Miten jaksatte suhteessa, jossa haluatte kumppania enemmän
Kommentit (59)
Miksi tuollaista suhdetta pitäisi jaksaa? Itse ainakin etsin mieluummin kanssani yhteensopivan kumppanin.
Seksi on ainakin monogaamisissa suhteissa parisuhteen tärkein osa-alue, koska sitä ei pysty ulkoistamaan.
Vaihtelevasti. Välillä kriiseilen asian kanssa kunnolla, kun epäilen omaa viehätysvoimaani ja seksuaalista haluttavuuttani mieheni edessä. Ensin olin usein jopa vihainen asiasta, mutta nyt kahden vuoden jälkeen alan jo itsekin kadottaa haluni. En oikein tiedä mitä tästä ajattelisin.
Vierailija kirjoitti:
Halujen määrä vaihtelee. Mutta jos alussa halujen määrä on jo eri, tuskin parempaa on muutaman vuoden sisällä odotettavissa. Tai etenkään jos mennään 10 vuotta eteenpäin.
Ei minulla ainakaan ole vaihdellut halujen määrä aikuisiällä.
En todellakaan jaksaisi kumppania, jolle on ihan normaalia, ettei vaikka viikkoon tai kuukauteen tee yhtään seksiä mieli. Luonnehtisin tällaista libidoa ailahtelevaiseksi.
Ihan hyvin jaksan. Jaksoinhan silloinkin, kun olin sinkku eikä ollut seksiä ollenkaan.
En jaksanutkaan. Eron jälkeen oli ihana tajuta uuden miehen ansiosta, että ongelma ei sitten tosiaankaan ollut minun haluttavuudessani.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelevasti. Välillä kriiseilen asian kanssa kunnolla, kun epäilen omaa viehätysvoimaani ja seksuaalista haluttavuuttani mieheni edessä. Ensin olin usein jopa vihainen asiasta, mutta nyt kahden vuoden jälkeen alan jo itsekin kadottaa haluni. En oikein tiedä mitä tästä ajattelisin.
Tunnistan tuon. Omat halut laskevat, kun tuntuu ettei ole haluttava toisen silmissä. Vertailen paljon mielessäni entiseen suhteeseen, jossa mies oli miltei aina valmis ja kovana...
Paljonko te kumppanin haluttomuudesta kärsivät haluatte seksiä vrt paljonko saatte?
Masturboimalla. Mies ei kykene enempään kuin max. kahteen kertaan päivässä. Loput orkut hankin masturboimalla. Helppoa kuin heinänteko.
Haluaisin kaksi kertaa päivässä, saan pari kertaa viikossa. Masturboin ja välillä haaveilen muista miehistä. En kuitenkaan pettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko te kumppanin haluttomuudesta kärsivät haluatte seksiä vrt paljonko saatte?
Haluaisin vaikka joka päivä, mutta kompromissilla voisin tyytyä vaikka 3x/viikko. Saan kerran viikossa, ja silloinkin tuntuu että sekin on toiselle osapuolelle liikaa. Makaa vaan selällään.
Vierailija kirjoitti:
Haluan seksiä joka päivä. Seksiä on nykyisin pari kolme kertaa viikossa, mutta se johtuu siitä, ettemme pysty tällä hetkellä tapaamaan useammin. Kaipauskiima antaa kyllä seksille lisämausteen, mutta ei laadulla pysty kompensoimaan määrän puutetta.
Siitä ei tulisi mitään, että asuisi toisen kanssa ja harrastaisi seksiä vain kahdesti viikossa. Alkaisi toisen naama tympiä hyvin nopeasti.
Mitä tekee parisuhteella, joka ei tyydytä seksuaalisesti? Vilpitön kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä on niin epäitsenäisiä, etteivät he selviä arjesta ilman toisen ihmisen jatkuvaa emotionaalista tukea ja läsnäoloa. Sellaisessa tilanteessa sietää paitsi seksitöntä myös monella muulla tavalla epätyydyttävää suhdetta.
Kun et varsinaisesti tarvitse toista mihinkään, vaan olet hänen kanssaan pelkästä halusta ja nautiskelun vuoksi (mm. monet velapariskunnat), seksielämäkin yleensä kukoistaa. Tarvitsevuus on halujen vihollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon. Omat halut laskevat, kun tuntuu ettei ole haluttava toisen silmissä. Vertailen paljon mielessäni entiseen suhteeseen, jossa mies oli miltei aina valmis ja kovana...
Miksi roikut edelleen nykyisessä suhteessasi?
Hyväksyn. Seksi ei ole maailman tärkein asia, ja seksuaalisia haluja voi hoitaa muutenkin kuin kumppanin kanssa. Jokaisella on omanlaisensa libido, ei minun ole se ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhde minulle tarkoita mitään seksuaalisten halujen tyydytysautomaatiota. Haluja voi tyydyttää muutenkin kuin panemalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sanasta sanaan se, mitä tulin tänne kirjoittamaan. Tosin vuosia on kulunut rutkasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhde minulle tarkoita mitään seksuaalisten halujen tyydytysautomaatiota. Haluja voi tyydyttää muutenkin kuin panemalla.
Ei runkkaaminen ainakaan minusta ole ollenkaan sama asia kuin oikea seksi. Seksissä on kyse vuorovaikutuksesta. Runkkaaminen on kuin katselisi elokuvaa sen sijaan että näyttelisi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi roikut edelleen nykyisessä suhteessasi?
Koska mies on rakastettava ja hyvä mies. Odotan varmaan myös, että hän muuttuisi ja seksielämämme muuttuisi.
Halujen määrä vaihtelee. Mutta jos alussa halujen määrä on jo eri, tuskin parempaa on muutaman vuoden sisällä odotettavissa. Tai etenkään jos mennään 10 vuotta eteenpäin.