Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuosista tietäviä?

Vierailija
05.02.2014 |

Sattuuko olemaan vanhempaa naispopulaatiota paikalla?

Kysymys kuuluu näin, että kuinka tiheään kuukautiset oikein rupeavat tulemaan ja kauanko sitä kestää ennen kuin ne loppuvat?

Mulla on kk kierto lyhentynyt 26 päivään 28:sta ja nyt on alkanut olla 24 päivää. Loppuuko jo kohta vai mitä seuraavaksi on odotettavissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri tiedä, vaikka oikeaa ikäluokkaa olen. Mulla nimittäin lyheni kierto 31-vuotiaana 23 vuorokauteen 28:sta ja jatkui 23:na liki 53-vuotiaaksi asti, jolloin kuukautiset loppuivat kertalaakista kohdun ja munasarjojen poistoon. Siis sen verran tiedän, että lyhentynyt kierto voi kestää parikymmentä vuotta kuten minulla kesti.

Vierailija
2/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa ap käydä verikokeessa, mistä näkee onko sulla vaihdevuodet alkaneet. Voit sitten keskustella lääkärisi kanssa siitä, mitä odottaa tulevaisuudessa, ja miten mahdollisesti auttaa sua lääketieteellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v. ja kierto on yhä n.28pv mutta minulla on ennen kuukautisia tiputteluvuotoa mikä on ärsyttävää!

Tiputteluvuoto alkoi 2.lapsen syntymän jälkeen kun olin 32v.

Aluksi se oli 2 päivää ennen kuukautisia mutta nyt tiputtelua voi olla jo viikkoa ennen :(

Vierailija
4/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä jatkan, että mulla kierron lyheneminen ei tosiaankaan ollut merkki vaihdevuosien alkamisesta. Sain neljä lasta vielä sen jälkeen, kun kierto 31-vuotiaana lyheni. - 2

Vierailija
5/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, lyhenikö kierto ja miten, mutta vaihtarit alkoivat vähän päälle 40-vuotiaana, suhteellisen aikaisin. Jossain vaiheessa alkoi olla muutaman kk:n taukoja, jolloin ei kuukautisia lainkaan, ja siitä sitten edettiin.

Vierailija
6/6 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 50-v ja mulla kuukautiset on melko säännölliset, joskus vuotelee sitten miltei parikin viikkoa. Ei oo koskaan säännölliset olleet. Muita oireita ei ole ollut, olen aina liikkunut paljon ja teen sitä edelleen.