Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittävää, tyttären kaverilla itsetehty vanhojentanssimekko

Vierailija
04.02.2014 |

Hänen äitinsä tekemä, tunnen suurta myötätuntoa tyttöä kohtaan. Varmaan heillä olisi ollut varaa ostaa puku. Mielenkiinnolla odotan miltä tekele näyttää.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:57"]

Miten siihen vanhojentanssi päivään/iltaan voi saada tuhansia euroja uppoamaan?

Meillä puku maksoi 169 e ja tyttö aikoo meikata ja laittaa hiukset itse. Iltalaukku ja kengät on "vanhat"

Isä autoineen kelpaa kuskiksi.  Ja ruoka maksaa 10e.

[/quote]

Samaa ihmettelin, kunnes lukioaikana samaan kouluun sattui ilmeisimmin vähän paremman perheen tyttö. Aikoinani kun olin lukiossa, samassa koulussa oli myös ala-aste ja koska oltiin Helsingissä, nelosluokkalaiset saivat kutsut pormestarin vastaanotolle itsenäisyyspäivänä. No, siellä oli yhdelly typylle teetetty oikein Jukka Rintalalla puku näihin lasten tansseihin, hintaa + 500 euroa ja mummon kustantamana. Pääsi tyttö ihan Hesariin pukunsa kanssa.

Vierailija
62/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ikinä lue muuta kuin avauksen?

Jo toisessa viestissä tunnustin että MUN TYTTÄRELLÄNI on äitinsä tekemä puku.

Eli viesti oli PROVOOOOO=) Ja ovelasti ylensin itseni.

AAPEE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:40"]

Kerros, oi provoileva ap, että kukas ne ei-itsetehdyt puvut ompelee? Robottiko?

Ompelu on ihan yksinkertaista hommaa. Jos osaa keittää makaronia, osaa myös ommella. Sakset, kangasta, lankaa ja kone. Pari lisätilbehööriä siihen ja mitä tahansa saa taiottua.

Mutta ehkä sinä kuulutkin siihen uusavuttomaan sukupolveen, joka luulee että perunatkin tehdään tehtaassa. Ne kuorittavatkin.

[/quote]

Pienet kiinalaiset harsivat ne puvut kasaan, tilaustyönä mittojen mukaan HAH, mittatilaustyötä noi puvut ole ikinä nähnytkään.

Ja väärässä olet muuten siinä makaronin keiton ja ompelun yhdistämisessä. Aika harva muuten osaa kunnolla ommella, nykyään

Vierailija
64/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:20"]

AAPEE

[/quote]

No ensinnäkin tuo oli viesti nro. 3 ja toisekseen, mistä siinä olisi pitänyt arvata, että ap itse oli kirjoittajana?

Vierailija
65/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli äitini tekemä puku. Kaunis, klassinen viininpunainen mekko. Äitini on yhdeltä ammatiltaan pukuompelija. Ja voi, niitä kehujen määrää. Toisilla oli samanlaisia mekkoja ja blingblingiä mutta minä erotuin joukosta tyylillä. Olimme kuulemma illan kaunein ja komein pari exäni kanssa. Ja nämä kehut tulivat vanhemmilta ja kanssa tanssijoilta.

Vierailija
66/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:33"]

Minua säälittää ap:n tytär, kun on tuommonen äiti.

[/quote]

Ylipäätään kiukuttaa, että maailmassa on ap:n kaltaisia ihmisiä. Noin tyhmien provjen tekijät pitäisi nettipoliisiin hakea pois, ja ne pitäisi jotenkin eliminoida, jonnekin pois sivistyneitteb ihmisten elämää pilaamsta, oikea hylkiö olet, ihmissaasta! Hyi hitto! Haiset!

Vierailija
67/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:49"]

Hirveetä kilpavarustelua tuokin nykyään, ärsyttävää. Tonneja käytetään yhteen vanhojenpäivään, järjetöntä...

[/quote]

Eikö ne miehetkin kilpavarustele nykyään nukkevaimojaan että kellä eniten näkyviä logomerkkejä kun lähdetään ulos? Blogeissahan tätä on tullut nähtyä viime vuosina.

[/quote]

Kuka arvostaa sitä että joku maksaa mainostuotteista itsensä kipeiksi:) Mulle pitäisi maksaa että ottaisin jonkun tunnetun logon näkyville vaatteissa tai laukuissa ja olisin kävelevä mainospaikka:D

Ja joo, mulla on merkkivaatteita mutta niissä ei ole logoa eikä kuosia jonka tunnistaisi. Enemmän arvostan esim Rooman pikkubutiikista ostettuja käsintehtyjä kenkiäni tai Venetsiasta ostettua käsintehtyä laukkuani....

[/quote]

Niin. Luksusmerkkituotteet saisivat tosiaan maksaa MINULLEKIN siitä että kuljen mainostamassa heidän tuotelogojaan. Typerät bloggaajat tekevät sen vielä omalla rahalla (ja vielä typerämmät seuraajasopulinsa perässä) koska nämä tietyt luksusmerkit eivät anna mitään ilmaiseksi eikä alennushinnoin eikä edes suuren luokan Hollywoodjulkimoille.

Vierailija
68/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiossa melkein kaikki vuokrasivat pukunsa, ei lähes kellään ollut omaa. Mitä järkeä ostaa tai edes tehdä omaksi mekko jota ei luultavasti tule käyttämään kuin sen yhden ainoan kerran? Ihan samanlaista tunnearvoakaan sillä tuskin on, kuin vaikkapa häämekolla voisi olla.

Vierailija
69/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:20"]

AAPEE

[/quote]

No ensinnäkin tuo oli viesti nro. 3 ja toisekseen, mistä siinä olisi pitänyt arvata, että ap itse oli kirjoittajana?

[/quote]

Ja sit ihmetellään, kun nuoret kiusaa toisiaan - netissä? Joo, ehkä sun kannattaa ap hetkeksi pysähtyä miettimään. Onko lapsesi yksi niistä, jotka lataavat ikätovereistaan nöyryytysvideoita nettiin? Malli ainakin olisi kotoa annettu.

Vierailija
70/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äitini vanha mekko 60-luvulta. Tekis mieli laittaa kuvakin, paljon upeampi olin kuin sokerikakkuprinsessat.

Vierailija
71/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:49"]

Hirveetä kilpavarustelua tuokin nykyään, ärsyttävää. Tonneja käytetään yhteen vanhojenpäivään, järjetöntä...

[/quote]

Eikö ne miehetkin kilpavarustele nykyään nukkevaimojaan että kellä eniten näkyviä logomerkkejä kun lähdetään ulos? Blogeissahan tätä on tullut nähtyä viime vuosina.

[/quote]

Sitäkin varmaan tapahtuu, mutta ainakaan minun kaveripiirissäni en ole kuullut moisesta. Laatu- ja tyylitietoisia tyyppejä tunnen paljonkin, mutta näkyvät logot ovat ehkä kaikista vähiten näiden miesten mieleen. Jopa eri nettifoorumien tyylikeskusteluista huomaa, että vähänkään asioista tietävät miehet järjestään kavahtavat ISOJA BOSSIN VYÖNSOLKIA ja vastaavia.

Vierailija
72/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:03"]

Hänen äitinsä tekemä, tunnen suurta myötätuntoa tyttöä kohtaan. Varmaan heillä olisi ollut varaa ostaa puku. Mielenkiinnolla odotan miltä tekele näyttää.

[/quote]

Minullakin oli äitini tekemä vanhojenpäiväpuku. Voitin paras puku-palkinnon. Parin vuoden päästä kun keräsin rahaa kotoa muuttoon sain siitä melkoisen summan kun myin sen hääpukuna. Se oli hyvin haalean lohenpunainen väriltään melkein persikka:) Sukulaiseni teki aamulla kampaukseni ja pieni serkkuni luuli että olen oikea prinsessa:D

Vierailija
73/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, selvä provohan tämä on.

Sisareni ompeli itse molemmille tytöilleen vanhojen mekot ja hienot tuli. Miehen veljen vaimo ompeli omalle tyttärelleen, kun tämä ei löytänyt mistään haluamaansa, ei netistä eikä Helsingistä.

Olisin ommellut, mutta minä olen ihan käsi käsitöissä. Katson parhaimmaksi ostaa. En halveksi itsetehtyjä; arvostan, kenellä sellainen taito on.

Vierailija
74/74 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä Vanhojenpäivän pukuhössötys on mennyt ihan överiksi. Alunperin nämä " vanhat" pukeutui vain vanhoihin asuihin näyttääkseen nuoremmille, että tässä ollaan sit koulun nestorit. Yleensä kaiveltiin ullakon kätköistä. Nyt nää prinsessat alkaa jo syyskuussa höösään pukujen ja kampausten kanssa. Ja rahaa palaa! Minusta on hienoa, jos jollakin on taitoa ommella persoonallinen asu tyttärelleen! Tän koko sirkuksen voisi ihan hyvin nollata ja palata entisiin perinteisiin. Sama on käynyt näiden ylettömien häähössöjen kanssa. Tiedän perheitä, joissa äidit  ovat menneet mukaan ihan älyttömän kalliisiin häähössötyksiin ja nuoripari on jo eronnut, kun äitimuori vielä makselee häistä koituneita kustannuksia. Eräskin pienipalkkainen äiti maksaa joka tilistään tyttären häähulmukkeen osamaksua ja tytär häipyi jo maailmantuuliin, kun ei avioliitossa ollutkaan " kivaa " !! Jokaisessa neidissä nykyään asuu kai pieni prinsessa, jonka pitää päästä valokiilaan  keskipisteeksi. Kaikki eivät onneksi tunge telkkariin. Taidan arvata, että tämä kirpaisee monia, mutta näin on. Totta joka sana!