Jos elettäisiin vielä noitavainojen aikaan, kuka sinun lähipiiristäsi olisi todennäköisimmin poltettu?
Kommentit (42)
Lähipiiristä en tiedä, mutta itse olisin roihunnut vankasti....
Luultavasti minut. :D Olen kiinnostunut yliluonnollisesta ja olen teininä tehnyt omat kokeiluni henkien kutsumisen yms. suhteen. Lisäksi mie oon vielä sinisilmäinen ja hiukset on luonnostaan punertavat.
Lääkäri varmaan. Leikkelee ihmisiä.
Jaa-a. Vaikea sanoa. Itse olisin todennäköisesti ilmiantamassa kaikki hihhulit.
Minut. Ennustan liian usein asioita oikein
Minut. Ennustan liian usein asioita oikein
Oma vaimo. On sen verran seko tyyppi...
Laihat punapäiset naiset, eipä ole mun tuttavapiirissä yhtään.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:10"]
Miehen exä. Täys hullu!
[/quote]Ainahan ne nyxien mielestä on. :D
Varmaan 90% suvusta eli en olisi edes syntynyt, ei ehkä vanhempanikaan =p
Oikeati noitia ei poltettu, vaan histettiin ja täällä Suomessa mestattiin kirveellä. Ne harvat, jotka tuomittiin kuolemaan. Suurin osa vapautettiiin ja loput yleensä saivat sakkoja.
veikkaan että meillä tuomittu tai syytetty olisi appiukko. tilastojen mukaan noidat Suomessa olivat kohtuullisen varakkaita ja yhteiskunnallisesti aktiivisia omasta mielestään oikeassa olevia miehiä.
No, lähipiirissäni on yksi wicca ja yksi pakana. Joten ne nyt varmaan ensialkuun. Muutenkin saatettaisi kaikki kärytä aika rankasti :D
Minä olen myös mahdollinen uhri. Nainen, joka on kiinnostunut luonnontieteistä, matemaattisesti lahjakkaampi kuin suurin osa miehistä, aika suorapuheinen, enkä erityisen kaunis.
Minut. Noitavainot perustuivat pitkälti siihen, että jostakusta syystä tai toisesta vihatusta, kadehditusta tai erikoisesta ihmisestä vihjaistiin papille tms. "viisaille" miehille ja siitähän se alkoi. Esim. kateellinen naapuri laittoi liikkeelle juorun, että joku on nähty harjoittamassa noitamenoja, ei siihen todisteita tarvittu, ilmiantajan tuntemaa vihaa ja ilkeyttä vain.
Minut.
Avioliiton ulkopuolisesta lapsesta.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:08"]Luultavasti minut. :D Olen kiinnostunut yliluonnollisesta ja olen teininä tehnyt omat kokeiluni henkien kutsumisen yms. suhteen. Lisäksi mie oon vielä sinisilmäinen ja hiukset on luonnostaan punertavat.
[/quote]
Joojoo. Sano nyt vielä että isoäitiäsikin pidettiin aikanaan noitana ja bla bla. Ja ihan luonnostaan punaiset on hiukset..joojoo. Kummasti blondaantuneet itsestään ovat nyt kun permiskin on kasvanut uuden hiuksen tieltä pois. Vaihdoitko tavallisen suomalaisen sukunimesikin itse keksimään vaikuttaaksesi cooolimmalta?! Nämä on näitä. Ainaisia wannabe jotain kun ei oikeasti olla mitään.
Minä. Olisin epäilyttävä.