Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan matkustaa vain suorallalennolla

Vierailija
04.02.2014 |

Työpaikan pikkurouva antoi ymmärtää että on kovin matkustellut. Thaimaassa käynyt useasti. Olen maassa itsekin käynyt, niin kysyin kiinnostuneena että missäpäin Thaimaassa olette olleet. Huahin, Phuket oli vastaukset. Kysyin sitten, että millä lentoyhtiöllä olette menneet. Ei ymmärtänyt koko kysymystä. Yritin jatkaa keskustelua, ja kerroin että meidän lennot on menneet mm. Köpiksen vaihdon kanssa, kerran Sofiassa ja kerran LOT:lla puolan kautta. Hän ei tajunnut koko asiaa, hän lentää aina suoralla lennolla. 

Käytkö siellä saakka jollain pakettimatkalla, miksi ihmeessä? Tähän ei tullut oikein vastausta, kun ei se edes ymmärtänyt että olisi ollut vaihtoehtoja.

Toinen työkaveri (eri paikka) olisi halunnut Langawille, mutta matkat oli loppuunmyyty. Mainitsin hänelle että on montakin eri lentovaihtoehtoa, jolla sinne pääsee. Ei tajunnut. Jankutti vaan että pitää olla suoralento, eihän sitä muuten edes tiedä pääsekö perille.

Yksi valiteli , että on kamalan ikävää kun ei pääse Balille. Miksikö ei? No kun sitten ei tehdä matkoja. Hieman tarkentelin asiaa, niin tässä oli taas tämä suoralento-ongelma. Olen ollut Balilla ja yritin kertoa kaverille, että semmoinen suora lento sinne saakka ei ole oikein helppo järjestää. Kerroin kyllä, että sinne pääsee aika sujuvastikin  kun ostaa liput, mutta tässä tuli seinä vastaan.

Ei kuulemma voi vaihtaa konetta. Ehtiikö sitä edes, löytääkö sinne, mistä ne tietää että minä olen menossa balille. Että semmoista.

Eikä nyt ole kyse äitini ikäisistä 80v muoreista, vaan 40 -50 vuotiaista, täällä etelä-suomessa asuvista. 

Kyllä ne matkavaihtoehdot hippasen kapenee, jos ainoa lentokenttä, mitä voi käyttää on helsinki-vantaa. Muihin ei voi luottaa. On se kumma kun milljoonat muut ihmiset kyllä uskaltaa. 

Sitten aina pakettimatkailijat paasottaa, että sen takia me menään niillä kun ne on niin vaivattomia. Tämähän ei ole totta. Sen takia ne niitä ostelee ja kulkee jonossa, kun ne ei uskalla muuta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainoa oikea tapa matkustaa lentämällä on reittilento? Ja koska sinä teet sitä, niin kaikki muut mielipiteet on vääriä?

Mulla on kokemusta milemmista tavoista ja pakko mun on sanoa, että lennän mieluummin suoraan, jos se on mahdollista. Jos joku haluaa suunnitella matkansa niin, että sinne pääsee suoraan, onko se sinulta pois? Voisiko tästä päätellä, että sinä olet oikea maailmanmatkalainen ja ne suoralentäjät leikkimatkalaisia?

Vierailija
2/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lennän aina halvimmalla. usein se tarkoittaa ainakin yhtä välilaskua. riittää, että minä tiedän mihin minä olen menossa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielummin lennän suorilla lennoilla, tai mahdollisimman vähin välilaskuin. Ja maksan enemmän, jotta ei kovin kauan tartte notkua kentillä.

Vierailija
4/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lentänyt kuin suorilla lennoilla ja ihan siitä syystä, että siitä on vähemmän vaivaa ja kun perheessä on 3 lasta, joita alkaa helposti särkemään korvia, niin ei tulis mieleenkään lähteä matkalle, jossa on useampi lento. Itsekin kärsin pienenä korvakivusta lentokoneessa ja se oli aivan kamalaa.

Vierailija
5/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, jos joku ei halua mieluiten matkustaa suoralla lennolla. Aina se ei tietenkään ole mahdollista.

Vierailija
6/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina matkustan paljon seka tyon puolesta etta huvikseen ja kylla valitsen aina kuin mahdollista suorat lennot se nyt on vaan katevampaa ja helpompaa enka jaksa tuhlata aikaa lentokentilla ellei ole aivan pakko.

Ja kylla matkustan 99% reittilennoilla, suorille toki tulee enemman hintaa kuin vaihdoille mutta kylla ma olen valmis matkustusmukavuudesta maksamaan. Aika on rahaa.

Vierailija
7/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana tuli käytettyä paljonkin reittilentoja, koska ei ollut varaa suoriin lentoihin. Nykyään työssäkäyvänä on ihanaa valita suorat lennot helppoutensa vuoksi, kun on jopa varaa niihin.

Vierailija
8/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen mielelläni niin, että vietän muutaman päivän siinä paikassa, jossa vaihdan konetta. Näin tulee tavallaan nähtyä kaksi paikkaa yhden matkalipun hinnalla.

Vierailija
9/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun matkustamaan työkseni ja menen aina suoralla lennolla, kun vain mahdollista. Samoin toimin vapaa-ajan matkoilla. Tietysti.

Vierailija
10/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:09"]

Eli ainoa oikea tapa matkustaa lentämällä on reittilento? Ja koska sinä teet sitä, niin kaikki muut mielipiteet on vääriä?

Mulla on kokemusta milemmista tavoista ja pakko mun on sanoa, että lennän mieluummin suoraan, jos se on mahdollista. Jos joku haluaa suunnitella matkansa niin, että sinne pääsee suoraan, onko se sinulta pois? Voisiko tästä päätellä, että sinä olet oikea maailmanmatkalainen ja ne suoralentäjät leikkimatkalaisia?

[/quote]

Balille, Australiaan, Uuteen seelantiin ,moniin Jenkkien kaupunkeihin ei oikein ole lomalentoja ja vaikka olisikin ne ei selviäisi ilman välilaskua:D Eli suorat lennot vaan on mahdottomia joihinkin paikkoihin....

Vierailija
11/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti lomalentoja on vain turistikohteisiin. Mutta kyllä reittilennoillakin pääsee ihan hyvin, jos osaa etsiä. Kyllä hinnan lisäksi vaikutta minulle lentojen aikataulut ( ettei tartte saapua keskellä yötä määränpäähän), reittien ja välilaskujen pituudet ja missä vaihto tapahtuu. Kyllä mielummin vaihdan konetta Pariisissa kun vaikka Lagosissa.

Vierailija
12/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:09"]

[/quote]

Balille, Australiaan, Uuteen seelantiin ,moniin Jenkkien kaupunkeihin ei oikein ole lomalentoja ja vaikka olisikin ne ei selviäisi ilman välilaskua:D Eli suorat lennot vaan on mahdottomia joihinkin paikkoihin....

[/quote]

mulla oli tuolla välissä lausahdus "jos se vaan on mahdollista" ;) kaikki ei halua matkustaa paikkaan, johon ei pääse suoraan. Itse en kuulu tähän porukkaan, mutta ei tulisi mieleenkään arvostella niitä jotka näin toimivat.

Vierailija
13/13 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, että tuota itsekään kovin sivistyneeltä vaikuta vaikka oletkin reipas maailmanmatkaaja, oikeinkirjoituksesta ei ole hajuakaan, suorallalennolla hip hei!

Pakettimatkoja ei ole edes olemassa, tarkoitat varmaankin valmismatkoja. Itse käytän niitä aika paljonkin, koska ovat usein edullisin vaihtoehto ja olen matkustanut aikoinani niin paljon vilkkaiden lentokenttien kautta, että nyt arvostan suorien lentojen tuomaa mukavuutta.

Jos kaikki kaltaisesi ovat siirtyneet pois "suoriltalennoilta", matkustan mielelläni jatkossakin valmismatkoilla.