Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö n. 3 600 eur eläke

Vierailija
26.10.2020 |

??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä! Isompi sen tarvitsee olla, ainakin kymppitonnin!

Vierailija
2/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei riitä edes paskapaperiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, itse saan 2025 lähtien noin 4.500 eur/kk, jos nykyinen palkkataso säilyy. Vaimo jää eläkkeelle jo 2023 ja saa 7.200 eur/kk. Eiköhän me noilla pärjätä, kun molemmilla on lisäksi vapaaehtoinen eläkevakuutus vuodesta 2003, joissa sijoitusvarallisuutta tällä hetkellä +200.000 euroa.

Vierailija
4/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä!

Kun minulla kävi yksityisen eläkevakuutusfirman kauppamies, hän alkoi laatia laskelmaa 4000€ kk- eläkkeestä, jota hän piti normaalina ja keskimääräisenä m. 100 000€ liikevaihtoa pyörittävälle yrittäjälle, potkaisin hänet ulos.

Vierailija
5/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitencään, hyvänen aica sentään.

Vierailija
6/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten noi 1.600 mediaanieläkkeellä oikein pärjää?

Vierailija
7/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

Ei riitä!

Kun minulla kävi yksityisen eläkevakuutusfirman kauppamies, hän alkoi laatia laskelmaa 4000€ kk- eläkkeestä, jota hän piti normaalina ja keskimääräisenä m. 100 000€ liikevaihtoa pyörittävälle yrittäjälle, potkaisin hänet ulos.

Tämä vastaus oli vielä paljon paskempi kuin alkuperäinen ketjun aloittanut provo.

100k liikevaihdolla ei yrittäjälle itsellään jää kaikkein optiimaalisimmassakaan tapauksessa, eli sellaisessa missä myytäisiin jotakin käsitenheilutuskonsultointia ilman varsinaisia kuluja kuin ehkä maksimissaan 70k vuotuiset tulot ja niillä puolestaan ei todellaankaan mitään 4000 eur kk-eläkkeitä kerrytetä, vaikka kuinka raivopäisenä maksaisi yrittäjän eläkemaksuja ja kaataisi kaiken liikenevän vapaaehtoisiin eläkevakuutuksiin.

Vierailija
8/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset pidetään tarkoituksella köyhinä, jotta SDP:lle riittäisi äänestäjiä.

Vierailija
9/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kulutustottumuksista. Jos perusinfra on kunnossa eli asunto ja auto uusia, mahdollinen mökki ei tarvitse remonttia vuosikymmeniin,

niin 1500 eurolla kuukaudessa elää mukavasti.

Jos on kalliita harrastuksia, niin sitten tarvitsee sen verran enemmän kuin mitä harrastukset maksaa.

Vierailija
10/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä haluat sen riittävän?

Vierailija
11/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakangasmi kirjoitti:

Ei riitä!

Tämä vastaus oli vielä paljon paskempi kuin alkuperäinen ketjun aloittanut provo.

100k liikevaihdolla ei yrittäjälle itsellään jää kaikkein optiimaalisimmassakaan tapauksessa, eli sellaisessa missä myytäisiin jotakin käsitenheilutuskonsultointia ilman varsinaisia kuluja kuin ehkä maksimissaan 70k vuotuiset tulot ja niillä puolestaan ei todellaankaan mitään 4000 eur kk-eläkkeitä kerrytetä, vaikka kuinka raivopäisenä maksaisi yrittäjän eläkemaksuja ja kaataisi kaiken liikenevän vapaaehtoisiin eläkevakuutuksiin.

Siksipä juuri kauppamies ulos potkaistiinkin, koska ei osannut ilmeisestikään laskea.

Vierailija
12/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät eläkkeelle 65 vuotiaana ja meinaat elää 80 vuotiaaksi asti niin olet eläkkeellä siis 15 vuotta. Tuo 3600€ / 15v = 240 €/v. Siis sinulla olisi käytettävissä vain 240 euroa vuodessa. Aika tosi vähän. Suomessa se ei riitä. Mutta jossain tosi köyhässä maassa Afrikassa tai Aasiassa se kyllä riittää hengissä kituutteluun, siis kaikista alkeellisimpaan hengissä selviytymiseen. Siis äärimmäisen yksinkertainen majoitus ja sen verran ruokaa ettei nälkään kuole. Kuolee vasta myöhemmin sairauksiin tai mihin lie.

Eli kyllä tuo 3600 € monelle afrikkalaiselle ja aasialaiselle riittäisi, mutta jos on Suomen oloihin tottunut niin noin kamaliin oloihin vanhana putoaminen olisi lähestulkoon kidutusta. Todella vaikea tottua tuollaiseen enää kun on ensin 65 vuotta elänyt paljon paremmissa oloissa.

Vierailija
13/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset pidetään tarkoituksella köyhinä, jotta SDP:lle riittäisi äänestäjiä.

Minä olen köyhä eläkeläinen ja eläessäni en ole SDP:tä äänestänyt, enkä tule äänestämään!

Vierailija
14/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni tulee olemaan tuota luokkaa ja kyllä minä sillä ainakin hyvin aion pärjätä. Remppaan asunnon ennen eläkepäiviä ja sitten voikin elää huolettomasti. 

Vierailija
15/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakangasmi kirjoitti:

Ei riitä!

Kai käsität, että vastauskin oli provo?

Mutta takana on tositarina.

Minun maatilani liikevaihto on n. 130 000€/v,(sisältää tuet)

Ja todella, minulle vakuutusmyyjä alkoi hourimaan 4000€/kk eläkkeestä.

Totesin, ettemme puhu samaa kieltä.

Vierailija
16/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, itse saan 2025 lähtien noin 4.500 eur/kk, jos nykyinen palkkataso säilyy. Vaimo jää eläkkeelle jo 2023 ja saa 7.200 eur/kk. Eiköhän me noilla pärjätä, kun molemmilla on lisäksi vapaaehtoinen eläkevakuutus vuodesta 2003, joissa sijoitusvarallisuutta tällä hetkellä +200.000 euroa.

Oikeat opinnot ja uravalinnat helpottavat elämää kummasti ehtoovuosinakin. Ihan vaan alapeukuttajille tiedoksi.

Vierailija
17/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausieläkkeeni on bruttona noin tonnin pienempi kuin ap:n laskelma. Kateen saan alle kaksi tonnia ja se riittää mainiosti jopa kahden asunnon (vakinaisen ja loma-asunnon) ylläpitoon sekä auton käyttökuluihin. En tosin ole koskaan oppinutkaan kuluttamaan suurellisesti. Kun on hankkinut koulutuksensa kokonaan velaksi, niin osaa arvostaa vähän pienempääkin eläkettä. Sitä paitsi tiedän ja tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat olleet työelämässä jostain 14-15-vuotiaista aina 65-vuotiaisiin ja saavat tonnin pienempää eläkettä kuin minä, ja hekin tulevat toimeen kohtuullisesti, vaikka esim. lääkekulut ovat monella suuret.

Vierailija
18/18 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla, työkokemusta reilut 20 v. ja eläkeikään toinen samanmoinen. Arvio tulevasta eläkkeestä n.1500€/kk. Ei naurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi