Minulla on epävakaa persoonallisuus
Selvisipä viimeinkin syy sille miksi olen tälkainen sekopää. Diagnoosi tehtiin dilen, nyt alan vasta ymmärtää. Lohdutonta ajatella etten ollutkaan "normaali-ihminen" vaan oikeasti juuri niin sairas kuin mitä ex-mieheni väitti.
Kommentteja, haukkuja ja kohtalontovereita otetaan vastaan. Ja jos vain löytyy niin selviytymistarinat olisivat todella pop.
Kommentit (3)
Millainen sitten olet? Ja miten diagnoosi tehtiin? Ja mikä siihen auttaa? Kysyn ihan vakavissani koska olen ollut vuosikausia varma siitä että äidilläni on jokin vaiva mutta ei tietenkään suostu lääkäriin.
En osaa sanoa minkälainen olen, mutta jos olet oikeasti kiinnostunut asiasta suosittelen että luet tämän: http://kameleonttiblogi.blogspot.fi/2012/02/milta-epavakaa-persoonallisuushairio.html?m=1
Nämä kaikki voisivat olla minun kirjoittamiani.
Diagnoosin teko lähti siitä kun eräs läheiseni huolestui minusta. Hän tilasi minulle keskusteluajan yksityiseltä. Menin paikalle. Siellä minua suositeltiin vähävaraisena ottamaan yhteys terveyskeskukseen. Läheiseni soitti minulle ajan. Tästä on nyt n. 10kk aikaa. Kävin keskustelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, ja hän lähetti minut pariin otteeseen psykiatriseen päivystykseen. Lopulta hän ja tk-lääkäri pistivät lähetteen MTT:lle, josta sain 3,5kk jälkeen ensimmäisen ajan. Kävin kerran viikossa, ja tänä aikana minulta alettiin seuloa tauteja. Löysin itse tuon blogikirjoituksen, ja tunnistin itseni välittömästi. Seuraavan kerran mennessäni lääkäriin minulla oli tulostetut sivut mukana, ja sanoin että tässä se nyt viimein lukee mitä tunnen. Tämän jälkeen tehtiin persoonallisuustestit, jonka seurauksena todettiin epävakaa persoonallisuushäiriö.
Minulla aloitettiin mielialalääkitys (cipralex) ja pahimpiin ahdistuskohtauksiin diapam 10mg.
Nyt alkaa terapeutin etsintä, jonka kanssa olisi tarkoitus lähteä aukaisemaan tilannetta.
Ap
Otsikon piti olla: Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö