Viranomaiset vahvistavat nähneensä riivauksen.
Latoya Ammons Indianasta, USA:sta, sanoo, että hänen lapsensa kävelivät ylös seinää pitkin, leijailivat ilmassa ja puhuivat vierailla äänillä. Viranomaisten raportit v. 2012 vahvistavat tämän. Mukana on mm. psykologien lausunto, jossa nämä kertovat kuulleensa 9-vuotiaan pojan puhuvan matalilla, vierailla äänillä ja kävelleen takaperin seinää pitkin ylös.
35 vuotta poliisin töitä tehnyt poliisikapteeni Charles Austin kertoo tulleensa vakuuttuneeksi tapauksen aitoudesta vierailtuaan talossa ja haastateltuaan Ammonsin perhettä.
Virallisissa Indianan osavaltion dokumenteissa kerrotaan lisää yksityiskohtia, joita ovat olleet todistamassa lääketieteelliset asiantuntijat sekä perheen ulkopuoliset ihmiset.
He ovat kuulleet 7-vuotiaan pojan pitävän eläimellistä ääntä, kääntävän silmänsä nurin päin ja nousseen ilmaan ja tulleen heitetyksi seinälle kenenkään koskematta.
Dokumenteissa kerrotaan myös lapsen kävelleen seinää pitkin ylös lukuisten lääketieteellisten asiantuntijoiden silmien edessä. Yksi lapsista oli hyökännyt isoäitinsä kimppuun ja kiero virnistys kasvoillaan sanonut matalalla äänellä: "On aika kuolla! Tapan sinut!". Äidin mukaan yksi lapsista, tyttö, oli leijaillut ylös sängystään ja tullut heitetyksi huoneen halki tummien varjojen pidellessä hänestä kiinni.
Paikallinen pastori Mike Maginot suoritti pahojen henkien ulos ajamisen, ja lasten käyttäytyminen rauhoittui.
Lähde: BBC
http://www.bbc.co.uk/newsbeat/25943051
Latoya Ammonsin eksorsismi:
http://www.indystar.com/story/news/2014/01/25/the-disposession-of-latoya-ammons/4892553/
Ja sitten selityksiä, joista yleisimmät ovat:
- Hö hö hö, mitähän kamaa noi on vetäneet? Mä haluun samaa!
- Epilepsiaa. Riivaus on todellisuudessa epilepsiaa ja se saa aikaan tuollaista.
- Aivan tyypillnen jakautunut persoonallisuus, kaikilla lapsilla.
- James Randi on luvannut miljoonan sille joka saa aikaan oikean yliluonnollisen ilmiön.
- Koko kylä koostuu lahkolaisista lääkäreitä ja poliiseja myöten ja he kaikki valehtelevat.
- Useita joukkohallusinaatioita, eri tiimeillä, eri aikaan.
Ja sitten on vielä yksi selitys.
Kommentit (35)
UP!!!
Yppelis pyy-yypeliiiis-sss...! :D :D .D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 21:38"]
Mikäs minä olen sanomaan mikä tässä maailmassa on totta ja mikä ei. Se on kuitenkin mielenkiintoista, että näitä riivausjuttuja tapahtuu niin paljon katolilaisille ja sitten katolinen pappi pelastaa päivän.
[/quote]Tuli muuten mieleen että uskonto on aika vaarallinen juttu, kun voi joutua riivatuksi tai seota jossain tilaisuudessa puhumaan kielillä tai jotain. Me ateistithan ollaan täysin turvassa näiltä ongelmilta.
Jos jotain kummallista tulee niin se on täysin lääketieteellinen ongelma eikä mitään piruja tai jumalallisia merkkejä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 21:38"]
Mikäs minä olen sanomaan mikä tässä maailmassa on totta ja mikä ei. Se on kuitenkin mielenkiintoista, että näitä riivausjuttuja tapahtuu niin paljon katolilaisille ja sitten katolinen pappi pelastaa päivän.
[/quote]Tuli muuten mieleen että uskonto on aika vaarallinen juttu, kun voi joutua riivatuksi tai seota jossain tilaisuudessa puhumaan kielillä tai jotain. Me ateistithan ollaan täysin turvassa näiltä ongelmilta.
Jos jotain kummallista tulee niin se on täysin lääketieteellinen ongelma eikä mitään piruja tai jumalallisia merkkejä.
[/quote]
Näitä tuntuu tapahtuvat lähinnä niille, jotka olettavat niin voivan tapahtua. On myös mielenkiintoista, että esim. rajatilakokemukset riippuvat omasta kulttuurista ja siellä vallitsevasta uskonnosta. Kristitty näkee taivaan kuollessaan operointipöydällä pariksi minuutiksi ja sitä pidetään oman uskon todisteena. Kuitenkin eri uskointoihin kuuluvilla on omat kokemuksensa, joissa nähdään asioita, jotka jälleen kerran tukevat sitä omaa näkemystä.
Mikä siinä on niin hankalaa uskoa että täällä on (paljon) muutakin kuin se mitä näemme?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:33"] Kuitenkin eri uskointoihin kuuluvilla on omat kokemuksensa, joissa nähdään asioita, jotka jälleen kerran tukevat sitä omaa näkemystä.
[/quote]
Onko esittää tälle jotain lähdettä? En ole tietoinen muiden kulttuurien kuolemanrajakokemuksista.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 18:18"]
Kiitos ap. Tämä oli mielenkiintoista. Oletko lukenut mitään kirjaan riivaamisesta?
[/quote]
Siis kirjaa? Useita. Ap.
[/quote]
Mitä kirjoja olet lukenut?
[/quote]
Miksi haluat tietää? Ap.
[/quote]
Jos voisit suositella jotain?
[/quote]
en ole ap mutta aloita Raamatusta.
Et pärjää voimille, jotka riivaavat ihmisiä omissa nimissäsi. Ei todellakaan kannata pelleillä näillä asioilla. Tiedosta ensin Jumalan olemassaolo ja Jeesuksen merkitys tässä huviossa ja ala sitten vasta tutkimaan aiheen pimeää puolta jos vielä kiinnostaa.
Nimim been there done that.
Ainiin.Eri tv7 ohjelma-arkistosta semmoinen kuin Sid Roth -- Its supernatural (suomeksi Yliluonnollista) On hyvä sarja, käsittelee aihetta monipuolisesti monen sadan jakson verran.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 21:38"]
[/quote] ateistit on turvassa demoneilta koska ovat jo valmiiksi valinneet kadotuksen ja saatanan, ei siinä tarvi paljoa käännytystyötä tehdä ;)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 21:38"]
[/quote] ateistit on turvassa demoneilta koska ovat jo valmiiksi valinneet kadotuksen ja saatanan, ei siinä tarvi paljoa käännytystyötä tehdä ;)
[/quote]
Onkohan sinulla tuo ateismin käsite vähän hukassa. Eivät kaikki ole ateisteja, jotka eivät ole kristittyjä. Vaikka kristityt tietysti mielellään ajattelisivatkin näin.
Ei minulla ole mitään hyvää linkkiä antaa, mutta voit itse etsiä. Hakusanoiksi vaikka muslim afterlife experience jne.
Tavallisesti kristityt siis näkevät esim. Jeesuksen tai kristittyen taivaan, muslimit taas saattavat tavata Allahin ja nähdä muslimien paratiisin ja hindut näkevät jotain hindumaista jne.
Tämä on hämmentävää. Tämä ei sovi tieteelliseen maailmankuvaan. Psykiatria eksaktina tieteenä ei tunnusta riivausta, joten riivausta ei ole.
Tästä tapauksesta on tehty kauhuelokuvakin. Alkupuolella se menee ihan alkuperäisen tapauksen mukaisesti, mutta elokuvan loppu on aivan pelkkää mielikuvitusta ja erikoistehosteilla mässäilyä.
Todisteita ei ole. Virallinen lausunto perustuu haastatteluun, ei konkreettisiin todisteisiin.
Mitään, mitä tiede ei tunnusta, ei ole olemassa. Vain se, mitä voidaan käsin kosketella, on olemassa, mitään muuta ei.