Miksi miestä imartelee, jos kuulee olevansa haluttu, mutta naista välttämättä ei?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tuommosia haluamisjuttuja sanotaan yleensä vain kahden kesken läheisen ihmisen kanssa. Muu menee helposti ahdistelun puolelle.
Niin? No missä tässä sanottiin, ettei sitä saa sanoa kahdenkesken?
Vierailija kirjoitti:
Ei useimpia miehiäkään imartele, jos kuulee olevansa toisen miehen mielestä haluttava.
Miehen halu on pelottava asia.
Juuri näin. Vain turvallisen ja tutun miehen halu on imartelevaa. Muuten se voi olla usein pelottavaa ja tuntua ennemmin fyysisen väkivallan uhalta kuin imartelulta.
Hyvin sanottu joltain että miehen halu on halpaa ja helpolla saatavissa.
Jotkut miehet kuolaavat ja läähättävät ja ahdistelevat jokaista edes etäisesti naista muistuttavaa, ei siihen vaadita mitään muuta kuin että on nainen. Ei sitä voi pitää kummoisena imarteluna kun sen saman saisi ihan kuka tahansa muukin paikallani oleva nainen osakseen.
Koska miehiä halutaan harvemmin, ja omat halut on kovemmat. Miten tämmöisestä itsestäänselvyydestä saa neljä sivua keskustelua?
Nainen kuulee tuota huomattavasti useammin keskimäärin miehiltä. Ei välttämättä aina juuri sanallisesti noillla sanoilla, mutta saa osakseen paljon katseita ja flirttiä. Ei se tunnu mitenkään erityiseltä. Varsinkaan, jos sanoja ei miellytä noin muutenkaan. Useimmiten sen kuuleminen on vain ahdistavaa ja ällöä.
Itse nuorena naisena en viehäty siitä, jos mies sanoo minun olevan jotenkin hänen halunsa kohde. Parisuhteessa tottakai on kiva kokea olevansa haluttu tai jos on itse kiinnostunut miehestä, ja tämä osoittaa halunsa selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teistä muista naisista tunnu hyvältä, jos jonkun miehen katseessa vilahtaa selvästi halu ja uteliaisuus? Kyllä se piristää minun päivääni, jos kaupassa kivannäköinen mies virnistää tai näen mukavan, lämpimän katseen.
Ei niin, että elämäni pyörisi miesten halujen mukaan, mutta seksi on minusta mukavaa ja on kiva tuntea olevansa haluttava ja naisellinen. Tykkään joskus myös flirttailla.
Henkilökohtaisesti olen ainakin aika väsynyt siihen että kaikki miehet, koirat ja kakarat ovat kiinnostuneita minusta. Näin 41-vuotiaana vain odotan, koska se kuuluisa näkymättömyys alkaa?
Miesten huomio ja halu on halpaa ja helpolla saatavissa. Eihän kukaan sellaista arvosta, en minä ainakaan.
Kuten avaamalla hiukset. Viime viikolla töissä avasin hetkeksi hiukset ja alkoi imartelu ulkonäöstä. Täysin samantekevää, sama minä siinä kuitenkin istuu joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teistä muista naisista tunnu hyvältä, jos jonkun miehen katseessa vilahtaa selvästi halu ja uteliaisuus? Kyllä se piristää minun päivääni, jos kaupassa kivannäköinen mies virnistää tai näen mukavan, lämpimän katseen.
Ei niin, että elämäni pyörisi miesten halujen mukaan, mutta seksi on minusta mukavaa ja on kiva tuntea olevansa haluttava ja naisellinen. Tykkään joskus myös flirttailla.
Tuossa nyt tummennettuna olennainen sana. Totta kai tuollainen tuntuu (sinkkuna) kivalta jos mies on kivannäköinen, mutta jos ei ole, se on pelkästään epämiellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
En usko että monikaan nainen on pahoillaan miesten ihailevista katseista. Jos on hyvin heikko itseluottamus voi iskuyritysten kohteena oleminen ahdistaa.
Olet selvästi mies.
Yrität analysoida mitä nainen ajattelee ja tuntee.
Et siihen kykene.
Coolia olla panomies, ei panonainen.
Koska suuri osa miehistä on epäkiinnostavia hiippareita, jotka eivät ymmärrä naisen antamia pakkeja ja suuttuvat ja alkavat hankalaksi tai alkavat stalkata yms.
Käsi sydämellä, kuinka monta nuorta miestä imartelisi ylipainoisen rasvalettisen humalaisen rivoriitan vihjailut etumuksen koosta ja kyselyt lähdetäänkö pyörähtämään vessassa yhdessä?
Tämä koko aloitus perustuu täysin virheelliseen oletukseen.
Miehet eivät yleensä kuule/näe/koe olevansa haluttuja. Ainakaan yhtä usein kuin naiset. Naiset useammin ilmaisevat ihastusta kuin halua, minä ainakin. Ja harvassa ovat olleet ne miehet joita aidosti oikeasti olen halunnut/himoinnut. Yhden käden sormilla laskettavissa vaikka olen jo keski-ikäinen.
Miesten himoa ja halua on itse taas saanut liiankin kanssa itse kokea.
Duunissa 35 kaunis (ja epätoivoinen) lapseton sinkkunainen on ihastunut minuun, melkein viiskybäiseen perheelliseen setämieheen.
Olenko otettu? No en, vaan ihmeissäni ja huvittunut. Täytyy meinaan olla todella epätoivoinen tapaus, jos nainen joka saisi melkein kenet tahansa näkee minut, kyynistä sarkasmia viljelevän kaikkeen kyrpiintyneen hepun unelmiensa miehenä.
Onhan hän fiksu, hyvää juttuseuraa (kateellinen mieskollega: "ottakaa jo hotellihuone!") ja joissain toisissa olosuhteissa tarvikevaraston pöydän kestävyyttä olisi jo koestett useampaankin otteeseen, mutta en jotenkin jaksa ottaa tosissani hänen eron jälkeistään "tuttu ja turvallinen mies"-paniikkiriippuvuuttaan. Biologinen kello taitaa kumahdella ja on oman nirsoilunsa uhri...
Väärässä olet. Ei miestäkään välttämättä imartele. Olen mies eikä mua imartele. Ei voisi vähempää kiinnostaa muiden mielipide musta.
Koska haluttuna oleminen on naiselle aina haitta ja uhka. Pienimmillään epämiellyttävä riesa ja huonolla tuurilla lähtee henki.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuon halun ilmaisijoista on ollut minua 10-20 vuotta vanhempia setiä...nelikymppiset papat ei kiinnosta. Sit kun saavat pakit niin alkaa ihan psykopaattinen haukkuminen.
Joo ja kun itse on jotain tyyliin 12v kun nämä ensimmäiset innokkaat setämiehet ilmoittautuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoisi, et haluu miuu, nii tottakai se tuntuisi hyvältä, ku en oo komee ja on huono itsetunto. :/ Naiset ehkä saavat kehuja nii paljo, et ovat "tottuneet" niihi, nii se ei enää imartele samalla tavalla. :o En tiiä. Miun ulkonäköö ei oo kukaan ikinä kehunu, iha ymmärettävästä syystä, nii tottakai kehut tuntuisi hyvältä. Tosin siinä voisi helposti käyvä niin, että en usko toista ja hän vaan sanoo niin. :/ M25
Niin tää on se toinen juttu, että joskus miehet tulee kehumaan ulkonäköä, vaikka tiedän olevani ruma. Usein vielä olen nähnyt sen miehen kiertävän kaikki kauniit naiset läpi ensin, mutta kun heiltä tuli rukkaset niin sitten viimeisenä tullaan mua kehumaan. Ja mun pitäis se sitten uskoa. Ja kun en usko, suututaan.
Sinänsä kehut periaatteessa tuntuvat hyvältä. Mutta valitettavasti suurin osa ”kehuista” osuu johonkin seuraavista kategorioista:
- Mies tulee humalassa läähättämään ja yrittää samalla kouria.
- On vaativa, eli minun pitäisi kiinnostua koska hänkin on kiinnostunut, ja suuttuu kun en olekaan. Monesti tämä miestyyppi alkaa sitten kostaa ja käyttäytyy törkeästi pakkien jälkeen.
- On epästabiilin oloinen stalkkeri, tyypillistä on että esim. kuvittelee meidän olevan jonkinlaisessa suhteessa vaikka ollaan vain pari kertaa tervehditty käytävällä. On vähän pelottava.
- On huomattavasti vanhempi, mutta kuvittelee että hän on viehättävä nuorten naisten mielestä. On monesti vähän päällekäyvä ja röyhkeä flirttinsä kanssa, saattaa pyrkiä koskettelemaan jonkin muun tekosyyn nojalla tms.
- ”Anna p*llua” / ”panisin kyllä sua” / ”oon monesti miettinyt miltä näytät alasti” -ahdistelijat jotka ei ymmärrä tai välitä sosiaalisen kanssakäymisen normeista.
- Kaikille naisille lirkuttelija, joka kiehnää jatkuvasti jonkun naisen ympärillä kehumassa ja flirttailemassa. On sitä tyyppiä että yrittää vongata vaikka naapurin koiralta jos se olisi puettu mekkoon.
- Varatut miehet jotka haukkuu vaimojaan ja kehuu esim. työpaikan naisia miten ihania ja kauniita ovat.
- Työpaikan/tuttavapiirin normaalisti täydellisen asiallinen ja korrekti mies jolla humalassa lähtee sokka irti ja alkaa puhua rivoja ja ahdistella.
- Joku itselle tuntematon mies tulee juttusille ja alkaa selostaa miten on ”katsellut” minua kun kuljen tietyllä bussilla / käyn samassa lähikaupassa / kuntosalilla / olen samassa työpaikassa mutta eri osastolla jne. Hieman pelottava tyyppi tämäkin.
Näitähän riittää. Pointti on, että niitä kehuja tulee hyvin harvoin asiallisesti. Asiattomat, ahdistavat ja vaativat ”kehut” ei tunnu hyvältä vaan ennemminkin pelottavilta ja usein alkaa miettiä että minkälaisen riesan tällä kertaa miehestä saa.
Tuommosia haluamisjuttuja sanotaan yleensä vain kahden kesken läheisen ihmisen kanssa. Muu menee helposti ahdistelun puolelle.