Miten käyttäydyt kun näet sinut estäneen henkilön?
Kun henkilö ei ole esittänyt toivetta jättää rauhaan. Voiko nähdessä kysyä syytä estämiseen?
Kommentit (52)
Minä en kohtaa koskaan sellaisia ihmisiä.
Tiedän vain yhden tyypin - en tee mitään, tervehdin niinkuin ennenkin ja se siitä. Kyseessä on harras kristitty jolle oli liikaa kun ilmaisin ihan asiallisesti oman mielipiteeni hänen islamisaatiouhka jne. jutuistaan.
Mutta ei ole tarvetta tivata sen ihmeemmin syitä eikä seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti teidän mielestänne maailman tyhmin kysymys, enkä jaksa oikein edes toivoa, että kukaan vastaisi asiallisesti.
Mutta mitä tässä yhteydessä tarkoittaa "estäminen"? Mitä estetään?
(Olen yli 60-vuotias, jos tämä auttaa asiaa.)
Somessa blokkaaminen.
Kiitos paljon vastauksesta.
Kysyn nyt vielä ihan pöhkön jatkokysymyksen.
Tarkoittaa tuo siis esimerkiksi, että jotenkin teknisesti estetään, että joku ei voi nähdä vaikka toisen nettiin laittamia instagram-kuvia? Vai jotain ihan muuta?
No mene kysymään. Mutta kestä sitten mitä sieltä vastataan.
Mitä sovellusta ap tarkoittaa ja millä tavalla estämistä? Heivasiko joku pois FB-kavereistaan ja vielä estikin vai mitä kävi? Vai kieltäytyikö kaveripyynnöstä ja esti samalla? Vai onko instasta tai jostain muusta kyse?
FB on ollut Suomessa jo yli 13 vuotta. Ei kannata vetää herneitä tuollaisista. Tai jos asia vaivaa, niin kysy syy asianomaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku on blokannut sinut sosiaalisessa mediassa ja sinä et ole päässyt siitä yli? Tiedoksi vain että vainoaminen on nykyään Suomessa rikos, josta voi saada 2 vuotta linnaa. Eli menet vain elämässäsi eteenpäin.
Voin myöntää että mua on harmittanut tuo estäminen, mutta tämän ketjun myötä alkaa jo vähän huvittamaan koko asia. Vai että ihan vankilaan "vainoamisen" takia. :D - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku on blokannut sinut sosiaalisessa mediassa ja sinä et ole päässyt siitä yli? Tiedoksi vain että vainoaminen on nykyään Suomessa rikos, josta voi saada 2 vuotta linnaa. Eli menet vain elämässäsi eteenpäin.
Voin myöntää että mua on harmittanut tuo estäminen, mutta tämän ketjun myötä alkaa jo vähän huvittamaan koko asia. Vai että ihan vankilaan "vainoamisen" takia. :D - ap
Kyllä siitä joutuu vankilaan nyky-Suomessa.
Esitän etten huomaa koko ihmistä.
Minut on estänyt somessa ainakin ex-bestis jonka kanssa välit meni riitaisasti poikki, ja ex-ihastus joka suuttui kun reagoin väärin häneltä yhtäkkiä tulleeseen alastonkuvaan.
Lisäksi yhden miespuolisen kaverin ex-tyttöystävä on estänyt instassa, koska estin hänet Facebookissa sen jälkeen kun hän oli häiriköinyt minua Facebook-viestein jo pitkään.
Miksi sinä kysyt random-nettipalstalta miten sinun tulee käyttäytyä? Eli olet joku 30-40-vuotias mies ja joku nainen on blokannut sinut kun ei ole enää halunnut olla kanssasi tekemisissä? No annat sen naisen elää rauhassa etkä häiritse sitä vaikka se vastaan kävelisi. Tai kuolet.
Ihana kun uskalsit kysyä❤️😘
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti teidän mielestänne maailman tyhmin kysymys, enkä jaksa oikein edes toivoa, että kukaan vastaisi asiallisesti.
Mutta mitä tässä yhteydessä tarkoittaa "estäminen"? Mitä estetään?
(Olen yli 60-vuotias, jos tämä auttaa asiaa.)
Käyn kurkkuun kiinni tietenkin. Mua ei kukaan estä, piste!!
Jos joku estää sut siihen on painava syy.
Joko olet todella vastenmielinen kyseiselle henkilölle ja useimmiten kyse ahdistelusta.
Älä siis lähesty ihmistä joka sut estää olet jo tarpeeksi tehnyt.
Mä en ole estänyt kun mun exän joka vainosi mua pitkään eron jälkeen...
Kavereista poiston ymmärrän hyvin jos ei ole missään tekemisissä edes Facebookissa.
Se on taas ihan normal käytäntö.
Estämisessä on kyllä jotain vakavampaa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Joko olet todella vastenmielinen kyseiselle henkilölle ja useimmiten kyse ahdistelusta.
Älä siis lähesty ihmistä joka sut estää olet jo tarpeeksi tehnyt.Mä en ole estänyt kun mun exän joka vainosi mua pitkään eron jälkeen...
Kavereista poiston ymmärrän hyvin jos ei ole missään tekemisissä edes Facebookissa.
Estämisessä on kyllä jotain vakavampaa taustalla.
Minä tunnen monia jotka estävät ihmisiä jossain raivon puuskassa, itsekin olen tehnyt niin.
Tai sitten ei vaan halua, et joku näkee sun juttuja somessa, haluaa unohtaa jonkun tms.
Monia olen estänyt ja moni on minut estänyt joko kokonaan tai väliaikaisesti, eikä yhteenkään tapaukseen liity vainoamista.
En tiedä onko sitten ikäkysymys? Itse olen 20-30v, kuten nää muutkin tuntemani estäjät.
kuvaa konkreettisemmin aloituksessa.
- käveleekö joku päin sinua kenties ja yrität estää sen, tahallisesti,huolimattomasti, ei katsellut tarpeeksi ympärilleen, jne?
- vai käykö joku kiinni sinuun ja yrität estää ?
- jne.
Muistan joskus nuorempana tilanteen jossa tomitin kaikessa rauhassa ulkotakiia narikkaan ja odottelin säilytysnumero mutta vaatenaulakoilla vastaava ollut tarttui kovakouraisesti kiinni vailla selitystä ja talutti väkisin kohti ulko-ovea. oli maksettu etukäteen konserttilippu . Lähellä ulko-ovea lipunkatsoja taas antoi palautetta taluttajalle ja minä harkitsin suoraa yhteyden ottoa paikan toimitusjohtajaan.
Henkilöltä ei mitään pahoittelua yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kysymystä ei voida katsoa vainoamiseksi. Turha rakentaa tähän tarinaan mitään kuviteltuja lisäjuonia, kun me ei tiedetä mikä ap:n tilanne todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä siis lähesty ihmistä joka sut estää olet jo tarpeeksi tehnyt.Mä en ole estänyt kun mun exän joka vainosi mua pitkään eron jälkeen...
Estämisessä on kyllä jotain vakavampaa taustalla.Minä tunnen monia jotka estävät ihmisiä jossain raivon puuskassa, itsekin olen tehnyt niin.
Tai sitten ei vaan halua, et joku näkee sun juttuja somessa, haluaa unohtaa jonkun tms.Monia olen estänyt ja moni on minut estänyt joko kokonaan tai väliaikaisesti, eikä yhteenkään tapaukseen liity vainoamista.
En tiedä onko sitten ikäkysymys? Itse olen 20-30v, kuten nää muutkin tuntemani estäjät.
Mäkin sanoisin, ettei nuorilla aina niin vakavaa. Ite oon estänyt pitkäaikasen ihastuksen, keltä ei tullu vastakaikua. Omat tunteet oli niin vahvat, että joka kerta someen kirjautuessa toivo, että toinen olis ottanu yhteyttä. Kävi (ylläri) henkisesti raskaaksi pidemmän päälle, joten estoon, ettei tarvitse odottaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kysymystä ei voida katsoa vainoamiseksi. Turha rakentaa tähän tarinaan mitään kuviteltuja lisäjuonia, kun me ei tiedetä mikä ap:n tilanne todellisuudessa on.
No se on keski-ikäinen mies. Ja todennäköisesti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estämisessä on kyllä jotain vakavampaa taustalla.Minä tunnen monia jotka estävät ihmisiä jossain raivon puuskassa, itsekin olen tehnyt niin.
Tai sitten ei vaan halua, et joku näkee sun juttuja somessa, haluaa unohtaa jonkun tms.Monia olen estänyt ja moni on minut estänyt joko kokonaan tai väliaikaisesti, eikä yhteenkään tapaukseen liity vainoamista.
Mahdollisesti jotain tällaista voisi olla taustalla. - ap