Suuttuisitko jos sun mummot ja papat kommentoisi sun ulkonäköä ja painoa tähän tyyliin
Jos haluat tietää syö vähemmän niin paino putoaa.
Älä värjää ikinä mustaksi hiuksia ne on niin rumat.
Sun ei pitäisi syödä vaaleaa leipää vaan tuota tummaa leipää.
Kyllä kannattaisi liikkua paljon enemmän teet 2 tai 3 lenkkiä päivässä.
Opettelet syömään vihanneksia paljon ja jätät herkut kokonaan pois.
Se lenkkeily tekee sinulle hyvää. Kannustamme sinua pudottamaan painoa.
:) että semmosta mukavaa. En ole ottanut edes puheeksi laihduttamista tai mitään lenkkeilyä. Itse kyllä loukkaannuin. Ja olin mummolla syömässä hän oli laittanut tummaa ja vaaleaa leipää tarjolle niin johan meni ilme vakavaksi kun otin vaaleaa.
Olen siis lapsenlapsi aikuinen tosin mutta ottaa hieman päähän nää kommentit. Voisin sanoa itse samanlailla kiusaamis mielessä jollekin noin.
Kommentit (24)
No onneksi ne on kuolleet. Kyllä nykyään sanoisin suoraan että haista paska.
Jos sanon suoraan miltä toi tuntuu niin saan vihat omilta vanhemmilta että miten se nyt noin sano, älä viitti ja plaaplaa.
Eiköhän oo oikeus puolustaa itseään vaikka se tuntuu olevan ihan turhaa kommentointi jatkuu kuitenki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kyläilyn kun saan kuraa joka kerta. Heillä ei ole mitään muistisairautta ettei muista mitä on viimeksi sanonut mummo kirjottaa kaiken ylös ihan kaikki mitä on keskusteltu ja kellonaikoja myöden. Ei huvita käydä möllittävänä kun ei selkeesti kelpaa tämmöisenä lihavana jonka pitäis laihduttaa heidän mielestä. Olen päättänyt olla omissa oloissani vaan.
-AP
He toimivat väärin. Olet vapaa ihminen päättämään mitä elämältäsi haluat. Tee ihan niin kuin tuntuu hyvältä.
Ilahtuisin. Kaikki ovat mullan alla.
On kommentoineet edesmenneet isovanhemmat isän puolelta kaikenlaista ikävää, mutta olivat kuitenkin enimmäkseen ihanat mummo ja pappa. Aika kultaa muistot.
Törkeetä kommentointia, ei todellakaan tarvitse sietää.
Omat vanhempani 70v. kokevat, että heidän täytyy aina kommentoida lastenlastensa ulkonäköä. Eivät vaan usko vaikka sanoo nätisti/rumasti, että ”ei ole asiallista, ole hyvä ja lopeta.” Meillä ongelma niin päin että esiteinin painoa ja ulkonäköä kauhistellaan ja kommentoidaan toteamalla ”’sä olet laiha kuin onkimato”, ”syötkö sä mitään”, ”kamalaa kun olet tikku!” -tyyppisesti. Niin raivostuttavaa! Muuta en ole vanhempana keksinyt kuin sen että puutun siihen joka kerta lapsen kuullen, jotta hänellekin menee perille, että kommentointi ei ole ok. Vaihtelevasti tulee joko vanhempieni raivot päälle tai sitten pistävät leikiksi koko homman (”oletpa tosikko”).
Sinun isovanhempasi kuulostavat totaalisilta moukilta,myötätuntoa!
En enään aio olla yhteydessä heihin kun painoa haukutaan joka kerta. En nää syytä pitää yhteyttä kun ei voi käyttäytyä asiallisesti kun senkin he osaa esim veljeäni kohtaan.
Mua ei kuulemma tarvi käsitellä silkkihanskoilla. Mun pitää vaan kestää kaikki mitä sanotaan.
Siks oonki sairastunu paniikkihäiriöön ja 2 suuntaseen mielialahäiriöön.
Että kannatti haukkua. :) en kestäny vaikka olis heidän mielestä pitäny.
Suuttuisin mitä ne mulle ilkeilee
Hakaniemen torin reunassa kaksi vanhaa ukkoa tiirailivat minua ja toinen sanoi: Onpas siinä nätti likka!
Ikää likalla on 63 v. :)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kyläilyn kun saan kuraa joka kerta. Heillä ei ole mitään muistisairautta ettei muista mitä on viimeksi sanonut mummo kirjottaa kaiken ylös ihan kaikki mitä on keskusteltu ja kellonaikoja myöden. Ei huvita käydä möllittävänä kun ei selkeesti kelpaa tämmöisenä lihavana jonka pitäis laihduttaa heidän mielestä. Olen päättänyt olla omissa oloissani vaan.
-AP
Mummo kirjoittaa kaiken ylös kellonaikoja myöten? Kuulostaa tosi omituiselta. Ihmeellistä dokumentointia. Mihin mahtaa tarvita?
No en kyllä suuttuisi. Mutta toki kannattaa vetää raivarit koska sinun mielipiteesi on tärkein. Sehän on nykyaikaa. Näytä saakeli niille vanhuksille missä kaappi seisoo ja kuka määrää tahdin.
En suuttuisi. Jos sinua ärsyttää niin voit vinkata lähestyvää kuolemaa joka käänteessä.
Aikuisena ihmisenä varmaankin osaat jättää nuo jutut omaan arvoonsa? Eri asia jos kasvavalle lapselle tai nuorelle tuollaista lauottaisiin. Sano heille suoraan, että tuo on ikävän kuuloista puhetta, lopettakaa tai en viitsii tulla käymään. Tai sitten et vaan välitä koko hölinästä.
Nämä ovat sellaisia naisten ongelmia. Miehet eivät tällaisia asioita pohdi ja märehdi.
Jotkut iäkkäämmät ihmiset pitävät häpeällisenä jos lähisuvussa on lihavia. Lihavuutta on pidetty ahneuden ja laiskuuden merkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat sellaisia naisten ongelmia. Miehet eivät tällaisia asioita pohdi ja märehdi.
Eikö pappa yleensä tarkoita miestä?
Miksi et käytä pilkkuja? Mahdotonta lukea tuollaista paskaa. Saisivat isovanhempasi olla huolissaan muustakin kuin ylipainostasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käytä pilkkuja? Mahdotonta lukea tuollaista paskaa. Saisivat isovanhempasi olla huolissaan muustakin kuin ylipainostasi.
Oletko koskaan kuullut sanaa: pilkunnu...ja?
-AP