Oliko olemassa jotain klipsejä tms joilla saa putoilevat rintsikanolkaimet pysymään paikallaan?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Jos vaatteissasi on mahdollista, niin tee kanttinauhasta lenkki, jossa neppari tai hakanen toisessa päässä.
Kiinität siis asus olkasaumaan.
Vaatii tietty askartelua, mutta olkaimet pysyvät paikallaan, jos muukin asu pysyy.
Tätä konstia käytettiin sillpin, kun oli sivistymätöntä esitellä liivin olkaimia esim hihattomien asujen kanssa.
Haukkukaa vaan mummokonstiksi, mutta toimii hyvin👵
Hihattomissa vintage-vaatteissa näkee joskus vaatteen sisäpuolelle olkapäähän ommellut nepparilla avattavat lenkit, joiden läpi rintsikan henkselin voi laittaa. Näin ne eivät vilkkuneet näkyvillä ja pysyivät paikoillaan.
Oikean kokoiset liivit eikä ylipainoa niin pysyy ihan hyvin aina päällä
Itsellä sama ongelma joidenkin liivien kanssa,joidenkin liivien olkaimet pysyy ihan hyvin. Omissa liiveissäni valuminen johtuu siitä että olkaimet on liian sivulla eli siis ne lähtee kupin sivulta eikä keskeltä kuppia. Eikä siinä sitten auta olkaimien lyhentäminen eikä ympärysmitan kiristäminen, turhia tuollaiset neuvot.
Iso klemmari ajaa takana saman asian ja vaikka hakaneula jolla yhdistät takaa olkaiment myös kuminauha riittävän alhaalla takana on hyvä.
Olen todennut parhaiksi liivit, joissa kiinnitys edessä. Niissä olkaimet ovat takaa keskemmällä. Sellaisia on tosin harmillisen vaikea löytää. Nykyiset on muistaakseni Lindexiltä tai Henkkamaukasta, ja niissä on jäätävät toppaukset. Mutta eipä ainakaan olkaimet tipahtele!
Vierailija kirjoitti:
Jos vaatteissasi on mahdollista, niin tee kanttinauhasta lenkki, jossa neppari tai hakanen toisessa päässä.
Kiinität siis asus olkasaumaan.
Vaatii tietty askartelua, mutta olkaimet pysyvät paikallaan, jos muukin asu pysyy.
Tätä konstia käytettiin sillpin, kun oli sivistymätöntä esitellä liivin olkaimia esim hihattomien asujen kanssa.
Haukkukaa vaan mummokonstiksi, mutta toimii hyvin👵
Ja nyt sä tuon kerrot... olin siis sivistymätön ihan oikeasti, kukaan ei kertonut mulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut parhaiksi liivit, joissa kiinnitys edessä. Niissä olkaimet ovat takaa keskemmällä. Sellaisia on tosin harmillisen vaikea löytää. Nykyiset on muistaakseni Lindexiltä tai Henkkamaukasta, ja niissä on jäätävät toppaukset. Mutta eipä ainakaan olkaimet tipahtele!
Tuollaiset ei kyllä voi toimia mitenkään jos on vähänkään isommat tissit
kuules, ne liian pitkät olkahihnat on tehty juuri siksi niin pitksi, että ne mahtuisi myös niille kaikille 180 cm pitkille naisille. Mut kun on iso osa naisia on myös nuoria tai 140-160 senttisiä, niin tottakai ne pitää leikata ja ommella itselle omiin mittoihin sopiviksi eli lyhentää!
Jos on noin uusavuton niin voi vaikka laittaa ne solmuun jos ei muuta keksi (kun ompeleminen on liian hankalaa tälle uudelle sukupolvelle).