Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi luotettavaa tasokasta matkaseuraa lomamatkalle?

Vierailija
03.02.2014 |

Tyhmä ongelma. Mies ei saa lomaa sellaiseen aikaan, kun minulla ja lapsilla olisi lomaa. Haluaisin lähteä yhteen tiettyyn paikkaan lomalle, mutta en yksin lasten kanssa. Ihan jo käytännön syistä haluaisin, että mukana olisi joku miespuolinen henkilö menemään poikani kanssa yleisiin vessoihin, jonne en itse voi tietenkään mennä. Enkä yksin halua 10-vuotiasta päästää.

Koen myöskin turvattomaksi lähteä yksin kolmen lapsen kanssa tosi kauas. 

Olisi varaa maksaa joku aikuinen mukaan, nukkuisi tietenkin eri huoneessa ja olisi vain päivisin mukana. Kukaan ystävä tai sukulainen ei pääse lähtemään meidän loman aikana. Perutaanko loma vai onko joku jo keksinyt jonkun lomaseurapalvelun, niin kuin nykyään on näitä teatteri- ja konserttiseuralaisia, kulttuurikavereita?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odotan 24/7 läsnäoloa, enkä missään nimessä hyväksyisi mitään yhteismajoitusta. Minä ja lapset omassa huoneessamme, miespuolinen omassaan. Ja jos yhtään alkaisi tulla lähelle, saisi lentää omakustanteisesti takaisin Suomeen ja pian. 

Ehken nyt tältä palstalta ala bongata matkaseuraa, enemmän olisin halunnut tietää josko tällaisia palveluita tarjoavia yrityksiä olisi olemassa. 

En tarvitse lastenhoitajaa, koska olen itse lasteni kanssa sen 24/7 ja niin haluankin. Monessa maassa vain oikeasti katsotaan kieroon yksin lasten kanssa matkustavaa naista ja ihan oikeasti tähän vessaongelmaan olen törmännyt monessa maassa. On ollut todellakin tarpeen, että mies on joka kerta vienyt pojan sinne vessaan. Turvallisuuden takia, kulttuurierojen takia, kielitaidon takia jne. 

Oltiin yhtenä vuonna yhdessä maassa, jossa kävin tyttöjen kanssa jossain yleisessä vessassa. Nurkassa oli nainen piikittämässä itseään. Mentiin pois. Jospa siellä miesten vessassa olisikin ollut joku miesnisti ja olisin laittanut 10-vuotiaani yksin sinne (tai silloin 7v)? Olisihan se pärjännyt, kyllä, varmasti olisi hoitanut asiansa, saanut ovet lukkoon ja auki ja pessyt kätensä. Mutta ehkä nyt kuitenkin tuossa tilanteessa joku aikuinen olisi tajunnut lähteä heti pois ja mennä muualle.

Olen myös käynyt sellaisissa "labyrinttivessoissa", joissa ohjataan tietystä pisteestä erikseen naisten ja miesten puolelle, mutta sen jälkeen pitääkin vielä mennä portaat alas ja käytävää eteenpäin, syöttää se poletti johonkin jne. Ei niin pitkälle äiti pääse mukaan. Siinä kun sitten meneekin väärästä ovesta sisään ja se menee lukkoon.

ap

Vierailija
42/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä ap:ta ja joskus itsekin olen miettinyt tällaista. Mitään tuntematonta en kyllä maksaisi mukaan, mutta jos olisi oikeasti joku luotettava järjestö, jonka kautta tilata matkaseuraa, voisin oikeasti sellaista käyttääkin. 

Mulla on sellainen työ, että lomia on milloin sattuu, arkena ja "vääriin aikoihin" ystävien ja perheen lomiin nähden. Olen aiemmin matkustellut yksinäni, koska en ole saanut ketään esim. maaliskuussa viikoksi lomalle. Matkaseurasta olisi oikeasti paljon iloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:06"]

En odotan 24/7 läsnäoloa, enkä missään nimessä hyväksyisi mitään yhteismajoitusta. Minä ja lapset omassa huoneessamme, miespuolinen omassaan. Ja jos yhtään alkaisi tulla lähelle, saisi lentää omakustanteisesti takaisin Suomeen ja pian. 

Ehken nyt tältä palstalta ala bongata matkaseuraa, enemmän olisin halunnut tietää josko tällaisia palveluita tarjoavia yrityksiä olisi olemassa. 

En tarvitse lastenhoitajaa, koska olen itse lasteni kanssa sen 24/7 ja niin haluankin. Monessa maassa vain oikeasti katsotaan kieroon yksin lasten kanssa matkustavaa naista ja ihan oikeasti tähän vessaongelmaan olen törmännyt monessa maassa. On ollut todellakin tarpeen, että mies on joka kerta vienyt pojan sinne vessaan. Turvallisuuden takia, kulttuurierojen takia, kielitaidon takia jne. 

Oltiin yhtenä vuonna yhdessä maassa, jossa kävin tyttöjen kanssa jossain yleisessä vessassa. Nurkassa oli nainen piikittämässä itseään. Mentiin pois. Jospa siellä miesten vessassa olisikin ollut joku miesnisti ja olisin laittanut 10-vuotiaani yksin sinne (tai silloin 7v)? Olisihan se pärjännyt, kyllä, varmasti olisi hoitanut asiansa, saanut ovet lukkoon ja auki ja pessyt kätensä. Mutta ehkä nyt kuitenkin tuossa tilanteessa joku aikuinen olisi tajunnut lähteä heti pois ja mennä muualle.

Olen myös käynyt sellaisissa "labyrinttivessoissa", joissa ohjataan tietystä pisteestä erikseen naisten ja miesten puolelle, mutta sen jälkeen pitääkin vielä mennä portaat alas ja käytävää eteenpäin, syöttää se poletti johonkin jne. Ei niin pitkälle äiti pääse mukaan. Siinä kun sitten meneekin väärästä ovesta sisään ja se menee lukkoon.

ap

[/quote]

Ymmärrän, ymmärrän, varsinkin tuon suhteellisen kielitaidottomana vessaan meno, siellä maailmalla on paljon sellaisia vessoja joissa joutuu keskustelemaan sen pytyn kanssa, varsinkin Japanissa!

Etelä-Amerikassakin voi olla, että se pytynhenki vaatii ensiksi pientä mielistelyä paikallisella kielellä ja murteella ennen kuin sinne voi asiaansa hoitaa. Opetat vaan sille 10 vuotiaalle pojallesi muutaman avain sanan, vaikkapa, seesam aukene, ja sitten poika voi lorottaa ihan hyvin mielin ja turvallisesti, isomman hädän ollessa kyseessä pitää myös niiden taikasanojen olla hieman väkevämpiä, mutta kyllä te selviätte niistä kun yritätte kovasti.

Vierailija
44/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:06"]

ap

[/quote]

Ymmärrän, ymmärrän, varsinkin tuon suhteellisen kielitaidottomana vessaan meno, siellä maailmalla on paljon sellaisia vessoja joissa joutuu keskustelemaan sen pytyn kanssa, varsinkin Japanissa!

Etelä-Amerikassakin voi olla, että se pytynhenki vaatii ensiksi pientä mielistelyä paikallisella kielellä ja murteella ennen kuin sinne voi asiaansa hoitaa. Opetat vaan sille 10 vuotiaalle pojallesi muutaman avain sanan, vaikkapa, seesam aukene, ja sitten poika voi lorottaa ihan hyvin mielin ja turvallisesti, isomman hädän ollessa kyseessä pitää myös niiden taikasanojen olla hieman väkevämpiä, mutta kyllä te selviätte niistä kun yritätte kovasti.

[/quote]

Kyllä, ymmärrän, että sun on ihan tajuttoman vaikea käsittää toisenlaista matkailua kuin Tjäreborgin Kanarianmatkat. Mutta koska et ymmärrä, voit olla kommentoimatta.

Vierailija
45/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sun mies ja lapset on mieltä siitä että joku vieras äijä viettää teidän perhelomaa??

Vierailija
46/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskäsi, mutta jos itseäni on yhtään epäilyttänyt, niin olen ottanut jopa 12 v poikani kanssani naisten vessaan. Naisilla kun ei ole mitään pisuaareja, joten kukaan ei ole koskaan huudellut perään.

Vierailija
47/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ap voi olla tosissa ja väittää, että olisit lähdössä jonnekin omatoimimatkalle lastesi kanssa ja vieläpä vieraan miehen kanssa? Hyvä provohan tämä on, mutta älä kaadu typeryyteen senkään kanssa, ne vessassa käynnit on kuule pienin murhe maailmalla, varsinkin Etelä-Amerikassa.

Siellä kun on paljon, paljon suurempia vaaranpaikkoja kuin vessat. Sunkin kannattaisi käydä katsomassa vaikka ihan ensimatka turvallisesti Tjäreborgin seuramatkoilla, Ruotsinristeiluä ei voi laskea matkailukokemukseksi, tai ainakaan sitä ei voi pitää minään vertailukohtana kolmannenmaailman matkailuun.

Vierailija
48/48 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:23"]

Et sä ap voi olla tosissa ja väittää, että olisit lähdössä jonnekin omatoimimatkalle lastesi kanssa ja vieläpä vieraan miehen kanssa? Hyvä provohan tämä on, mutta älä kaadu typeryyteen senkään kanssa, ne vessassa käynnit on kuule pienin murhe maailmalla, varsinkin Etelä-Amerikassa.

Siellä kun on paljon, paljon suurempia vaaranpaikkoja kuin vessat. Sunkin kannattaisi käydä katsomassa vaikka ihan ensimatka turvallisesti Tjäreborgin seuramatkoilla, Ruotsinristeiluä ei voi laskea matkailukokemukseksi, tai ainakaan sitä ei voi pitää minään vertailukohtana kolmannenmaailman matkailuun.

[/quote]

Olen ollut yksin lasten kanssa Euroopassa monta kertaa, mutten kertaakaan Euroopan ulkopuolella. Olen kokenut matkailija, olen matkustellut paljon jo ennen lapsia. Siksi tiedän, ettei minun ole turvallista lähteä yksin lasten kanssa kaikkiin paikkoihin. 

Keksin muuten jo ratkaisun: turvamies. Takuulla luotettava matkaseuralainen. Ja löytyy hyvät firmat, joista näitä saa. Eikä muuten maksa mitään järjettömiä, jos suhteuttaa sen siihen turvaan ja palveluun, jota nimenomaan olen vailla.

Niin ja miehen kanssa olen tottakai keskustellut jo. Harmitteli sekin, ettei löydy tuttavista tai sukulaisista ketään lähtemään. 

En olisi mitään täysin tuntematonta jamppaa kadulta ottanut matkalle mukaan, haluaisin nimenomaan jonkun järjestön kautta (kuten jo sata kertaa mainitut kulttuurikaverit..) ja turvamieshän nyt on takuulla luotettava ja turvallinen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi