Onko huippukokki Hans Välimäen uusi ranskalaistyylinen ravintola Bardot ökykallis?
Olin eilen kävelyllä ja satuin kävelemään Helsingin keskustassa Hotel Kämpin ohi. Huomasin, että siinä sivukadulla Kämpin vieressä on avannut Hans Välimäen uusi ranskalaistyylinen huippuravintola nimeltään Bardot. Koska sijainti on strategisesti valittu heti Kämpin viereen, oletan että ravintolan hintataso on päätä huimaava myös. Onko joku jo käynyt tässä huippukokki Hans Välimäen uudessa huippuravintolassa?
Jos joku ei tunne Hansin historiaa, niin kerron sen verran, että hän on keittiömestari, joka oli vuosina 1998–2013 legendaarisen Chez Dominique -ravintolan omistaja. Tämä huippuravintola oli pitkään Helsingin helmi ja sinne tultiin ulkomailta asti syömään. Michelin tähtiä Chez Dominiquella oli yksi vuosina 2001–2002 ja kaksi tähteä 2003–2009. Pienenä kuriositeettina kerrottakoon, että huippukokki Tomi Björck oli töissä Chez Dominiquella ja ponnisti sieltä tähtiin.
Hans on saanut ranskalaisen tyylin koulutuksen aikoinaan ja tietääkseni hän pitää ranskalaista keittiötä maailman parhaimpana, joten odotan tältä uudelta ravintolalta paljon. Ehdottomasti aion mennä nauttimaan huippuravintolan antimista vielä kunhan rahaa on säästössä riittävästi, halpa käynti siitä ei varmasti tule. Aion nautiskella silloin kun tällainen spesiaali ravintolakokemus minulle suodaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Sitä että liian ns hienoa ruokaa minulle. Tykkään perus kotiruuasta.
otatko aina sen kinkku-ananas pizzankin? miksi et uskaltaisi kokeilla maailman ruokia, myös taidokkaasti tehtyjä ruokia? on ihan fine pitää perus kotiruuasta, mutta miksei kokeilisi muutakin aina välillä? senhän luulisi olevan rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä että liian ns hienoa ruokaa minulle. Tykkään perus kotiruuasta.
otatko aina sen kinkku-ananas pizzankin? miksi et uskaltaisi kokeilla maailman ruokia, myös taidokkaasti tehtyjä ruokia? on ihan fine pitää perus kotiruuasta, mutta miksei kokeilisi muutakin aina välillä? senhän luulisi olevan rikkaus.
Olen mä kokeillutkin mutta en vaan pidä liian hienoista ruuista.
just kävelin ohi ja on muuten hienon näköinen ulkoapäin! hyvä Hans!
Lista näyttää hyvältä ja hinnatkin ihan ok.
Katoin niiden nettisivuilta, niin ihan kohtuuhintanen paikka. Olen käynyt halvemmissa ja kalliimmissa paikoissa. Vaikutti kyllä ihan kiinnostavalta, vois hyvin käydä kokeilemassa.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä pardoosta mutta Kuppilat kuntoon ohjelmassa voisi olla vähemmän takakireä. Kaipaan Sukulan joviaalia letkeyttä ja huumoria.
Haans on kyllä kuivempi esiintyjä, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä pardoosta mutta Kuppilat kuntoon ohjelmassa voisi olla vähemmän takakireä. Kaipaan Sukulan joviaalia letkeyttä ja huumoria.
Haans on kyllä kuivempi esiintyjä, ei voi mitään.
ei ole. Hans on ammattilaisempi ja empaattinen, hyvä kuuntelemaan.
rohkea veto laittaa ranskalaistyyppinen ravintola
Menen käymään torstaina. Kerron sitten arvioni Hansin hienosta uudesta ravintolasta.
Hansin takana on varmasti nainen antamassa vinkkejä miten toimia. En usko, että hän miehenä kykenisi yksin näin tyylikkäisiin yrityksiin.
-mies
Merianturalla on kova kilohinta mutta Hans sanoikin että siitä riittää kahdelle. Monet muutkin ruoat vaikuttavat siltä että ne voisi jakaa. Ja jos paikan on tarkoitus olla rento niin sinne voisi hyvin mennä parin kaverin kanssa ja tilata muutama annos jaettavaksi.
Ruokalista näyttää erinomaiselta ja kohtuuhintaiselta jos nyt silloin tällöin käy herkuttelemassa! Viinilistalla myös erinomaisia viinejä. Hans onnistunut jälleen luomaan hienon ravintolan!
Vierailija kirjoitti:
https://www.bardot.fi/, voit kuule käydä ihan itse tuolta ihmettelemässä hintatasoa. Ihan vaan KVG.
Miksiköhän "Foie de veau Bordelaise" maksaa sunnuntaisin vain 19,50 euroa, kun a la carte listalta ostettuna sama annos maksaa 21,00 euroa? Luulisi, että sunnuntaisin olisi kalliimpaa. Saakohan a la carte listalta tilata myös sunnuntaina?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään sellaista ruokaa, jota osaisin syödä. Lisäksi näin keliaakikkona ei ollut edes merkitty, mitä voisi syödä.
Ravintola ei taida olla vammaisille.
Vierailija kirjoitti:
Huippi-etuliitettä ei pidä käyttää jatkuvasti, vaikka kyse olisikin hyvästä ammattilaisesta. Jokainen tuntuu olevan heti uransa alussa jo huippu-sitä ja huippu-tätä. Kaikki ovat huippumalleja.
Kokkina Hans Välimäki on toki huippu, mutta ihan yhtä arvostavaa on sanoa kokki Välimäki. Medialla on ärsyttävä tapa käyttää ylisanoja, jolloin ne vesittyvät.
Juuri näin. Itse olin harjoittelijana Joel Robuchonin keittiössä aikoinaan. Siellä oli sitten joku tällainen media dinneri mihin tuli eri edustajat eri lafkoista. Yksi haastattelija sanoi Joelille, että kun olet alasi mestari ja huippukokki, niin päästätkö alaisesi helpolla. Äijä vastas, En ole mestari enkä huippukokki vaan nöyrä palvelija, joka intohimoisesti yrittää tarjoilla parasta asiakkaalle, että hän pääsee arjen paineista ja stressaavista asioista edes hetkeksi keskittymään muuhun. Tohon vastaukseen loppu kirjaimellisesti kaikki kysymykset. Kieltämättä huvitti, kun aito mestari tyhjensi pajatson. Päästiinkö helpolla, ei päästy, mutta opittiinko, opittiin todellakin.
Vaikuttaa ihan kohtuuhintaiselta. Laskin nopeasti että n. 52-55e menisi mulla kolmeen ruokalajiin, toki viini siihen lisäksi.
Testattu ja on erinomainen ruoka! Minusta hintalaatusuhde kohdillaan myös.
Eilen käytiin hinta laatu suhde 7,paha pettymys!
Katsoin listaa. Pakko sanoa että nyt on tyyli kyllä hakusessa ja menu sekava.
Eikö hanhenmaksa voitaisi jo vähitellen karsia listoilta. Kun vielä nimenä vielä Bardot, joka assoisioituu eläinoikeuksien puolustajaan.
Mutta muuten vaikuttaa herkulliselta lista ja varmaan onkin.