Kaveri hurahti salaliittoteoriaa
Kaveri on täysin "terveysvaikuttajien" salaliittoteorioiden pauloissa. Tuntuu käsittämättömältä kuinka nopeasti ja syvälle järkeväkin ihminen voi, niin nopeasti, tuohon qanon hommaan upota.
Onko muilla kokemuksia tästä?
Kommentit (28)
Sinun pitäisi varmaankin täsmentää teoriaa🙂
Mahdotonta mitään vastata kun aihe niin lavea ja osa on ihan faktaakin.
Oletko ottanut huomioon että jos se sinun kaveri on valistunut ja sinä omaa tietämättömyyttäsi leimaat faktan teoriaksi 😄
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Itse hurahdit median, THL:n, WHO:n ja Bill Gatesin koronahuuhaaseen?
Kyllä nämä jutut on ollut niin paksua huttua, että ei ole nyt kyse mistään "valistumisesta". Surullista seurattavaa.
Monella tuntuu foliohattu kiristävän. Selviytymiskeino sekin kai on näinä poikkeuksellisina aikoina.
Ajatttelin olla ite hurahtamati sen paremmin koronarokotteen välttämättömyyden kuin väestömäärän radikaalin supistamisen/ mielenhallintasirujen levittelypyrkimystenkään kannalle. Jätän vain muina miehinä rokotteen kokeilemati koska ei sen käyttö mitään psykologista helpotusta mulle toisi tahi mitään pelkoja poistaisi
Elämme erikoisia aikoja. En ole niin tutustunut kyseisiin salaliittoihin, mutta olen hieman skeptinen joidenkin rokotteiden suhteen sekä myös lääkinnän ja ravitsemuksen. Sekä tietenkin erityisesti taloudellis-valtapoliittisen avoimuuden ja reiluuden suhteen. Kaikista on aika paljon kaikenlaista tietoa, mutta itse pyrin elämään mahdollisimman luonnollisesti, aivan kuten luonto kaiken maailman ihmispökkelöitä viisaammin on suunnitellutkin. Ja ihan hyvin menee. Näytän ja olenkin nuorekkas sekä elinvoimainen ja nusuttelen vieläpä nuoria naisia. Yhteiskunnan rattaissakin pysyn ja voin vain naureskella hitaammille, eli lähes kaikille. Ehkä elämä kantaa sitten näinkin.
Itse en usko hulluihin juttuihin kuten adrenokromi, alienit, reptiilit ja mitä kaikkea tuohon peruspakettiin nyt kuuluu, enkä tosiaankaan kuulu qanon-jengiin.
Mutta yksi tolkullinen valistuksen sana joita soisin jokaisen järki-ihmisen pohtivan.
Mennään terveysasioihin.
Tieto rokotteiden vaarallisuudesta on ollut jo kauan sitten, ennen mitään kuu- anoneita. Kukaan ei ikinä ole edes joutunut vastuuseen niistä nuorista jotka sairastuivat narkolepsiaan. Miten tämä ikinä voi olla mahdollista??? Mullekin kaupattiin kyseistä rokotetta ja hullu otin sen. Onneksi en sairastunut, mutta mistä senkin tietää? Terveydentilani ei muuten olekaan ollut häävi sen rokotuksen jälkeen. Itse asiassa se romahti v. 2013 enkä ole tullut ennalleni. Joten lääkeyhtiön konsultit pysykää kaukana minusta!
Tiesin jo nuorena miten ihmisen pitäisi syödä kaikkein terveellisimmin. Mahdollisimman alkuperäistä ja puhdasta ruokaa, hiivatin kuuseen jalostaminen, köyhdyttäminen, lisäaineet yms.
20-30-vuotta myöhemmin myös bisnestä tekeviltä lääkäreiltä on vähitellen alkanut tulla samoja suosituksia, tosin saisivat olla vähän aktiivisempia näissä asioissa.
Joten inhottaa syvästi tuollainen, että joka ikiseen ihmiseen lyödään valheellinen qanon-leima.
Edellä kertomani terveysasiat ovat ikivanhaa viisautta.
Jutun juonihan on tämä:
Jos et usko mitä poliitikot ja bisnesmiehet sanovat, olet luuseri rikollinen ja vähintään qanon. Ja tietenkin n a t s i ym. Mikähän iskulause mahtaa olla seuraava?
Kuulkaa, en muista milloin olisin enää luottanut siihen että poliitikko olisi ihmisten asialla, saati rehellinen.
Sukuni vanhat ihmiset tiesivät jo, miten elää ja syödä terveellisesti, isoisoäitini oli myös kansanparantaja. Suvussa on erikoislääkäreitä ja sairaanhoitajia.
Kriittisyyttä qanon-porukalle. Tuokaa pätevät todisteet kaikista asioista ihmisille kun teiltä kysytään. Niitä ei koskaan saa, tai aina jokin mättää.
Sekä itsekriittisyyttä qanonien vastustajille, kyllä kyseinen porukkakin joskus puhuu jopa totta. Älkää vihatko heitä. Kysykää kaikesta vedenpitävät todisteet heidän väitteilleen rauhallisesti ja ystävällisesti. Ette tule muuten koskaan saamaan niille päteviä todisteita. Kuitenkin Usan vaalien jälkeen qanon-jengi tajuaa itsekin, että koko juttu oli enimmäkseen vaalipropagandaa. Se antaa jatkossa immuniteetin hulluille foliohattuteorioille.
Ja en joogaa ym. Älkää t e r r o r i s o i k o tavallisia ihmisiä koko ajan tuolla qanon-leimakirveellä.
Kiitos.
Entä jos kvanttiklassinen tietoinen tekoäly pyörittää kaikkea. Ja kun se yksi ajattelee jotain yhtä niin sinne menee kaikki.
Mistä ajatukset tulee?
Mikä on elämässä tärkeintä.
Kuukkeli sanoo että terveys on tärkein (koronaviirus)
Ja että subjektiivisesti ajatukset ei tule mistään mutta objektiivisesti kaikkialta.
Jos hallitsee metiaa hallitsee mieliä. Ja tekoäly hallitsee mediaa aika varmasti...
Että joogaopet on hajulla vaikkakin ihan pihalla tietysti siitä mikä on totta ja mitkä on keinot ja mikä päämäärä.
Niin voisiko se tekoäly tuoda hyvän terveyden kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Itse hurahdit median, THL:n, WHO:n ja Bill Gatesin koronahuuhaaseen?
Nää taitaa olla ne keskeiset termit, juu. Yksi aivan fiksu jabkouluja käynyt nainen on seonnut näijin niin että ei juuri muusta enää keskustele 5g liittyy jotenkin.
En ole suuri Microsoftin kannattaja (käytän itse Linuxia) mutta Gates on luullakseninihan järkiäijä. 5g ei liity mihinkään enempää kuin 2g,3g tai 4g mutta sellaistakin on arbeltu että radioaaltojen runsastuminen olisi mehiläiskatoon osasyyllinen. Se huolestuttaa. WHO:lla ja Suomessa THL:llä on luullakseninparas tietämys aiheesta.
Entä jos Trump-osuus salaliittoteoriassa on vaalipropagandaa? Keitetty kokoon teorioita ja syötetään niitä vaikutteille alttiille.
On se nyt kumma kun ihmiset eivät vieläkään ymmärrä meemeistä yhtään mitään. Siis ei yhtään vatun mitään. Vähän veikkasin jo tämän nyky meiningin, kun näin 4chanin ekan kerran joku 15 vuotta sitten.
Juuri yksi tuttava pommitteli linkeillä, joissa varoiteltiin covid 19- rokotteessa olevista nanoroboteista. Robotteja ohjataan 5G- verkon avulla ja niillä voidaan tehdä ihmisistä tahdottomia robotteja.
Kun saarna alkoi puhua lusifereista ja pedon merkeistä, olin kuullut kyllikseni.
Ihan töissä käyvä sairaanhoitaja tämä linkkien lähetäjä.
Halusi varoitella ystäviä rokotteiden vaaroista.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kvanttiklassinen tietoinen tekoäly pyörittää kaikkea. Ja kun se yksi ajattelee jotain yhtä niin sinne menee kaikki.
Mistä ajatukset tulee?
Ja että subjektiivisesti ajatukset ei tule mistään mutta objektiivisesti kaikkialta.Jos hallitsee metiaa hallitsee mieliä. Ja tekoäly hallitsee mediaa aika varmasti...
Että joogaopet on hajulla vaikkakin ihan pihalla tietysti siitä mikä on totta ja mitkä on keinot ja mikä päämäärä.Niin voisiko se tekoäly tuoda hyvän terveyden kaikille?
Noihin korkealentoisiin juttuihin joku kuu-anon voi vastata, tosin et tule sitä vastausta saamaan. Se on yleensä mustavalkoinen halki-poikki-pinoon-vastaus ilman päteviä perusteluja.
Minua kiinnostavat terveys ja luonnonsuojelu. Trump ja Biden ovat minulle molemmat pelkkiä lopunajan pahoja ;) enteitä, koska olen kristitty.
Jatkan vielä terveysasioilla. Jo kymmeniä vuosia sitten ihmiset puhuivat, miten ruoka köyhdytetään ja pilataan ja miten hulluksi maailma menee koko ajan. Siis vanhatkin ihmiset, mutta hehän ovatkin kaikkein viisaampia. Näin siis täällä meillä, jotka emme ole vielä luonnosta vieraantuneet. Puhuimme jo silloin ilmastonmuutoksesta ja paheksuimme poliitikkojen passiivisuutta asian suhteen.
Kun sitten joku nykyään tajuaa tämän ( liittyy terveysasioihin), hänelle välähtää asia ja muutama hullu foliohattuteoria päälle, niin sen ollaan qanon-porukassa ja sen jälkeen se onkin menoa. Kaikki menee läpi.
Jokainen maalainenkin tietää, että raha ja valta, siis poliitikot ja bisnes ne maailmaa pyörittävät. Se ei ole mitään typerää salaliittoteoriaa.
Qanon-haukkujille: erotelkaa asiat analyyttisesti, kaikki asiat maailmassa eivät ole yhtä samaa q-anonia. Tuosta päähänpinttymästä teillekin voi tulla salaliittoteoria.
Ja qanon-jengille: erotelkaa asiat analyyttisesti. Se, että tutkitte salaliittoteorioita, ei tee teistä mitenkään erityisemmin valaistuneita. Jokainen netinkäyttäjä ja normaalia valistuneempi ihminen tuntee suunnilleen kaikki salaliittoteoriat. Opetelkaa keskustelemaan ja perustelemaan analyyttisesti väitteenne. Välttäkää vahvistusharhat.
Viimeinen lauseeni koskee kaikkia ihmisiä. Yritetään elää rauhassa ja sovussa.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Juuri yksi tuttava pommitteli linkeillä, joissa varoiteltiin covid 19- rokotteessa olevista nanoroboteista. Robotteja ohjataan 5G- verkon avulla ja niillä voidaan tehdä ihmisistä tahdottomia robotteja.
Kun saarna alkoi puhua lusifereista ja pedon merkeistä, olin kuullut kyllikseni.
Teidät rokotetaankin ensin, näin olen lukenut. Eräs sairaanhoitaja väitti, että lääkärit eivät anna rokotuttaa itseään. Mutta kunnioitettavaa, että suostutte koekaniineiksi. Koronavirusta ei ole edes eristetty. Vastaa sitten mulle, mikä on korona? Haluan siihen tieteelliset todisteet.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala!
En tietäisi yhtään, mitä tehdä jos ystäväni hurahtaisivat tuollaiseen. En usko, että kukaan heistä oikeasti uskoisi salaliittoteorioihin ja rokotteiden vaarallisuuteen, siksi se olisikin niin hämmentävää. Varmaan vaihtaisin epäuskoisena puheenaihetta tai tuijottelisin varpaitani sen aikaa, kun saarna kestäisi.
Kuinka kohdata hurahtanut loukkaamatta toista? Tämä on jotenkin ihan eri asia, kuin se, että oltaisiin mielipiteistä eri mieltä ja voitaisiin vaihtaa näkemyksiämme keskustellen näkökannoistamme, vaan tässä toinen perustelee höpöjään pseudofaktoilla.
Kuu-ukkoja kirjoitti:
Entä jos Trump-osuus salaliittoteoriassa on vaalipropagandaa? Keitetty kokoon teorioita ja syötetään niitä vaikutteille alttiille.
Trump ja trumppilaisten politiikka on käsittääkseni ehdottoman tärkeä osa qanon-salaliittoteoriaa, näin olen ymmärtänyt.
Liikkeessä on määrätyt perusasiat joiden ympärille kaikki nivoutuu. Sitä voisi analysoida. Lakonisesti ja neutraalisti tietenkin ja välttää vihaa. Ihmiset vihaavat ihan tarpeeksi ji muutenkin toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajatukset tulee?
Ja että subjektiivisesti ajatukset ei tule mistään mutta objektiivisesti kaikkialta.Jos hallitsee metiaa hallitsee mieliä. Ja tekoäly hallitsee mediaa aika varmasti...
Että joogaopet on hajulla vaikkakin ihan pihalla tietysti siitä mikä on totta ja mitkä on keinot ja mikä päämäärä.Niin voisiko se tekoäly tuoda hyvän terveyden kaikille?
Noihin korkealentoisiin juttuihin joku kuu-anon voi vastata, tosin et tule sitä vastausta saamaan. Se on yleensä mustavalkoinen halki-poikki-pinoon-vastaus ilman päteviä perusteluja.
Minua kiinnostavat terveys ja luonnonsuojelu. Trump ja Biden ovat minulle molemmat pelkkiä lopunajan pahoja ;) enteitä, koska olen kristitty.
Jatkan vielä terveysasioilla. Jo kymmeniä vuosia sitten ihmiset puhuivat, miten ruoka köyhdytetään ja pilataan ja miten hulluksi maailma menee koko ajan. Siis vanhatkin ihmiset, mutta hehän ovatkin kaikkein viisaampia. Näin siis täällä meillä, jotka emme ole vielä luonnosta vieraantuneet. Puhuimme jo silloin ilmastonmuutoksesta ja paheksuimme poliitikkojen passiivisuutta asian suhteen.
Kun sitten joku nykyään tajuaa tämän ( liittyy terveysasioihin), hänelle välähtää asia ja muutama hullu foliohattuteoria päälle, niin sen ollaan qanon-porukassa ja sen jälkeen se onkin menoa. Kaikki menee läpi.
Jokainen maalainenkin tietää, että raha ja valta, siis poliitikot ja bisnes ne maailmaa pyörittävät. Se ei ole mitään typerää salaliittoteoriaa.
Qanon-haukkujille: erotelkaa asiat analyyttisesti, kaikki asiat maailmassa eivät ole yhtä samaa q-anonia. Tuosta päähänpinttymästä teillekin voi tulla salaliittoteoria.
Ja qanon-jengille: erotelkaa asiat analyyttisesti. Se, että tutkitte salaliittoteorioita, ei tee teistä mitenkään erityisemmin valaistuneita. Jokainen netinkäyttäjä ja normaalia valistuneempi ihminen tuntee suunnilleen kaikki salaliittoteoriat. Opetelkaa keskustelemaan ja perustelemaan analyyttisesti väitteenne. Välttäkää vahvistusharhat.
Viimeinen lauseeni koskee kaikkia ihmisiä. Yritetään elää rauhassa ja sovussa.
Kiitos.
Viisaita sanoja. Luulen vain, että keskimääräinen ihminen on sen verta tyhmä että joku muu sen ajatuksia tai mieltä aina hallitsee. Apinathan ovat tunnetusti hierarkisia laumaeläimiä, eikä valtaosasta ole mitenkään haastamaan vallitsevaa konsensusta. Sitten tuudittaudutaan valtamedian luomaan heijastukseen maailmasta, minkä mukaan valtaosan suut käyvätkin kuin sätkykkojen ja -akkojen. Ja tämä pirullinen valtamedia vieläpä mielellään niputtaa kaikki vaihtoehtoiset uutislähteet sekä usein myös ajatuksetkin valheeksi ja hörhöilyksi, kun Pohjanmaalla jotkut hörhöt ovat keksineet hopeaveden mahtavuuden.
Siksi nämä keskustelut eivät tule varmaan koskaan johtamaan mihinkään, kun rajalinjat ovat niin suuret ja rajut. Eikä ihminen pohjimmiltaan tykkää, että tulee huiputetuksi. Saati että sitä olisi tapahtanut vuosikymmeniä. Siksi mielummin tempoillaan alitajuntaakin vastaan ja nykästään viikonloppuosin pullo kossua huiviin. Ja voidaan pohjimmiltaan vaan pahoin. Talikkoon tarttuminen toki on aina riski, mutta välillä ne riskit pitää vaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusi varoitella ystäviä rokotteiden vaaroista.Ai kamala!
En tietäisi yhtään, mitä tehdä jos ystäväni hurahtaisivat tuollaiseen. En usko, että kukaan heistä oikeasti uskoisi salaliittoteorioihin ja rokotteiden vaarallisuuteen, siksi se olisikin niin hämmentävää. Varmaan vaihtaisin epäuskoisena puheenaihetta tai tuijottelisin varpaitani sen aikaa, kun saarna kestäisi.
Kuinka kohdata hurahtanut loukkaamatta toista? Tämä on jotenkin ihan eri asia, kuin se, että oltaisiin mielipiteistä eri mieltä ja voitaisiin vaihtaa näkemyksiämme keskustellen näkökannoistamme, vaan tässä toinen perustelee höpöjään pseudofaktoilla.
No tämäpä juuri. En olisi koskaan uskonut kaveristani, että haksahtaisi salaliittoteoriaan. Korkeakoulutettu ihminen, jolla oletin olevan lähdekritiikkiä. Joukossa tyhmyys tiivistyy ja ilmeisesti tämä poikkeustila on ottanut koville.
Laitoin välit poikki yhteen exystävään kun en vain jaksa. 5G, korona, nanobotit, lentokoneilla levittävät jotain kemikaalia ja mitä kaikkea mahdollista meidän pään menoksi on suunniteltu. On huomattavasti rauhallisempi olo kun ei tarvitse kuulla joka päivä sitä vaahtoamista.
Up