Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunkeileva naapuriperhe

Vierailija
03.02.2014 |

Naapurissa asuu siis perhe joilla on 7-vuotias poika kuten meilläkin ja lapset ovatkin kavereita keskenään. Ongelmaksi muodostuu se että naapuri haluavar kasvattaa lapsensa pumpulissa ja yrittävät pakottaa meidät samaan. Isoimmaksi riidanaiheeksi on tullut se kun en välitä pelien ja elokuvien ikärajoista koska sain itsekin aikanaan katsoa mitä itse halusin ja kasvoin normaaliksi. Sotapelejäkin pelaan pojan kanssa mielellään yhdessä eikä se minusta haitallista ole.

Tämä onkin sitten naapurien mielestä lähes rikos ihmisyyttä vastaaan koska hebitse noudattavat niitä täysin tarkasti. Kielsivät esimerkiksi minua näyttämästä toimintaelokuvia pojalleni koska heidän lapsensa tulee kateelliseksi, siis aivan uskomatonta! En tietenkään tottele heitä mutta miten saisin heidät tajuamaan että kasvatan lapseni niinkuin haluan, tällä hetkellä käyvät vähintään kerran viikossa pitämässä tiukkaa saarnaa kun olen antanut lapseni tehdä jotain mitä heidän lapsensa ei saa tehdä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:27"]Valitettavasti et tiedä lasten kehityksestä mitään. Kohtelet häntä silla tavalla kuin aikuinen kohtelee aikuista. Oletat että lapsi uskoo ja ymmärtää sinua, kun toteat että ei se ole totta.Näinhän aikuinen tekisi. 

7-vuotiaalla ei vielä ole välineitä käsitellä semmoisia asioita joita tulee esille k-18 elokuvissa. Ei ole kysymys siitä että todetaan vaan että ei se ole totta. On 7-vuotiaalle todella paljon asioita , joita hän ei pysty vielä ymmärtämään, käsittelemään eikä hänen kuulukaan sitä tehdä.

Siksi niissä on ne ikärajat. 

Olen todella pahoillani pienen lapsesi takia. Hän joutuu kokemaan asioita, joihin hän ei todellakaan ole vielä valmis. Nyt puhutaan siis käsityskyvystä, aivoista ja kehitysvaiheista. Et voi valitettavasti sitä mitenkään nopeuttaa. Hämmennät vain lasta ja asetat hänelle liian suuria vaatimuksia, kun oletet, että tässäpä me vaan katellaan täysi-ikäisille tarkoitettuja elokuvia ja minä selitän että ei se ole totta. Ei se kuule riitä tässä tapauksessa! Sori, mutta sulla menee pieleen tuo homma.

[/quote]

Kasvata oma pullasorsapesueesi miten haluat, voidaan sitten vertailla kun ovat aikuisia että kumpi onnistui paremmin.

Vierailija
42/46 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ap on varmasti sama, jonka lapset saivat tupakoida ja rehtori kutsui puhutteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:33"]Tämä ap on varmasti sama, jonka lapset saivat tupakoida ja rehtori kutsui puhutteluun.

[/quote]

Päihteet nyt ovat pikkuisen eri asia kuin elokuvat, kärsitkö kehitysvammasta?

Vierailija
44/46 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:06"]Antaisit siis 7-vuotiaan katsoa k-18 kauhuelokuvan?

[/quote]

Miksi en? Järkevämpi hänestä niin kasvaa että katsotaan yhdessä ja selitän ettei se ole totta, sen sijaan että kieltäisin täysin ja sitten salaa katsoisi kun kuitenkin kiinnostaa.

[/quote]

Provojen/yksinkertaisten kanssa on turha kinata.

Vierailija
45/46 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:06"]Antaisit siis 7-vuotiaan katsoa k-18 kauhuelokuvan?

[/quote]

Miksi en? Järkevämpi hänestä niin kasvaa että katsotaan yhdessä ja selitän ettei se ole totta, sen sijaan että kieltäisin täysin ja sitten salaa katsoisi kun kuitenkin kiinnostaa.

[/quote]

[/quote]

Olen samaa mieltä, ymmärretään väärin ihan tahallaan kaikki sanomiset.

Vierailija
46/46 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen samaa mieltä, ymmärretään väärin ihan tahallaan kaikki sanomiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi