Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittävää, tyttären kaverilla itsetehty vanhojentanssimekko

Vierailija
04.02.2014 |

Hänen äitinsä tekemä, tunnen suurta myötätuntoa tyttöä kohtaan. Varmaan heillä olisi ollut varaa ostaa puku. Mielenkiinnolla odotan miltä tekele näyttää.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli itsetehty puku ;) En olisi koskaan löytänyt mistään samanlaista, joten piti tehdä itse.

Vierailija
42/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkäslainen on ap:n oman lapsen puku ja mistä hankittu? Helvetin kalliilta ompelijalta tietenkin ja kangaskin on käyty ihan vartavasten teettättämässä ;P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä oli kaksi pukua: toinen esitykseen koulussa, toinen iltaesitykseen. Sai paljon kehuja!

Vierailija
44/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jotkut Bangladeshissa ommellut totaalisen ylihintaiset paskabrändivaatteet ja -laukut ovat niin arvostettuja, mutta käsityötä ei pidetä minään? Hyvin tehdyssä vaatteessa on täydellinen istuvuus, kestää ikuisuuden, on muokattavissa vartalon muuttuessa (saumavaraa riittävästi) ja lisäksi se on uniikki. Jossain Michael Korsin hikipajatuotteessa on... öö, kissan kokoinen merkki, joka tekee kaverit kateelliseksi?

Vierailija
45/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerros, oi provoileva ap, että kukas ne ei-itsetehdyt puvut ompelee? Robottiko?

Ompelu on ihan yksinkertaista hommaa. Jos osaa keittää makaronia, osaa myös ommella. Sakset, kangasta, lankaa ja kone. Pari lisätilbehööriä siihen ja mitä tahansa saa taiottua.

Mutta ehkä sinä kuulutkin siihen uusavuttomaan sukupolveen, joka luulee että perunatkin tehdään tehtaassa. Ne kuorittavatkin.

Vierailija
46/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tein työkaverin tytölle puvun, koska netistä ei löytynyt toivottua. Ihan kiva siitä tuli, tuskin tunnistat itsetehdyksi.

Vierailija
47/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä kilpavarustelua tuokin nykyään, ärsyttävää. Tonneja käytetään yhteen vanhojenpäivään, järjetöntä...

Vierailija
48/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:25"]

No ihan oikeesti mun tyttärellä on mun tekemä puku. Ikinä ei olisi saatu Kiina-mekkoa istumaan hänen mittoihinsa edes nyöriyksellä. Hoikka mutta rintava.

t. pukuompelijamutsi

[/quote]

Njams!

Vierailija
49/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, ap ei osaa edes vanhojentanssimekkoa ommella itse!

Vierailija
50/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tansseissa itse ompelemani mekko. Sain todella paljon kehuja ja varmaan vielä näin kahdeksan vuotta omien tanssien jälkeen päätyisin edelleen tuohon samaan vaihtoehtoon. Mekon kustannukset olivat murto-osa uuden kaupasta ostetun mekon hinnasta. Ennen kaikkea se oli täydellisesti minulle sopiva, koska pystyin alusta alkaen vaikuttamaan materiaaleihin, malliin ja muutoksiin. Mekko oli kaksiosainen; korsettitoppi sekä leveähelmainen hame. Varmasti mekosta näki, ettei sitä ole kaupasta ostettu, mutta kokonaisuudessaan se oli kuitenkin siisti, koska valitsin laadukkaan kankaan, ja kokonaisuus oli melko yksinkertainen, mutta silti näyttävä :)

Vierailija
51/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osaisin itse ommella edes jotain ja kun en osaa eikä ole muitakaan taitavia lähipiirissä niin ale/tusinapuku saa kelvata.

Viime vuoden puvun tyttö myi kaverille niin ei mennä ihan vararikkoon kun oli jo ykkösellä tanssimassa.

Vierailija
52/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näillä provoajilla ole muuta tekemistä?!

Vierailija
53/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:22"]

Tytöllä on uniikki itse tehty puku, muilla massatuotantopuvut. Säälittää ne muut.

[/quote]

Samoin minun eräällä kaverilla on hieno ulkomailla teetetty (reilun kaupan) nahkainen käsilaukku eikä varmasti tule samanlaista vastaan kellään, mutta muilla kavereilla on massatuotanto-Vuittonit jotka eivät edes ole nahkaa vaan hartsattua kangasta :-D Silti kaikki juoksee sen Vuittonin MERKIN perässä joka ei takaa laatua kuitenkaan.

Vierailija
54/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:40"]

Hirveetä kilpavarustelua tuokin nykyään, ärsyttävää. Tonneja käytetään yhteen vanhojenpäivään, järjetöntä...

[/quote]

Eikö ne miehetkin kilpavarustele nykyään nukkevaimojaan että kellä eniten näkyviä logomerkkejä kun lähdetään ulos? Blogeissahan tätä on tullut nähtyä viime vuosina.

Vierailija
55/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tainnut jämähtää 50-60-luvulle, silloin vielä ajateltiin että kaupasta ostettu on aina parempi ja hienompi kuin itse tehty, ja itse tekeminen on köyhyyden merkki. 

Vierailija
56/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että itse en edes ole mikään erityinen käsityöihminen, vaikka ompelemisesta, askartelusta ym näpertämisestä pidänkin. Jälki on kuitenkin tarkkaa, ja satuin kaikeksi onneksi löytämään melko yksinkertaisen ohjeen Suuri käsityö -lehdestä :) Ompelukoneeseen en ole nytkään koskenut vuosiin. T. 32

Vierailija
57/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kateellinen..

Vierailija
58/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen vanhojentanssi päivään/iltaan voi saada tuhansia euroja uppoamaan?

Meillä puku maksoi 169 e ja tyttö aikoo meikata ja laittaa hiukset itse. Iltalaukku ja kengät on "vanhat"

Isä autoineen kelpaa kuskiksi.  Ja ruoka maksaa 10e.

Vierailija
59/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:40"]

[/quote]

Eikö ne miehetkin kilpavarustele nykyään nukkevaimojaan että kellä eniten näkyviä logomerkkejä kun lähdetään ulos? Blogeissahan tätä on tullut nähtyä viime vuosina.

[/quote]

Kuka arvostaa sitä että joku maksaa mainostuotteista itsensä kipeiksi:) Mulle pitäisi maksaa että ottaisin jonkun tunnetun logon näkyville vaatteissa tai laukuissa ja olisin kävelevä mainospaikka:D

Ja joo, mulla on merkkivaatteita mutta niissä ei ole logoa eikä kuosia jonka tunnistaisi. Enemmän arvostan esim Rooman pikkubutiikista ostettuja käsintehtyjä kenkiäni tai Venetsiasta ostettua käsintehtyä laukkuani....

Vierailija
60/74 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein oman itse vanhojen pukuni naapurintädin ompeluavustuksella. Ja vuosi taisi olla 2007. Ei se toki ollut mikään kermakakku-unelma saatika hienoimmasta päästä.

Tuohon ratkaisuun päädyin siksi, että en yksinkertaisesti jaksanut lähteä etsimään valmispukua ja toisekseen, en viitsinyt pyytää vanhemmilta niin paljon rahaa (äiti kyllä sanoi että kipuraja on 400e).

Vaikka omista tansseista ei ole kauaa aikaa, on ne muuttuneet huomattavasti jenkkimäisempään suuntaan. Kuulin että nykyään saatetaan laittaa tonnikin koko settiin, voiko olla totta?

Siinä mielessä kyllä ymmärrän ap:n (provo-)kauhistelun jos siis noin on. Ei sillä että itse tekemässä puvussa vikaa olisi vaan että muilla on mennyt jo vähän överiksi.

"Se ainoa Päivä prinsessana" on jotenkin hassu ajatus. Nykynaisella niitä päiviä tuntuu olevan thden elämän aikana aika helvetin usein.