Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miestä imartelee, jos kuulee olevansa haluttu, mutta naista välttämättä ei?

Vierailija
26.10.2020 |

?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kulttuurisesti se on normi, että mies ihailee ja tavoittelee, nainen on vaikeasti saavutettava. Naisen ei ole perinteisesti ollut tapana ilmaista halua miehelle kovin suorasanaisesti.

Noin se edelleen on valtaosassa maailmaa ja Suomessakin isossa osassa sosiaalisia kuplia.

Miehille on sallittua tavoitella ja olla aktiivisia ja siksi heidän ihailuaan pidetään arkipäisenmpänä, ei niin imartelevana. Sen sijaan kun nainen kerrankin rohkaistuu ilmaisemaan ihailua/halua, se on niin harvinaista, että mies kokee olevansa todella haluttu. Ei mikään "kuhan on joku, jota vois joutessaan vähän pan es kella".

Lisäksi miehen ihailussa on aina pieni vaaramomentti, jos on kyse vähän oudommasta kaverista. Entä, jos se on joku kaheli stalkkeri, joka käy kimppuun, jos et vastaa sen tunteisiin? Miehet ovat naisia voimakkaampia ja aggressiivisempia keskimäärin.

Eli ihailu voi sen takia ahdistaa ja jopa pelottaa.

Vierailija
22/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo riipu aika paljon siitä, millaiselta ihmiseltä tuon asian kuulee. Tietysti komealta, mukavalta mieheltä tuollaisen kuuleminen imartelee aivan eri tavalla kuin päinvastaiselta mieheltä.

T: Nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäiväisempänä, sori typo.

Vierailija
24/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä naisilla on niin paljon muita asioita elämässä, että tunnemme itsemme arvokkaaksi. Meitä ei hetkauta jonkun vieraan ihailu. Ja olen muuten kaukana ujosta naisesta 😁

Joopa joo. Kyllä minä voin naisena rehellisesti myöntää, et valtaosa pahimmista huomionkerjääjistä on naisia. Näkeehän sen sosiaalisessa mediassakin!

Vierailija
25/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen oletetaan usein olevan haluttava muiden ominaisuuksiensa lisäksi, naisen seksuaalisista syistä, jolloin muut ominaisuudet voivat jäädä huomioimatta. Tietysti mieskin voi käytännössä olla himboksi koettu, mutta nainen harvemmin alkaa vähätellä miehen osaamista tai älyä miehelle itselleen. Kaipa sellaisiakin on.

Ovatko miehet kokeneet sellaista esineellistämistä, jossa osaamista vähätellään osana valtasuhdetta?

Vierailija
26/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia seksikkäitä naisiahan ei muuten helpolla arvosteta. Ajatellaan, ettei muuten osaa mitään, on tyhjäpää.

Miehen kohdalla ei ole samoin.

Riippuu vähän ihmisestä itsestään. Miten seksikkyys näkyy ihmisestä? Jos se on tyyliin perse ojossa huulet törröllään, ni eipä tuollaisia vastaavanlaisella tavalla esiintyviä miehiä arvosteta yhtään enempää.

Tottahan tämä on! Jotain kertoo sekin ettette pysty argumentoimaan, vaan pelkästään reagoitte peukuilla.

Vierailija
27/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellä itsetunnolla ja itsevarmuudella kaikki halun ilmaukset pystyy ottamaan imartelevina, olivat ne sitten vaikka samalta sukupuolelta tai hampaattomalta mummolta. Eihän niiden tarvitse johtaa mihinkään, se ajatus siellä pohjalla on se juttu.

Naisilla harvoin on itsetunto kunnossa ja lisäksi on tietysti se, että asiaan voi liittyä turvallisuusriski koska nainen on altavastaajana, jos turhankin innokas mies haluaa hänet itselleen.

Vierailija
28/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ilmaisin yhdelle miehelle ”olevani hulluna häneen”. Mies oletti huomion olevan yksinomaan se ksuaalista ja ilmestyi oven taakse vonkaamaan s eksiä. Multa meni halut :(

Vierailija
29/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ja äly kirjoitti:

Miehen oletetaan usein olevan haluttava muiden ominaisuuksiensa lisäksi, naisen seksuaalisista syistä, jolloin muut ominaisuudet voivat jäädä huomioimatta. Tietysti mieskin voi käytännössä olla himboksi koettu, mutta nainen harvemmin alkaa vähätellä miehen osaamista tai älyä miehelle itselleen. Kaipa sellaisiakin on.

Ovatko miehet kokeneet sellaista esineellistämistä, jossa osaamista vähätellään osana valtasuhdetta?

Kiinnostava kommentti.

Vierailija
30/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellä itsetunnolla ja itsevarmuudella kaikki halun ilmaukset pystyy ottamaan imartelevina, olivat ne sitten vaikka samalta sukupuolelta tai hampaattomalta mummolta. Eihän niiden tarvitse johtaa mihinkään, se ajatus siellä pohjalla on se juttu.

Naisilla harvoin on itsetunto kunnossa ja lisäksi on tietysti se, että asiaan voi liittyä turvallisuusriski koska nainen on altavastaajana, jos turhankin innokas mies haluaa hänet itselleen.

En kyllä pysty mitenkään allekirjoittamaan tätä. Mietipä oikeasti vaikka tilanne, jossa parikymmentä vuotta vanhempi humalainen ukko tulee ilmaisemaan halunsa nuorelle naiselle. Ei siinä ole mitään imartelevaa, vain ja ainoastaan ällöttävää.

Vierailija
31/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaidut seksikkäästi niin lähes jokainen mies jossain määrin haluaa sinua. Jopa arjessa, jos nyt satut olemaan ns. Sex appealia omaava nainen, niin aika moni mies olisi vieteltävissä. Siinä ei ole mitään erityistä. Itsetuntoani ja kokemustani rakastettavuudesta ei millään tavalla pönkitä se, vaikka kuinka monet miehet haluaisivat seksiä kanssani. Tykkään kyllä seksistä kovasti, mutta vasta se että mies tuntee minut ja haluaa ja rakastaa minua persoonana, merkitsee. Ei pelkkä ulkokuoren palvonta ja sitähän se puolituttujen ja tuntemattomien osalta aina on, jos joku himoitsee sinua.

N 40

Vierailija
32/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös se ruma ankanpoikanen. Nuorena olin halutessani suorastaan tyrmäävä ja tämä sai minut miltei halveksimaan miehiä. Melkein kaikki miehet sokaistuvat kauniista kuoresta, se on ihan karmeaa miten suuri merkitys naisen ulkonäöllä on miehiin. Tällä on vaikutuksensa koko yhteiskuntaan ja erityisesti parisuhteisiin.

N40

Vierailija
33/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laittaidut seksikkäästi niin lähes jokainen mies jossain määrin haluaa sinua. Jopa arjessa, jos nyt satut olemaan ns. Sex appealia omaava nainen, niin aika moni mies olisi vieteltävissä. Siinä ei ole mitään erityistä. Itsetuntoani ja kokemustani rakastettavuudesta ei millään tavalla pönkitä se, vaikka kuinka monet miehet haluaisivat seksiä kanssani. Tykkään kyllä seksistä kovasti, mutta vasta se että mies tuntee minut ja haluaa ja rakastaa minua persoonana, merkitsee. Ei pelkkä ulkokuoren palvonta ja sitähän se puolituttujen ja tuntemattomien osalta aina on, jos joku himoitsee sinua.

N 40

Joopa joo. Tuohon moni keski-ikäinen voimaantunut nainen uskoo kun lähtevät "tyttöporukalla" bilettämään ja sikailemaan. Kaikki miehet haluaa ja on pelkästään imarreltuja heidän huomiostaan. Varsinkin nuoret miehet töissä saavat kärsi toden teolla näistä sinkkuelämää-samanthoista, joilla ei ole mitään rajaa ja korkkarit katossa.

Vierailija
34/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on itsestäänselvyys, että olen haluttu. Lähinnä ahdistaa, jos kyseessä on pelkkä vartalo. En halua olla lihakimpale.

Sen sijaan jos joku ymmärtää persoonaani ja kokee sen kiehtovana, on kyseessä jotain erityisempää mistä on syytä olla otettu.

Vierailija
35/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut myös se ruma ankanpoikanen. Nuorena olin halutessani suorastaan tyrmäävä ja tämä sai minut miltei halveksimaan miehiä. Melkein kaikki miehet sokaistuvat kauniista kuoresta, se on ihan karmeaa miten suuri merkitys naisen ulkonäöllä on miehiin. Tällä on vaikutuksensa koko yhteiskuntaan ja erityisesti parisuhteisiin.

N40

Nuorena ja nättinä huomasin saman. Ei ollut yhden tai kahden ystävän poikaystävä, kun alkoivat pari otettuaan avautumaan....

Se oli hämmentävää.

Vierailija
36/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ilmaisin yhdelle miehelle ”olevani hulluna häneen”. Mies oletti huomion olevan yksinomaan se ksuaalista ja ilmestyi oven taakse vonkaamaan s eksiä. Multa meni halut :(

Juuri näin :( Ei tosiaankaan kannata kertoa fiiliksiään liian aikaisin.

Vierailija
37/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N40

Siis tämähän on jutun ydin. Nainen haluaa ensisijaisesti olla rakastettu eikä haluttu. Rakastettu kokonaisena persoonana, ei pelkästään ulkoisten ominaisuuksiensa perusteella. Välillä tuntuu että onko tässä sovittamaton ristiriita sukupuolten välillä.

Vierailija
38/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saannut kuulla olevani haluttu ensimmäistä kertaa noin 11-vuotiaana, jolloin olin itse kiinnostunut lähinnä leikkimään keppihevosilla. Siitä sitten tihenevällä tahdilla noin 24-vuotiaaksi asti, ja sitten taas on harventunut. Noita tilanteita on ollut hirveän paljon, eikä joukossa ole kuin muutama positiivinen kokemus. Ehkä tuo ei ole ihan paras aloite jos haluaa johonkin naiseen tutustua.

Vierailija
39/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nälänhädästä kärsivää kiinnostaa ruoka enemmän, kuin hyvinvointiyhteiskunnassa asuvaa?

Vierailija
40/80 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko olevanne jotenkin miehiä parempia, kun täällä halveksutte heitä yhtenä rintamana? Entä jos kyse todella on yhteensovittamattomasta ristiriidasta, kuten joku sanoi? Kyllähän testosteroni vaikuttaa miehen seksuaalisuuteen merkittävästi. Onko se miehen pahuutta? Saati meidän naisten paremmuutta? Jotain minkä takia pitää miehiä painaa alas, halveksua ja haukkua?

N35