Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tavara - helvetistä eroon?

Vierailija
03.02.2014 |

Tehtiin muutto juuri ja uudesta asunnosta on viime päivien aikana lähtenyt roskiin 5 isoa jätesäkkiä. Isoa tavaraa joka on pakko viedä kaatopaikalle ja elektroniikkaa joka lähtee kierrätyskeskukseen on sellainen pakettiautollinen. Keittiössä on yhä iso kassillinen tavaraa, joka ei mahdu mihinkään kaappeihin (todella pieni keittiö), mutta jota ei voi heittää pois, koska näitä tarvitaan ruoanvalmistuksessa.

Samalla on pakko ostaa uusia tavaroita esimerkiksi uuteen kotiin sopivat liitososat pesukoneille.

Jos voisin polttaisin vaikka koko omaisuuden..realistisesti se ei ole mahdollista. Ahdistaa tavaran paljous ja uuden asunnon erittäin huonosti suunnitellut neliöt.

Onko muilla vinkkejä miten tämä yhtälö ratkaistaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nr. 9 ja 15:

Kyllä, omaa tavaraa olen karsimassa ja muutto tehtiin jo. Miksi? Muutto oli meillä tiedossa se normaalit 4vk ennen itse muuttopäivää. Samalla kun varmistui tieto uudesta osoitteesta aloin tavaroita käymään läpi. Joka päivä tein sitä niin paljon kuin ehdin. Meillä on 4 henkeä ja olen viimeisilläni raskaana. Kamalasti en siis pysty nostelemaan itse laatikoita ja pienet lapset jotka koko ajan häärivät jaloissa ja normaali elämän pyöritys vievät oman aikansa. Mies ei osallistunut muuttotouhuihin muuta kuin nostelemalla mulle esille laatikoita ja painavampia tavaroita joita sorttasin.

Mulla oli eri FB-kirppareilla ja "annetaan pois" sivuilla ilmoituksia, mutta minkäs teet kun ihmiset eivät halua edes hakea pois ja mies töiden jälkeen ei jaksa lähteä viemään romua pois?

Kuukausi ei ole mikään pitkä aika sortata yksin koko perheen omaisuus, hoitaa muuton paperisota (kaikki ilmoitukset, laskut, autojen vuokrat, yms.), hoitaa lapset ja kaikki kotiaskareet ja niin edelleen. Samalla olen myös ehtinyt olla flunssassa kaksi kertaa.

Vierailija
2/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka annoitte hyviä ehdotuksia mihin tavaraa voisi lahjoittaa/viedä/myydä!!!

Katselen seuraavaksi hyvän lastenkirppiksen lähistöltä ja vien sinne kamaa. On myös kasaantunut juhlapukuja ja käyttämättömiä kenkiä, joille ilmeisesti löytyy omia siistejä kirppareita. Netissä kun nuo eivät menneet kaupaksi.

Osaisiko joku sanoa mitä teen väärin netissä kun en saa kaupaksi tavaraa.. Laitan tavarasta selkeät kuvat ja kuvailen tuotteen. Esim. olen ostanut yhdet kengät jotka ostin 60e enkä ole niitä kertaakaan pitänyt. Kuvasin ne edestä, takaa, sivuilta, laatikon kanssa. Hinnaksi laitoin 20e. Ei kai tuossa liikaa hintaa ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka annoitte hyviä ehdotuksia mihin tavaraa voisi lahjoittaa/viedä/myydä!!!

Katselen seuraavaksi hyvän lastenkirppiksen lähistöltä ja vien sinne kamaa. On myös kasaantunut juhlapukuja ja käyttämättömiä kenkiä, joille ilmeisesti löytyy omia siistejä kirppareita. Netissä kun nuo eivät menneet kaupaksi.

Osaisiko joku sanoa mitä teen väärin netissä kun en saa kaupaksi tavaraa.. Laitan tavarasta selkeät kuvat ja kuvailen tuotteen. Esim. olen ostanut yhdet kengät jotka ostin 60e enkä ole niitä kertaakaan pitänyt. Kuvasin ne edestä, takaa, sivuilta, laatikon kanssa. Hinnaksi laitoin 20e. Ei kai tuossa liikaa hintaa ole?

Vierailija
4/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin pikkuhiljaa eroon turhasta tavarasta kun otin pikku tavoitteita, esim jonain päivänä otin tavoitteeksi kerärä jätesäkin verran (aivan sama mitä) roskaa, tai sitten ruodin sukkalaatikon, tai paitahyllyn, keittiön alakaapit, käyttämättömät vaatteet kiertoon tai mäkeen.. Leppoisasti mutta kuitenkin kriittisin silmin. Nyt on paljon parempi olokin kun tiedän mitä roinaa kaapeissani on.

Vierailija
5/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 16:29"]

Netissä kauppa on hiljaista. Ostaisitko itse käytetyt kengät netistä? Varsinkin jos mainostat, että niitä on käytetty kerran tai ei ollenkaan. Ostaja ajattelee, mikä niissä on vikana, kun haluat myydä ne: epämukavat jalassa?  Itse haluan sovittaa kenkää ennen kuin sen ostan. Jos niillä ei kestä kävellä tai olla - täysin hukkaostos! Monet eivät halua ostaa käytettyjä jalkineita jalkasienen ym pelossa. Jos kengät taas ovat harvinaisen mitäänsanomattoman näköiset - perusjalkineet - kukaan "kenkäfriikki" ei niistä innostu. Tässä mahdollisia syitä.

[/quote]

Vierailija
6/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie turhat tavarat kirpputorille. Pääset kamasta eroon ja saat siitä pienen korvauksen. Itselläni on nyt ollut kirppispöytä 3 viikkoa ja myyntiä on tullut yli 800 euroa. Suosittelen!

Vierailija
7/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FIDA ottaa vastaan ehjää tavaraa, ja menee hyvään tarkoitukseen!

Vierailija
8/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittele roskiin, kierrätykseen (SPR, UFF...) ja myyntiin. Myyntiin kirpparille ettei niitä tarvi säilyttää kotona, kuten nettimyynnissä. Tai vuokraa jostain varastokoppi. 

Vierailija
9/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan mitä tavaroita olet keittiössä tarvinut ja heitä ylimääräinen pois. Meille uusittiin induktiotaso, jossa vanhat kattilat ei toimikaan. Olen saanut ostettua vasta kaksi kattilaa, 2litran kasarin ja 3 litran kattilan. Ylläksekseni olen huomannut, että ne riittää. Entiset paistinpannut toimii. Niitä on kolme. Tulisin varmaan kahdellakin toimeen. Wokkipannua kun tuylee harvoin käytettyä ja tavallisella pannullakin voisi wokata. Meille myydään joka asiaan omat tuotteet ja sitten niitä on kaapit täynnä.  

Vierailija
10/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen kertoo vieläm, että hyväkuntoisille teränkattiloille on ollut kysyntää. Torissa olen saanut myytyä kohta kaikki.

Vierailija
11/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän tyhjentää meidän asuntoa, mutta kun pitää töitäkin tehdä ja lapset hoitaa, niin hidasta on. Laatikko ja asia kerrallaan. 

- Ollaan käyty aikuisten vaatteet läpi, - 150 vaatetta (osa kirppikselle, osa Uffille, osa roskiin, osa kavereille)

- oon myydy FB-kirppiksellä turhia astioita (siis ihan kivoja, mutta ilmankin pärjätään), keittokirjoja jne. 

- kaikki lakanat, pyyhkeet yms. meni Hesylle. 

- Nyt on kirppispöytä, loput vien kirjastoon/kierrätyskeskukseen. 

- laitoin lähes kaikki aikuisten pelit pois, kun emme niitä ehdi koskaan pelata, lisäksi kirjoja pois, kirjastosta saa. 

Vielä olisi keittiön loput kaapit, noin 20 sälälaatikko vaatehuoneessa ja kaikki lasten lelut ja vaatteet, huh huh. Mutta asia kerrallaan. 

Laitoin uuden vuoden tavoitteeksi, että meiltä lähtee 1000 tavaraa asap ja uskon, että pääsen siihen. 

Ongelma on vaan se, että miehellä on jotain ihme johtolaatikoita ja työkalujuttuja, jotka on ihan sikin sokin, mutta joita mä en uskalla koskeakaan. 

Vierailija
12/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kierrätykseen. Inhoan kirpputoreja hinnoitteluineen ja pöytien kunnostamisineen. Paljon parempi mieli tulee, kun antaa kierrätykseen tai kirppikselle, jonka tulot menevät hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
13/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omaako tavaraanne olette hävittämässä? Mitä järkeä muuttaa ensin kuutiokaupalla tavaraa ja sitten maksaa vielä sen hävittämisestäkin?

Vierailija
14/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiin/kauppaan ilmoitus. Kyllä joku hakee.

Vierailija
15/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kans muutimme syksyllä pienempään asuntoon, jossa keittiössä tosi niukasti kaappitilaa. Osa kamoista on edelleen varastossa, ja huomaan nyt etten näitä ole juuri tarvinnut, joten joutavat lähtä kiertoon! Samoten keittiön kaapeista kamaa aijon karsia vieläkin, ärsyttää se pursuilu.

Vierailija
16/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös muutto tulossa, kolmas kirppispöytä meneillään ja yli 500€ oon jo saanut, pääsee uusimaan sisustusta :)

Lisäksi myin mm. sohvan josta tuli hyvin rahaa! Mitä vähemmän rojua ihmisellä on, sitä onnellisempi se on :)

Vierailija
17/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Helsingin keskustassa on hyviä kirppiksiä? Tietääkö viisaammat?

Vierailija
18/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi karsit tavaraa vasta muuton jälkeen? Ihan järjetöntä.

Vierailija
19/19 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 15:00"]

Missä Helsingin keskustassa on hyviä kirppiksiä? Tietääkö viisaammat?

[/quote]Mannerheimintien ja Sallinkadun kulmassa ainakin yksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi