Säälittävää, tyttären kaverilla itsetehty vanhojentanssimekko
Hänen äitinsä tekemä, tunnen suurta myötätuntoa tyttöä kohtaan. Varmaan heillä olisi ollut varaa ostaa puku. Mielenkiinnolla odotan miltä tekele näyttää.
Kommentit (74)
Oletko kade kun et itse osaa ommella eikä oma tyttäresi saa suunitella itselleen mieleistä.
Mullakin oli äitini tekemä vanhojenpuku ja arvaa mitä! Mulla oli hääpukukin äitini tekemä! Ai järkytys!!
Mun ystävä teki itse mekkonsa vaikka rahaa olisi ollut. On nimittäin talenttia. Todella lahjakas muotisuunnittelussa :)
Tein aikanaan itse vanhojentanssipuvun. Oli ensimmäinen noin iso työ ja olin tosi ylpeä tekeleestäni, joka sai myös kehuja, koska oli erilainen kuin ostetut/vuokra tekeleet. Tämä innoitti minua ompelemaan lisää ja olen aikojen saatossa tehnyt paljonkin itse vaatteita, joita ei kaupasta löydy. Olisi paljon hienompaa olla itsetehdyssä/äidin tekemässä mekossa kuin ostetussa! Ap on nolo!
Itse tehty puku on totta kai hienompi. Korjaan kuitenkin ap:n ja monen muunkin käsitystä,että se olisi halvempi. Kunnon kankaat maksavat paljon, paljon enemmän kuin joku Aasiassa tehty tusinatekele.
Minä taas olisin halunnut tehdä itselleni valmistujaismekon, mikäli ompelukoneeni olisi toiminut. Olisi ollut tosin huomattavasti hintavampi kuin mikään kaupasta ostettu, kun haluamani kankaat olisivat maksaneet niin paljon :)
Ainakaan silä ei ole "mittatilauksena" tehtyä polyesteripaskaa. Terveisiä ompelijalta.
Kyllähän joku ne massat zazabellan mekotki tekee.. Vajukki! Ootko vähän tyhmä ap?
Oot vähän yksinkertainen..mitäpä muuta tuosta sun kommentista voi päätellä!
Itse olin eräässä stadin lukion vanhojentansseissa Aleksilla ja oli hienoja pukuja ja pojat komeasti frakki päällä kuten omakin. Oli kalliinnäköisiä koruja ja mistä lie olivat puvut hankkineet mutta tyylikkäitä oli.
Mä olisin ainakin ennemmin moisesta kateellinen kuin säälivä. Sinua tosin säälìn, ap.
Joku taitaa nyt ovelasti viattomasti ylentää itseään. Saatana!
Minullakin oli aikoinaan ihan itse tehty puku. Oli tosi hieno, ja kehujakin tuli paljon. Eikä maksanut murto-osaakaan siitä, mitä kavereiden tusinamekot. Olen käyttänyt yliopiston vuosijuhlissakin ja edelleen tulee ihastelevia kommentteja. Itse kun tekee (ja jos osaa) saa sen istumaan kaikkein parhaiten. Tusinamekot on suunniteltu vähän kaikille vartalomalleille, eli eivät ole täydellisiä kenellekään.
Siis kamalaa!! Mun vanhojen tansseissa 1991 ei edes ollut vielä tuollaista että on pakko olla joku helevetin hieno iltapuku, vain joillain harvoilla oli. Pääasiassa meidän koulussa yritettiin vielä pukeutua vanhanaikaisiin vaatteisiin. Mulla oli pitkä musta hame omasta aktiivikäytöstä, puhvihihainen pusero lainattu kaverilta ja sit ompelin leveän vyön ja muhkean rusetin taakse vyötäisille. Isoäidin kengät jalkaan. Korkkiruuvikampaus vielä.. ;)
Minua säälittää ap:n tytär, kun on tuommonen äiti.
Monille nuorille vanhojentanssipuku on kertakäyttökamaa, joten edullisimmin puvun saa tekemällä sen itse. Puku voi olla vaikka miten upea, mutta ei varmasti ole maksanut maltaita kuten monen pissiksen postimyyntipuku, joiden materiaalikin voi olla vähän sinne päin. Itse kun tekee, voi etukäteen perehtyä materiaaleihin. Ja mikä parasta: puku istuu varmasti paremmin kuin nuo postimyyntimekot.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:03"]
Hänen äitinsä tekemä, tunnen suurta myötätuntoa tyttöä kohtaan. Varmaan heillä olisi ollut varaa ostaa puku. Mielenkiinnolla odotan miltä tekele näyttää.
[/quote]
Palstalla provon kirjoittaja, kysy mitä haluat tietää
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:03"]
[/quote] Kamalaa! Tyttäresi koulukaverin koulukaverin äitiä häveten täällä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:34"]Monille nuorille vanhojentanssipuku on kertakäyttökamaa, joten edullisimmin puvun saa tekemällä sen itse. Puku voi olla vaikka miten upea, mutta ei varmasti ole maksanut maltaita kuten monen pissiksen postimyyntipuku, joiden materiaalikin voi olla vähän sinne päin. Itse kun tekee, voi etukäteen perehtyä materiaaleihin. Ja mikä parasta: puku istuu varmasti paremmin kuin nuo postimyyntimekot.
[/quote]No jaa, kangas maksoi 240 euroa ja muut tilpehöörit lisäksi, työtunteja kymmeniä. Netistä olisi saanut halvemmalla. Mutta mitä sitä ei tekisi lapsensa puolesta. Ohis.