Miten käyttäydyt kun näet sinut estäneen henkilön?
Kun henkilö ei ole esittänyt toivetta jättää rauhaan. Voiko nähdessä kysyä syytä estämiseen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku on blokannut sinut sosiaalisessa mediassa ja sinä et ole päässyt siitä yli? Tiedoksi vain että vainoaminen on nykyään Suomessa rikos, josta voi saada 2 vuotta linnaa. Eli menet vain elämässäsi eteenpäin.
Voin myöntää että mua on harmittanut tuo estäminen, mutta tämän ketjun myötä alkaa jo vähän huvittamaan koko asia. Vai että ihan vankilaan "vainoamisen" takia. :D - ap
Kyllä siitä joutuu vankilaan nyky-Suomessa.
Yhtä kysymystä ei voida katsoa vainoamiseksi. Turha rakentaa tähän tarinaan mitään kuviteltuja lisäjuonia, kun me ei tiedetä mikä ap:n tilanne todellisuudessa on.
Miten ihmeessä täällä aina osalla lähtee mielikuvitus ihan totaalisen lentoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku on blokannut sinut sosiaalisessa mediassa ja sinä et ole päässyt siitä yli? Tiedoksi vain että vainoaminen on nykyään Suomessa rikos, josta voi saada 2 vuotta linnaa. Eli menet vain elämässäsi eteenpäin.
Voin myöntää että mua on harmittanut tuo estäminen, mutta tämän ketjun myötä alkaa jo vähän huvittamaan koko asia. Vai että ihan vankilaan "vainoamisen" takia. :D - ap
Kyllä siitä joutuu vankilaan nyky-Suomessa.
Yhtä kysymystä ei voida katsoa vainoamiseksi. Turha rakentaa tähän tarinaan mitään kuviteltuja lisäjuonia, kun me ei tiedetä mikä ap:n tilanne todellisuudessa on.
Miten ihmeessä täällä aina osalla lähtee mielikuvitus ihan totaalisen lentoon?
Koska ne joko trollaa tai ovat itse just tuollaisia psykopaattivainoojia, joilla saattaa olla vaikka kuinka monta lähestymiskieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin kerran naamatusten mut estäneeltä suoraan syytä estämiselle. Meni kyseinen tyyppi aika vaikeaksi. Jos on pokkaa estää ilman selitystä, pitää löytyä pokkaa antaa tarvittaessa selitys naamatusten.
Estin muutamia henkilöitä somessa. Sellaisia joista en pidä, enkä halua olla tekemisissä. Jos joku niistä tulisi selitystä tivaamaan, niin sanoisin kylmästi että en halua olla tekemisissä kanssasi koska en pidä sinusta. Eiköhän tähän ikään mennessä saa itse valita kenen kanssa haluaa olla tekemisissä.
Kyllähän sitä voi estää monesta syystä.
Itse olen estänyt mm.:
- lapseni isän (en halua nähdä hänen elämästään mitään enkä halua, että hänkään näkee elämästäni mitään tai minun kommentteja esim. äitinsä Facebook-julkaisuissa)
- lapsuudenystävän jolla menee liian huonosti enkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä
- miehen joka yritti minua vuosia eikä tajunnut jättää rauhaan vaikka olin ihan suoraan sanonut ettei kiinnosta
- yhden panon joka jäi roikkumaan eikä uskonut millään etten halua enää nähdä
- miehen jonka kanssa oli hetken juttua eikä jättänyt sitten rauhaan vaan alkoi ahdistella
- eksän nyksän kavereineen (stalkkasivat ja lähettelivät typeriä viestejä luullen, että olen joku uhka sille nyksälle lol)
- vanhan luokkakaverin joka kuolasi aina minua ja jatkoi somessa sitä minkä aloitti jo 6-vuotiaana eli läähätysviestejä pukkasi siihen malliin, että oli pakko estää
Lisäksi olen estänyt yhdellä someprofiililla mm. äitini, ihastukseni, sukulaisia, entisen kaverin joka on kova kyttäämään ja arvostelemaan muita....
Syy: haluan olla sillä profiililla rauhassa oma itseni ilman, että pitää miettiä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin kerran naamatusten mut estäneeltä suoraan syytä estämiselle. Meni kyseinen tyyppi aika vaikeaksi. Jos on pokkaa estää ilman selitystä, pitää löytyä pokkaa antaa tarvittaessa selitys naamatusten.
Estin muutamia henkilöitä somessa. Sellaisia joista en pidä, enkä halua olla tekemisissä. Jos joku niistä tulisi selitystä tivaamaan, niin sanoisin kylmästi että en halua olla tekemisissä kanssasi koska en pidä sinusta. Eiköhän tähän ikään mennessä saa itse valita kenen kanssa haluaa olla tekemisissä.
Eiköhän tällaiset tuntemukset yleensä ole molemminpuolisia. Kyllä sen aistii jos joku ei pidä, jolloin osaa jättää rauhaan. - ap
Exä esti mut viikonloppuna. Hupsuinta oli se, että mä jätin hänet ja pysyin johdonmukasesti päätöksessäni. Hän itse oli se joka yritti saada mua takas suhteeseen 3 eri kertaa. Viimesimmästä kerrasta vasta noin viikko aikaa. Mä en ollut hänelle mitään muuta viestiä laittanut paitsi antanut lyhyet ja ytimekkäät vastaukset lähettämiinsä viesteihin. Olisin suostunut jatkamaan ystävinä, mutta ei kuulemma sopinut hänelle. Nähtiin sattumalta yöelämässä viikonloppuna. En lähestynyt häntä, eikä hän mua. Tästä meidän erosta oli kuitenkin jo 4 kuukautta aikaa ja pienellä paikkakunnalla asutaan eli tuo oli vain ajan kysymys. Oletan, että estämällä yrittää vain päästä ihon alle tai prosessoi hylkäämistä, kuka tietää. Itse oli soppansa keittänyt, koska petti ja jatkoi pettämistä. Huomain estämisen sattumalta, koska meillä on yhteisiä kavereita, eikä hänen edellisestä yhteydenotosta ollut kulunut pitkään.
Mistä sen nyt tietää onko joku estänyt esimerkiksi Metan palveluissa? Olen käsityksessä että ei mistään. Vai onko olemassa joku uusi vipu jossain piilossa asetuksissa?
Kyllä sen näkee esimerkiksi siitä, jos kyseinen henkilö on aikaemmin kommentoinut sun kuvaa ja kommentti häviää sulta, mutta muut sen edelleen näkee. Ihminen ei ole voinut tästä kuvasta kommenttia itse poistaa, koska ei ole ollut sun Fb-kaveri kuukausiin ja kuva on sen vuoksi piilossa häneltä. Instassa estäminen tarkoittaa sitä, että kaikki henkilön tykkäykset poistuu kaikista kuvista ainakin ja kaveruus päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit varmaan totuuden. Totuus on joillekin liian vaikea asia kestää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen näkee esimerkiksi siitä, jos kyseinen henkilö on aikaemmin kommentoinut sun kuvaa ja kommentti häviää sulta, mutta muut sen edelleen näkee. Ihminen ei ole voinut tästä kuvasta kommenttia itse poistaa, koska ei ole ollut sun Fb-kaveri kuukausiin ja kuva on sen vuoksi piilossa häneltä. Instassa estäminen tarkoittaa sitä, että kaikki henkilön tykkäykset poistuu kaikista kuvista ainakin ja kaveruus päättyy.
Aivan. Ja siksi joissain tapauksissa on kaksi profiilia, joten sillä toisella tarkastellaan onko estänyt. Tämä on varmaan käytännöllistä tapauksessa, että noita n.s. kavereita on kymmeniä tai satoja, kuten parhaimmilla "sankareilla" on. Jos on tyyliin 300 kaveria, niin eipä sitä hoksaa kuka on poistunut. Ainoastaan määrän muutoksen näkee. Ellei sitten ole kuvakaappausta jokaiselta päivältä.
Joskus tapailin tällaista pelleä. Välillä laittoi minut estoon, parin kuukauden päästä otti taas yhteyttä ja valitteli olleensa mulkku jne. Lopulta vaihdoin numeron ja laitoin salaiseksi.