Jos ei imetä, annetaanko lapsi rinnalle synnytyksen jälkeen
Tuli tuosta imettämättömyys-ketjusta mieleen, että miten toimitaan tilanteissa joissa äiti ei halua imettää? Nostetaanko lapsi heti syntymän jälkeen rinnalle ja tuodaan sitten vaan pullo mistä lapsi syötetään?
Ei, minulla ei ole lapsia. Ja kun niitö joskus hankin aion toki imettää mutta tämä kysymys tuli mieleeni.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:26"]
varmaankin nostetaan rinnalle juu. ei se maito nouse vasta kun 2 vrk:n kuluttua synnytyksestä muutenkaan.
[/quote]
Kyllä mulla on tissit vuotanut täysii jo viikkoja ennen synnytystä. Sairaalasta lähtiessä oli 10 minigrip pussia maitoa mukaan lähtemässä
Oikean viestin lainaaminen ei näköjään onnistu, mutta sinulle 22. Ajatella että ollaan niin erilaisia jokainen. Jos sinulla vuosi niin minulla ei, vaikka viikon päästä maitoa tulikin jo ihan yli oman tarpeen. Eli ei se tarkoita että jos sinulla menee niin niin kaikilla menisi.
Mulla myös tirisi maitoa jo ennen synnytystä ja alle vuorokausi synnytyksestä maitopumpulla herui desi 3 tunnin välein.
Ei nosteta. Äitiä rangaistaan laiskuudestaan ja välinpitämättömyydestään. Lapsi viedään pois ja Ei edes kerrota mihin.
Mulle tehtiin kiireellinen sektio ja sain vauvan nähtäväksi vähäksi aikaa, katsoi niin älykkäästi äitiään. Itse olin väsynyt ja nukuin aamuun asti.
Mun mielestä ton vois tulkita pahoinpitelyksi ettei äiti halua imettää. Sen ymmärrän jos joku ei pysty anatomiasta johtuen tms. mut muuten....=(
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 18:33"]
Mun mielestä ton vois tulkita pahoinpitelyksi ettei äiti halua imettää. Sen ymmärrän jos joku ei pysty anatomiasta johtuen tms. mut muuten....=(
[/quote]
Hoh-hoijakkaaaa!! Eihän tässä nyt ollut ollenkaan siitä kyse.
t. imettänyt!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:53"]
Multa ainakin kysyttiin synnytyksen jälkeen, että aionko imettää. Halusin ja vauva annettiin sitten rinnalle imemään. Jos en olisi imettänyt niin olettaisin, että olisi tuotu maitopullo.
[/quote]
Missä maassa synnytit? Suomessa tuskin missään sairaalassa äidiltä kysytään, aikooko hän imettää. Sitä pidetään oletuksena.
Parempi olisi jos se vietäisiin suoraan heti imettäjälle ja sieltä perhepäivähoitajalle.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 17:26"]
varmaankin nostetaan rinnalle juu. ei se maito nouse vasta kun 2 vrk:n kuluttua synnytyksestä muutenkaan.
[/quote]
Milläs ne vauvat sitten elää ekat 2vrk?
Mulle syntyi keskonen ja maito piti pumpata. Kyllä sitä tuli aivan riittävästi jo ekan vuorokauden aikana. Monilla erittyy maitoa jo ennen synnytystä.
[/quot
Minulla on neljä lasta ja maito on noussut rintoihini vasta sairaalasta kotiuduttuamme.Aluksihan vauvalle riittää pelkästään se,mitä sieltä rinnasta vähän heruu.
Tuleehan sitä ternimaitoa heti (ellei ole joku poikkeavuus), maidon määrä on toki vähäinen aluksi mutta ihan höpölöpöä väittää etteikö kahden ekan vuorokauden aikana erittyisi. Eihän se vauva syömättä elä.