Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miestä selvästi häiritsee että raskausmaha ei näy.

Vierailija
03.02.2014 |

Välillä käy tunnustelemassa mahaa ja tarkkailee näkyiskö masu ulospäin..

Itseäni ahdistaa kamalasti kun en voi toisen toiveita täyttää.. Olen jo kuitenkin yli puolet raskaudesta ohittanut. Huomaan miehen eleistä, ilmeistä yms. Että toivoo kovasti raskauden näkyvän ulkopuolisillekkin.

Jotenkin kaikki tämä aiheuttaa kauheeta häpeää itseäni ja mahaani kohtaan. :,(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies luulee ettet syö tarpeeksi ja pelkää että tapat vauvan nälkään.

Vierailija
2/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin esikoistamme odottaessa odottelin kovasti, että vatsa tulisi näkyviin. Eipä siinä auta muu kuin kärsivällisyys :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin mieluummin ottaisin tuollaisen ei-niin näkyvän raskausmahan, selviää varmaan ilman arpia ja pukeutuminenkin helpompaa. :) Oma maha on ollut aika huomaamaton tähän asti, mutta yhtäkkiä viimeisten muutamien viikkojen aikana (rv15 eteenpäin) maha onkin kasvanut tosi nopeasti isoksi ja pukeutuminen tuottaa jo päänvaivaa. Samaten työpaikalla varmaan ne puolitututkin jo huomaavat raskauden, mikä on vähän ikävää kun olen vasta muutamille ehtinyt kertoa, joten suuri osa ei varmaan tiennyt ennenkö nyt ulkonäöstä.

Vierailija
4/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut ja kaikki tuntuu mahan päältä ja navan yläpuolelta on pullistunut kauheasti mutta kun on hieman makkarainen entuudestaan niin en tosiaan tiedä tuleeko tästä koskaan semmosta mitä mies kuvittelee :( tuttujakin on samaan aikaan muutama raskaana ja ahdistaa ajatuskin että joudun vertailu kohteeksi ://

Ap

Vierailija
5/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt kerro enemmänkin siitä positiivisesta asiasta, että mies on kiinnostunut tulevasta vauvasta? Taidat kuvitella, että hän olisi pettynyt, ehkä kyse on enemmän jostain oman pääsi sisäisestä jutusta. Ja ihan normaalia on ettei vielä näy, kyllä se vielä sieltä ilmaantuu :) Ja sen helpompi palautua, mitä vähemmän painoa tulee, noin keskimäärin.

Puhu miehesi kanssa jos asia on sinulle iso ongelma.

Vierailija
6/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi pikkukumpu näkymään jossain rv22 tienoilla. Olin vielä rv26 baarissa niin, ettei raskaus edes näkynyt ulkopuolisille, oli niin pieni maha. Nopeasti se kyllä sitten alkoi kasvamaan joskus rv27-28 tienoilla ja nyt kolmessa viikossa kasvanut hirveästi. Ja kasvaa varmasti loppuajankin :D

Vierailija
7/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se mies nyt oikeasti siitä mitenkään pettynyt on.

Varmaan hiplailee ja katselee sitä vaan siksi, että on niin ylpeä, että oma lapsi siellä kehittyy :)

Mies saattaa myös nähdä raskausvatsan ihan eri tavalla kuin sinä itse. Minulla ainakin oli vaikeuksia hahmottaa omaa vartaloani raskauden aikana. Vielä viikko ennen syntymää kuvittelin, että maha on edelleen pieni, vaikka valokuvista näin jälkikäteen näkee, että kyllähän se aika muhkea oli.

Vierailija
8/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ongelma voi olla pelkästään mulla mutta tää tunne on vaan kamala :/ no toivottavasti tämä tästä kasvaa vielä :)

Ap

Vierailija
9/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin asia joka sai mut vähän enemmän tätä epäilemään kun mies kauheesti suuttui kun yksi tuttumme oli toiselle sanonut että "ei siitä vielä mitään näy" Ei siis ilkeästi sanonut sitä vaan ihan ns. Kuulumisia kertoi :/

Ap

Ap

Vierailija
10/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan taatusti kasvaa. Siitä voit olla ihan varma :) Vatsan muutoksia voi olla helpompi hahmottaa valokuvista kuin peilistä. Jos esim. otat kuvan joka viikko, näet muutokset selvemmin.

Vierailija
11/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä se kasvaa kun vauvakin alkaa saamaan kokoa :) puolivälin tietämillä sikiö on vielä ihan kirppu (esim minun vauvani painoarvio rakenneultrassa rv20 oli reilu 300g), joten se kohtukaan ei välttämättä ole mikään hehtaaritila. Tämä toki yksilöllistä.

Ja vaikkei se vatsa hervottomaksi palloksi kasvaisi, niin nauti ainakin vauvan kasvusta. Omani liikkeet alkavat olla jo niin voimakkaita, että vaikka maha on vielä pienehkö viikkoihinsa nähden (joskin siis kasvaa supervauhtia), on pikkukaveri selkeästi kasvanut ja voimistunut. Mahaakin tärkeämpi on se, mikä siellä sisällä on :)

7

Vierailija
12/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:37"]

Niin asia joka sai mut vähän enemmän tätä epäilemään kun mies kauheesti suuttui kun yksi tuttumme oli toiselle sanonut että "ei siitä vielä mitään näy" Ei siis ilkeästi sanonut sitä vaan ihan ns. Kuulumisia kertoi :/

Ap

Ap

[/quote]

No, jos mies kovasti odottaa vauvaa ja on "tärkeänä" siitä, niin tuo kommentti voi harmittaa. Ei se kuitenkaan sinun syytäsi ole, ettei mahaa vielä näy, ja olen varma, että mies ei myöskään ajattele niin - mieti nyt vähän, se olisi aika hullua :)

Vierailija
13/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että maha pullahti esiin viikolla 6. Se oli ikävää siinä mielessä että kaikille oli päivänselvää että olen raskaana, enkä ehkä olisi halunnut sääliselkääntaputuksia ihan kaikilta jos olisikin mennyt kesken alussa. Onneksi meni hyvin, mutta ei kyllä tarvinnut kauheasti kertoa raskaudesta, maha kun puhui puolestani. Olen aika pieni (lyhyt ja ruipelo) ja ilmeisesti kohtuni jotenkin "nojaa" eteenpäin.

Voin vakuuttaa että sä ehdit vielä loppuraskaudessa tuskastua siihen valtaisaan mahaan mikä sitten on. Ja miestäsi voit lohduttaa sillä että nuo on tosi yksilöllisiä juttuja, vauva on varmaan kunnossa

Vierailija
14/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mä varmaan murehdin liikaa tän masun kanssa. Ihania ihmisiä täällä kun saa mulle jotain selkoa tähän ajatteluun :)

Ap

Vierailija
15/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:14"]Välillä käy tunnustelemassa mahaa ja tarkkailee näkyiskö masu ulospäin..

Itseäni ahdistaa kamalasti kun en voi toisen toiveita täyttää.. Olen jo kuitenkin yli puolet raskaudesta ohittanut. Huomaan miehen eleistä, ilmeistä yms. Että toivoo kovasti raskauden näkyvän ulkopuolisillekkin.

[/quote]Oletko niin pullukka että maha ei vieläkään ole tullut esiin?

Vierailija
16/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:14"]Välillä käy tunnustelemassa mahaa ja tarkkailee näkyiskö masu ulospäin..

[/quote]

Se voi myös hyvin olla mahdollista. Painan ainakin alle 100kg.

Ap

Vierailija
17/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 19:14"]Välillä käy tunnustelemassa mahaa ja tarkkailee näkyiskö masu ulospäin..

[/quote]

Huono ilkeys, koska yleensä syy siihen, että vatsa tulee vasta myöhemmin esiin on se, että vatsalihakset on hyvässä kunnossa ja pitävät paketin kasassa.

Vierailija
18/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun saat sen ihanan pallomahan, siitä täytyy miltei heti luopua :) Itse halusin toki lapsen, mutta vielä synnytysaamuna silittelin mahaa ja ajattelin, että en ihan vielä siitä haluaisi luopua.

Vierailija
19/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain hyvää noissa sinun murehtimisissasi on, niin ilmeisesti raskaus sujuu hyvin :) Jos esim. olisi jäätävä pahoinvointi koko ajan tai huolta raskausmyrkytyksestä, tuskin jaksaisit vatsan kokoa murehtia.

Jos miehesi haluaa enemmän tuntumaa siihen, mitä on olla raskaana olevan naisen aviomies, kerro hänelle vaikka kaikki ruokamielitekosi, joita hän voi sitten hankkia ja valmistaa :)

Vierailija
20/20 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi valmistautuu pikkuhiljaa isäksi tulemiseen. Nainenhan tuntee raskauden aiheuttamat muutokset kehossaan jo aikaisessa vaiheessa mutta mies näkee vain kun maha kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan