Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme vai kaksi nimeä lapselle?

Vierailija
05.02.2014 |

Minusta kaksi etunimeä on parempi, nimi yleensä ryhdikkäämpi.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itsellä on kolme nimeä samoin miehellä, molemmilla lapsilla kaksi nimeä. Kaksi parempi, kolme on aivan turhaa.

Vierailija
2/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme nimeä, minusta kaksinimisten lasten vanhemmat ovat antaneet lapselleen nimen "huiskaisemalla", miettimättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta nimestä tulee mieleen, ettei osata valita. Kaksi on ryhdikkäämpää.

Vierailija
4/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 08:16"]Kolme nimeä, minusta kaksinimisten lasten vanhemmat ovat antaneet lapselleen nimen "huiskaisemalla", miettimättä.

[/quote]

Miksi niitä kahta nimeä ei muka olisi mietitty? :D

Vierailija
5/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nimistä ja siitä, miten ne rytmittyvät yhteen. Esim. Anna Matilda on ok sellaisenaan, mutta Matilda Anna mielestäni ei, jolloin tarvitaan myös kolmas nimi, esim. Kristiina.

Vierailija
6/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nimeä on parempi. Itsellä on kolme nimeä, ihan turha rimpsu niin monta. Lapsilla on kaksi nimeä, paljon paremmalle kuullostaa.

Vierailija
7/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita mielipiteitä?

Vierailija
8/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 paras!

Vierailija
9/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yksi lysti. Nimeä ei kuitenkaan yleensä käytetä kokonaan, oli niitä sitten kaksi tai kolme, ellei kyse ole yhdysnimestä. Toinen nimi on joka tapauksessa ns. turha, joten on aivan sama, onko niitä yksi tai kaksi.

Vierailija
10/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin lapsena siitä että mulla on kolme nimeä. Muistan, että olin kuullut jostain sanonnan "Rakkaalla lapsella on monta nimeä" ja vaikka toki tiesin, ettei siinä puhuta etunimien määrästä, niin tuntui kovin mukavalta ajatus, että vanhemmat ovat halunneet antaa minulle mahdollisimman paljon. Varsinkin kun jokaiseen nimeen kuuluu jonkinlainen tarina mukaan.

Vierailija
11/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 08:16"]Kolme nimeä, minusta kaksinimisten lasten vanhemmat ovat antaneet lapselleen nimen "huiskaisemalla", miettimättä.

[/quote]

Miksi niitä kahta nimeä ei muka olisi mietitty? :D

[/quote]

Vaikka siksi, että kun luokalla on 5 Venlaa, on heistä 3 Venla Sofiaa eli mennään virran mukana, annetaan tusinanimi "kun muillakin on".

Vierailija
12/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksulla 3 nimeä koska kaksi ensimmäistä ilman kolmatta kuullosti hassulta ja tulihan siitä muilta sanomista jo ristiäisissä mutta mielestäni se on vanhempien asia antaako lapselle kaksi vai kolme nimeä:)

Vierailija
13/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on yksi nimi, ja se on toiminut ihan hienosti. Lapsi on jo teini, mutta ei ole kaivannut toista nimeä. Olen hänelle sanonut, että voi itse valita toisen nimen ja lisätä sen jos haluaa, sehän hoituu ihan ilmoitusmenettelyllä.

Itselläni on kaksi , samoin  miehellä. Kumpikaan ei pidä toisesta nimestään, sillä ei ole mitään merkitystä meille. Isälläni ja hänen sisaruksillaan oli vain yksi nimi, ja he olivat ihan tyytyväisiä. Joissain ensimmäisissä tietokoneistetuissa rekistereissä joskus 1970-luvulla kuulemma oli ongelma, koska oletus oli kaksi nimeä, ja jotkut ohjelmat vaati sitä ( esim jossain vakuutusyhtiön tiedoissa isälleni oli laitettu toineksi nimeksi vanhimman poikansa nimi :-)).

En näe syytä laittaa lapselle useampi nimiä, jos lasta ei kuitenkaan niillä kutsuta " Henna Maarit Ilona, nyt syömään"

Vierailija
14/14 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme, samoin siskoillani. Omille lapsilleni antaisin tytöille kolme ja pojille kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä