Oliko olemassa jotain klipsejä tms joilla saa putoilevat rintsikanolkaimet pysymään paikallaan?
Vai muistanko väärin?
Kommentit (28)
Putoava olkain on liian löysällä. Selän puolella on solki millä pituutta säädetään.
Vierailija kirjoitti:
Osta oikeankokoiset ja -malliset liivit.
Muutamissa liiveissä tuo ongelma ja ovat muuten hyvät päällä tuota olkainjuttua lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Putoava olkain on liian löysällä. Selän puolella on solki millä pituutta säädetään.
No toi nyt on eka konsti mitä olen yrittänyt, jos toimisi niin en kyselisi klipsejä!
Tai sitten vedät olkaimet pitkiksi ja ostat alusvaateosastolta sellaisen klipsin, jolla saat olkaimet selässä x:n mallisesti yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vedät olkaimet pitkiksi ja ostat alusvaateosastolta sellaisen klipsin, jolla saat olkaimet selässä x:n mallisesti yhteen.
Eli sellaisia ilmeisesti on olemassa. Tälle halusin varmistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ympärys on liian löysä, siitä ne putoilevat olkaimet melkein aina johtuu. Joskus voi olla ongelma liivin mallissa.
Jos liivit ovat oikean kokoiset ja malliset ei tuota ongelmaa ole.
Syy on usein se, että pidetään vain yksiä niin kauan kun ne suht ehjänä pysyy.
Lindexillä on mielestäni parhaat valikoimat. Itse käytä vaihdellen molempia, sekä silikonityynyjä että selkään tulevia hakasia. Löytyy Lindexin verkkokaupasta alusvaatteet-> asusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toi nyt on eka konsti mitä olen yrittänyt, jos toimisi niin en kyselisi klipsejä!
Se on edelleen liian löysällä!
mitähän jos ottaisit neulan ja langan kätöseesi ja ompelisit ne oikean kokoiseksi. ELi saksilla poikki ja liität yhteen sopivasta kohdasta niin että on kireellä.
Voi hyvää päivää....eikö meillä enää ole käsityöopetusta kouluissa? Tähän se johtaa..
Jos oot vielä laiskempi niin leikka saksilla palanen pois, ja liitä yhteen niitillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on edelleen liian löysällä!
Mennään ojasta allikkoon jos aletaan putoilevia olkaimia kirraamaan äärimmilleen. Hartioihin kohdistuu koko rinnan paino, vaikka tuen pitää tulla ympärysnauhasta. Ympärysnauha vaan hilautuu selässä liian ylös eikä tue mitään. Isorintaisilla varsinkin johtuu tuosta ne hartiakivut ja punaiset rannut hartioissa.
Vierailija kirjoitti:
mitähän jos ottaisit neulan ja langan kätöseesi ja ompelisit ne oikean kokoiseksi. ELi saksilla poikki ja liität yhteen sopivasta kohdasta niin että on kireellä.
Voi hyvää päivää....eikö meillä enää ole käsityöopetusta kouluissa? Tähän se johtaa..
Jos oot vielä laiskempi niin leikka saksilla palanen pois, ja liitä yhteen niitillä.
Mene jonnekin ET-lehden palstalle jakelemaan käsityövinkkejäsi, siellä ne voivat jotakuta kiinnostaakin.
Tuosta syystä en osta enää mitään muita kuin sporttiliivejä. Yksikään liiviliikkeen myyjä ei ole onnistunut myymään minulle liivejä joissa olkahihnat eivät valuisi vaikken ole mikään pullokaula. Alkoi käymään liian kalliiksi.
Nyt siis arkena pelkkiä sporttiliivejä painijaselällä ja juhlissa vanhoja perusrintsikoita apuvälineillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta syystä en osta enää mitään muita kuin sporttiliivejä. Yksikään liiviliikkeen myyjä ei ole onnistunut myymään minulle liivejä joissa olkahihnat eivät valuisi vaikken ole mikään pullokaula. Alkoi käymään liian kalliiksi.
Nyt siis arkena pelkkiä sporttiliivejä painijaselällä ja juhlissa vanhoja perusrintsikoita apuvälineillä.
Valitettavan usein on niin, että liiviliike ja sen myyjät eivät ole mikään tae että saa sopivan kokoiset liivit. Täälläkin usein kuulee tuon suosituksen että mene erikoisliikkeeseen niin ”asiantuntija” etsii oikean koon.
Jos vaatteissasi on mahdollista, niin tee kanttinauhasta lenkki, jossa neppari tai hakanen toisessa päässä.
Kiinität siis asus olkasaumaan.
Vaatii tietty askartelua, mutta olkaimet pysyvät paikallaan, jos muukin asu pysyy.
Tätä konstia käytettiin sillpin, kun oli sivistymätöntä esitellä liivin olkaimia esim hihattomien asujen kanssa.
Haukkukaa vaan mummokonstiksi, mutta toimii hyvin👵
Sellaiset ilmainen alle tulevat Silikoniset laput on mulla. Ne on hyvät, vie myös painetta pois hartiasta.