Minkä maalaiseksi sinua on luultu? ov
Oma lista aikas pitkä...
- libanonilainen (USA:ssa ollessa arabit luulivat näin)
- azerbaid¿anilainen (eräs avustustyöntekijä oli sitä mieltä, itse hän aasialaista alkuperää ja ollut avustamassa noilla seuduilla)
- islantilainen (brittitytöt tätä mieltä)
- kiinalainen (kaksi kertaa tänä vuonna kiinalaiset itse puhutelleet minua näin)
ja niitä varmaan muitakin, mutta nämä nyt mitä tulee mieleen...
Usein kysytään multa " puhutko suomea?" . Viimeksi tossa perjantaina... eräs nainen halusi tietää jonkin paikan Helsingissä ja kadulla kysyi multa neuvoa, ekana tietty varmisti, että osaanko ees kieltä. :p
Kommentit (39)
Ulkonäkö siis hyvin peruspohjoismainen, mutta jenkkiaksenttini hämäsi. Olin kyllä aika otettu. =)
Ihmiset kun eivät millään kyenneet kuulemaan sanaa Finland oikein. Ulkonäkökin kai sitten sopi ainakin vähän tuohon Grönlantiin, kun väki jatkuvasti erehtyi. :)
suhtautuu esikoisen etniseen taustaan ja isään?
koska monesti luullaan itä-eurooppalaiseksi, esim. unkaria ja venäjää on ehdoteltu. Hollannissa luultiin irlantilaiseksi.
heikohkon englanninkieleni takia.
Parin vuoden englannin harjoittelun jälkeen luultu australialaiseksi ja eteläafrikkalaiseksi... aksentti kuulemma samanlainen
parikertaa veikattu myös intialaisex.
-ruotsalaiseksi
-norjalaiseksi
-arabiksi (lähes kaikkia arabimaita on ehdotettu)
-afgaaniksi
-espanjalaiseksi
-italialaiseksi
-ranskalaiseksi
-amerikkalaiseksi
-venäläiseksi
Harvemmin mua kukaan veikkaa suomalaiseksi.
Espanjalaiseksi tms (suomalainen luuli)
Saksalaiseksi (Väli-Amerikkaa kiertäessä aina luultiin)
Venäläiseksi (Italian matkalla paikallinen luuli)
Omasta mielestäni olen ihan suomalaisen näköinen.
Puhun aika " posh" englantia ja erittäin hyvin :) Asuin Pohjois-Englannissa vuoden verran ja siellä luulivat aina että olen Etelä-Lontoosta.
Kerran tuli ihan kinaa kun sanoin että olen paikasta nimeltä " Finland" , hän kysyi että missä päin se on, sanoin että Skandinaviassa - no missäs se sitten on. Olin ihan hämmentynyt, miten nyt ton selität... pohjoisessa. " Pohjois-Lontoossa? Kuulostat ihan etelälontoolaiselta." Eikun... Pohjois-Euroopassa. " Noooooooooo!"
Siinä sitten lopun taksimatkaa todistelin että olen tosiaan ulkomaalainen.
Joku suomalainen mies luuli baarissa. V... että se oli muutenkin idiootti jätkä. Hoki joka välissä " onks kaikki okei" ja " fiksut pärjää aina" . Varmaan joku tunnistaakin sen, taisi olla sen vakirepliikit naisille.
Kerran Tallinnassa kaupan vartija puhui minulle vain englantia. Mietin, että eikös siellä yleensä yritetä suomea puhua suomalaisille. Vastasin englanniksi. Mietin vain, eikö hän huomannut, että olen suomalainen vai mistä moinen kielivalinta.
Kerran tehtiin tutkimusta maahanmuuttajista ja minut pongattiin kadulta yhdeksi haastateltavaksi. Eivät kertoneet, mistä maasta minun arvelivat olevan, mutta pettyivät, kun kuulivat minun olevan suomalainen.
amerikkalaiseksi
puolalaiseksi
ruotsalaiseksi
saksalaiseksi
venäläiseksi
onko lapsillasi sama isä :)? ovat niin kuin yö ja päivä :)! tosi sööttejä lapsia :). Näin joskus kuvat galleriassa.
on luultu Irlannissa
saksalaiseksi on luultu Suomessa, Irlannissa, Saksassa, USA:ssa ja Maltalla
missä olen koskaan sanonut olevani kaunis? :-O
Aika monia ihmisiä on tämän ketjun perusteella erehdytty luulemaan erimaalaisiksi niin Suomessa kuin ulkomailla. Minusta on ainakin ihan hauskaa lukea, kuinka kommelluksia sattuu niissä tilanteissa.
heh, ajattelin että esikoisesi on perinyt sinulta tummuutesi ja kuopus olisi saanut kenties vaalealta isältään vaaleuden :). Yhdellä kaverillani on pojat, toinen aivan vaalea ja sinisilmäinen. Ja toinen tumma ja ruskeasilmäinen :D! Ja sama isä on ;). Kuulemma usein vieraat (jopa kaupassa) kysyvät, onko pojilla sama isä...
t. se joka kysyi lasten isästä
Mutta mua on luultu australialaiseksi ja saksalaiseksi.
pari kertaa britiksi