Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako teidän lasten kummit syntymäpäivät?

Vierailija
04.02.2014 |

Ilman, että muistutatte?

Meidän kuopuksella oli viime viikolla 4v synttärit eikä kumpikaan kummi ole vieläkään muistanut.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:04"]

Meillä kummit kutsutaan aina synttäreille, tietysti!

[/quote]

Meillä kaikki kummit asuu niin kaukana, ettei olla varsinaisesti kutsuttu koskaan. Toki huumorilla heitetty, että täällä olisi kakkua, tervetuloa, kun kaikki tietää, etteivät pääse. Kuopuksella ei ole vielä koskaan juhlia pidetty, niin ei ole edes voitu sitä "huumori" kutsuakaan heittää.

ap.

[/quote]

Mites teidän lapsia pitäisi muistaa, kun ei synttärikutsuakaan tule? Pitäisikö kummien kutsua itse itsensä kekkereihin vai ymmärtää vain lähettää lahja?

[/quote]

Kuten tuossa toiselle jo vastasinkin, että viestillä (ei kai se kovin vaikeaa nykypäivänä ole) tai kortilla. Tai soittamalla. Ei todellakaan tarvitse mitään lahjoja lähetellä.

[/quote]

Kummiksi pyydettäessä en ainakaan itse kuvitellut, että suostumiseni lisäksi minun tulisi yksipuolisesti huomioida sellaisen ihmisen lasta, joka ei todellisuudessa ole läheinen. Jos olisitte läheisiä, olisit varmasti pyytänyt kummeja lasten synttäreille.  

[/quote]

Huonopa se on kutsua, kun niitä synttäreitä ei ole vielä kertaakaan juhlittu. Mitä tuohon läheisyyteen tulee, niin ollaan kummien kanssa ihan kyllä ystäviä, mutta nähdään harvakseltaan välimatkan takia. Eikä mitään yksipuolista muistamista ole, koska minä se meistä aina olen se, joka ensin laittaa mailia/tekstaria jne. ja ollaan toisen näistä kummin lapsen kummeja, jota kyllä muistetaan ihan oma-aloitteisesti aina. Kuuluu mielestäni hyviin tapoihin.

En mä yöuniani ole menttänyt enkä menetä tämän takia. Tuli vain nyt mieleen, että mites muilla muistetaan.

ap.

[/quote]

Miksette juhli lapsenne synttäreitä? Kai sitä voisi yhtenä päivänä vuodessa kakun leipoa ja juhlat järjestää, mikäli mieleen tulee ajatelle muiltakin muistamisia.

[/quote]

Ollaan me kakku leivottu ja oman perheen kesken sitä syöty, mutta ei mitään suurempaa vielä ole ollut. Meillä on jokaisen lapsen kanssa mennyt näin, että ne kunnon juhlat on pidetty vasta sitten, kun lapsella on ollut kavereita eli lähinnä eskari-iässä.

Varmaankin tämä on mennyt siksi näin, kun tässä lähellä ei tosiaan asu oikein ketään ketä kutsua. Isovanhemmat vain ja he toki ovat aina käyneet kahvilla.

Mutta siis näitä kummeja ei sen ihmeemmin kutsuttaisi vaikka juhlat olisikin, koska asuvat niin kaukana, etteivät "pelkän" synttärijuhlan takia tule...

Vierailija
22/24 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:04"]

Meillä kummit kutsutaan aina synttäreille, tietysti!

[/quote]

Meillä kaikki kummit asuu niin kaukana, ettei olla varsinaisesti kutsuttu koskaan. Toki huumorilla heitetty, että täällä olisi kakkua, tervetuloa, kun kaikki tietää, etteivät pääse. Kuopuksella ei ole vielä koskaan juhlia pidetty, niin ei ole edes voitu sitä "huumori" kutsuakaan heittää.

ap.

[/quote]

Mites teidän lapsia pitäisi muistaa, kun ei synttärikutsuakaan tule? Pitäisikö kummien kutsua itse itsensä kekkereihin vai ymmärtää vain lähettää lahja?

[/quote]

Kuten tuossa toiselle jo vastasinkin, että viestillä (ei kai se kovin vaikeaa nykypäivänä ole) tai kortilla. Tai soittamalla. Ei todellakaan tarvitse mitään lahjoja lähetellä.

[/quote]

Kummiksi pyydettäessä en ainakaan itse kuvitellut, että suostumiseni lisäksi minun tulisi yksipuolisesti huomioida sellaisen ihmisen lasta, joka ei todellisuudessa ole läheinen. Jos olisitte läheisiä, olisit varmasti pyytänyt kummeja lasten synttäreille.  

[/quote]

Huonopa se on kutsua, kun niitä synttäreitä ei ole vielä kertaakaan juhlittu. Mitä tuohon läheisyyteen tulee, niin ollaan kummien kanssa ihan kyllä ystäviä, mutta nähdään harvakseltaan välimatkan takia. Eikä mitään yksipuolista muistamista ole, koska minä se meistä aina olen se, joka ensin laittaa mailia/tekstaria jne. ja ollaan toisen näistä kummin lapsen kummeja, jota kyllä muistetaan ihan oma-aloitteisesti aina. Kuuluu mielestäni hyviin tapoihin.

En mä yöuniani ole menttänyt enkä menetä tämän takia. Tuli vain nyt mieleen, että mites muilla muistetaan.

ap.

[/quote]

Miksette juhli lapsenne synttäreitä? Kai sitä voisi yhtenä päivänä vuodessa kakun leipoa ja juhlat järjestää, mikäli mieleen tulee ajatelle muiltakin muistamisia.

[/quote]

Ollaan me kakku leivottu ja oman perheen kesken sitä syöty, mutta ei mitään suurempaa vielä ole ollut. Meillä on jokaisen lapsen kanssa mennyt näin, että ne kunnon juhlat on pidetty vasta sitten, kun lapsella on ollut kavereita eli lähinnä eskari-iässä.

Varmaankin tämä on mennyt siksi näin, kun tässä lähellä ei tosiaan asu oikein ketään ketä kutsua. Isovanhemmat vain ja he toki ovat aina käyneet kahvilla.

Mutta siis näitä kummeja ei sen ihmeemmin kutsuttaisi vaikka juhlat olisikin, koska asuvat niin kaukana, etteivät "pelkän" synttärijuhlan takia tule...

[/quote]

Kiva, että olette perheen kanssa juhlineet! Mielestäni parempi kuitenkin, että kutsun laittaisitte, vaikka kummi asuisikin kauempana. Itselläni läheiset suhteet vain niihin kummilapsiin, joiden synttäreille tulee kutsu, joten koen olevani toivottu edelleenkin. (On kokemusta myös yksipuolisesta muistamisesta vuosien ajan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistaa, koska kutsun ne joka vuosi synttäreitä juhlimaan;)

Vierailija
24/24 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä muistan kummilapsieni(3kpl) synttärit ja jouluna joululahjat. Vietän aikaa heidänkaa ja saatan muutenkin muistaa lahjalla/yllätyksellä. Muistan kummilapsieni vanhempia ja olen heidän elämässään mukana. Olen onnellinen siitä, että he valitsivat mut kummiksi ja saan nähdä lapsien kasvavan ja olla mukana heidän elämässään. Aina menen käymään ja vien lahjan jälkikäteen, jos en ole päässyt synttärijuhlille menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän