun tavoin...

Vierailija
7/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta ja ovat innokkaampia muumi-muki keräilijöitä kuin mä. Ostanhan mä ne kyllä, mutta edellisenkin uuden mukin löysi lapseni ja pyysi hakemassa kaupasta. Eli kyllä ne lapsetkin voivat olla innoissaan posliinista. Jos sun lapsia ei muu kiinnosta kuin lasten ohjelmat, niin ei se sitä tarkoita, että kaikki lapset olisivat samanlaisia.

Kaikki lapseni ovat jo kohta teini-ikäisiä ja jokaisella on omat muumi-mukit, joita käyttävät. Kun muuttavat kotoota pois, niin vievät omat mukinsa mennessään.

Vierailija
8/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihotut itse ilmeisesti päänaukomisesta?

Vierailija
9/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt ihan sairasta. Jos esim. 60 mukin erässä on 6 rillimukia, jää tavallisia 54kpl joita ei osteta tavallisuutensa takia.

Meilläkin sanottiin ettei taloon enää tilata yhtään perkeleen mukia ennen kun kaikki esillä olevat on myyty.

Ihmiset sitten vinkuvat netissä, kun eivät ole saaneet rillimukia. No eikö se ole vähän tarkotus ettei joka jannu sitä saa. Sitäpaitsi mukia valmistetaan koko tämä vuosi, joten en ymmärrä tätä kamalaa meuhkaamista.

Jokatapauksessa se on vaan MUKI!!

Vierailija
10/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keräilijät jättäisivät ostamatta noita trokarimukeja, niin sillähän niistä trokareista päästäisiin. Ei taatusti ostaisi trokari toista kertaa suuria määriä, jos käteen jäis se iso kasa mukeja, joista ei pääse eroon. Niin kauan kuin niitä mukeja ostetaan ylihinnalla, niin kauan on näitä trokareita, jotka haalii isot kasat mukeja voiton toivossa. Niin yksinkertaista se on.

Trokarit on varmaan yleensä näitä, jotka ei töissä ole ja joilla on päivät aikaa kytätä kauppoja ja niitä hemmetin mukeja. Onneksi en itse ole noihin mukeihin hurahtanut, niin ei tarvi rillejä kyttäillä. Toivon vaan näiden keräilijöiden pään selvenevän niin, että tajuaisivat jokainen jättää nuo ilmiselvät trokarit rauhaan ylihintaisine mukeineen. 

Vierailija
11/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee heti mieleen kun Ikeassa oli lampaantaljat myynnissä halvalla ja mammat tappelivat niistä rystyset ruvella... :D

Vierailija
12/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:30"]

Kiihotut itse ilmeisesti päänaukomisesta?

[/quote]

Ei, kyllä mä kiihotun ihan muista asioista... Ehkä sinä et osaa sellaisia kuvitellakaan?

Vierailija
13/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla trokari kun noin kiihotut tästä keskustelusta? Eikö mukit mene kaupaksi?

Vierailija
14/16 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Prismassa, ei ollut rillimukia saatavilla, kyltissä luki, että max 2/asiakas.

Vierailija
15/16 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rillimuki tai rillitön muki? Miksei sitä kerrota? Mistä tulee sana rilli?

Vierailija
16/16 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukien keräily on älytöntä ja lapsellista. En käsitä koko ilmiötä eivätkä ne ole edes kauniita. Jos saan vieraisilla kahvin muusta kuin muumimukista, olen tyytyväinen.