Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs olette pelastaneet pakkasilta puutarhasta ? -Sinc

Vierailija
27.10.2020 |

Mulla kasvaa esim. tommottiin ..

https://aijaa.com/7VQxM8

Sinc

Kyllä siitä yksinänsä riittää vielä pitkän aikaa syötävää .. Kuvassa näkyy ehken puolet ..
.. ja kun muutakin on .. ;D

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään ?

Sinc

Vierailija
2/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla waan roboja paikalla

Sinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on. Matrixissa on ennenkin käynyt niin, että joku vilkas palsta hiljenee ihan sekunnissa.

Sehän ei oikeesti olis mahdollista. Joku taitaa kontrolloida vaan näitä ketjuja miten ne näkyy..

Sinc

Vierailija
4/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan ottaa vähän lisäkuvia ;)

-Sinkkiş

Vierailija
5/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aio avata sun kuvaa, mutta oon tuonut ulkoa sisään chilit ja pelakuut.

Vierailija
6/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en aio avata sun kuvaa, mutta oon tuonut ulkoa sisään chilit ja pelakuut.

Sittenhän meitä on ihan kaksi täällä elossa ja muut roboja.

-Sinkkiş

7/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjasin spagettikurpitsat sisälle. Ne ovat talvikurpitsoita ja kestävät viileässä pari kuukautta. Persilja, lehtisalaatti ja lehtikaali saavat kasvaa ulkona.

Kylvin kuukausi sitten ulos vuonankaalin ja rukolan. Jos ei tule hirmupakkasia, niistä saa satoa pari kuukautta ja vuonankaalista uudelleen keväällä, kun lumi sulaa.

Vierailija
8/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Korjasin spagettikurpitsat sisälle. Ne ovat talvikurpitsoita ja kestävät viileässä pari kuukautta. Persilja, lehtisalaatti ja lehtikaali saavat kasvaa ulkona.

Kylvin kuukausi sitten ulos vuonankaalin ja rukolan. Jos ei tule hirmupakkasia, niistä saa satoa pari kuukautta ja vuonankaalista uudelleen keväällä, kun lumi sulaa.

Kiitti vinkistä. Meinasin leikkaa vuonankaalit pois ja hävittää rucolan kun rucola kerää niin paljon ätököitä.

Tosin ostin siihen tosi tiheän verkon, ettei pääsis ätökät läpi, mutta saas nähdä jaksanko viritellä vai kasvatanko vaan jatkossa rucolat sisällä/ostan.

-Sinkkiş

Parhaiten mulla on säilynyt sellaset lehtirucolat, nuo perinteiset syödään pihalla heti jos ei ole suojausta ..

Vierailija
9/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit mä jätän sen vuonankaalin, vaikka eihän siitä oikein satoa saa kun on niin onnettoman kokoinen ..

-Sinkkiş

Pari kertaa olen kesän aikana sitä harventanut ..

Vierailija
10/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut monivuotiset on jees, ei tarvi olla koko ajan kylvämässä. Oon tässä harkinnut, jos laittaisi syksyllä istutettavia nyt, mut en oo ainaskaan wielä raaskinut .. pitäis hakee mullat ja muut. 

-Sinkkiş

11/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syödään kohta kaikki vihreä, jos ei ole verkon tms. alla. Mulla on pari pleksiä, jotka viritän vuonankaalien ja rukolan päälle. Saavat valoa eivätkä tule syödyiksi.

Vierailija
12/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Ulkona syödään kohta kaikki vihreä, jos ei ole verkon tms. alla. Mulla on pari pleksiä, jotka viritän vuonankaalien ja rukolan päälle. Saavat valoa eivätkä tule syödyiksi.

Joo, mullapa tuo ei onnistu kun samassa penkissä kasvaa rakuunaa, selleriä jne.. korkeampaa ..

-Sinkkiş

Mut jonkunlainen verkko onnistuis. Luulin, etä rucola on lämpimän ilmaston kasvi, mut hyvin on vielä syksyllä kasvanut. Yks päivä leikkasin siitä jonkun 20 cm pitkän oksan. 

Mulla on jotain japanialaista sinappikasvia kans, mutta ne kuolas jo pari kuukautta sitten .. piti olla monivuotinen. Saas nähdä .. epäilen vahvasti, että siitä ei tulla näkemään ensi vuonna halaistun sanaa ..

Hävis niin aikaisin ..

-Sinkkiş

Vierailija
13/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talvehtivat lasitetulla terassilla pelargoniat, kannan juurakot, iso bougainvillea ja iso ruusumaljaköynnös sekä muutama diascia. Kukkivat yleensä jouluun asti, sitten pieni tauko ja helmikuun lopulla lannoitan ja taas tulevat uudet kukat, leikkaan vähän vanhoja kasveja pienemmiksi.

Vierailija
14/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

scottilainen bonnetti vai?

Ennen samhaita pistän pillit purkkiin ja käännän maat kevättä varten.

Vierailija
15/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kattoon. Alkaa ruohosipulit oleen vähän lötsöjä, eli pilalle menossa, vielä kerkeis käyttää, mutta jätetään ensi vuoteen kasvamaan, sipulin varret oli jo ihan lötsöjä.

Viinisuolaheinää olisi ja se vaan kasvaa. Ei piittaa kylmästä.

https://aijaa.com/cRDsf8

Sinc

Vierailija
16/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin samalla yli puoli ämpäriä sitruunatinjamia kuivaukseen ..

https://aijaa.com/n664O9

Sinc

Täytyy alkaa laitteleen ..

Vierailija
17/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daaliat ja hortensiat on kaivettu kellariin.

Vierailija
18/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

scottilainen bonnetti vai?

Ennen samhaita pistän pillit purkkiin ja käännän maat kevättä varten.

Ei vaan tuota Roxa familiaa .. tai mikähän niistä on alkuperäinen. Monia versioita ja lisää koko ajan pukkaa :)

Sinc

19/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Daaliat ja hortensiat on kaivettu kellariin.

Oops! Kiitos muistutuksesta, jorniinit on vielä ulkona.

Vierailija
20/24 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on ruukuissa pari päärynän tainta jotka on tämän kesän kasvaneet, nyt mietin miten ne saisi talven yli säilymään hengissä. Jättäisikö ulos ja suojaisi jollain vai ottaisiko viileään kellariin jossa pysyy lämpötila n. 10 astetta. Sisälle tuskin kannattaa ottaa jos aikoo joskus istuttaa ne pihalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän