Minkä verran sinulla on aamuherätyksen jälkeen aikaa, kunnes lähdet töihin?
Itsellä ehkä 30min. Olen todella aamu-uninen lähes aina. Pitäisi varmaan aikaistaa herätystä hieman 🤔
Kommentit (76)
Tunti ja kolme varttia. Kissojen lenkitys, lääkitys ja hiekkalaatikon huolto. Oman suolivammaisuuden tasaaminen, aamupala ja tähdellinen nurkassa sikiöasennossa itteni keinuttelu, jotta kykenisin tähänkin päivään.
Kesällä 8 minuuttia kellon soitosta. Pisulla, pesulla, vaatteet päälle, fillari autotallista ja menoksi. Talvella menee minuutti pari enemmän kun pitää pukeutua lämpimämmin.
Aamu-unisena torkun yleensä niin pitkään kuin mahdollista, joten yleensä yritän herätä viimeistään puoli tuntia ennen lähtöä. Siinä ehtii ihan hyvin pestä naaman, pukeutua, laittaa hiukset kiinni, meikata, syödä jugurtin ja ottaa lääkkeet. Vartissakin onnistuu, jos tulee oikeasti kiire, kun aamupalan voi aina jättää väliin. Jos ei ole kiirettä, niin kaikenlaiseen välihaahuiluun saa kyllä kulumaan vaikka toisetkin puoli tuntia.
30-60min, riippuu milloin jaksaa nousta sängystä.
Moni on etätöissä, tiedetään, kysymys tuskin koskee teidä kun kysyttiin LÄHTÖÄ töihin. Etätyöläinen ei lähde mihkään.
45 minuuttia. Ehdin just juoda lasin vettä, käydä suihkussa (ilman hiustenpesua), pestä hampaat, pukea ja meikata kulmakarvat. Syömiseen tai kahvin juomiseen ei ole aikaa. Olen aamuisin niin jumissa, että kaikkeen kuluu ihan tuhottomasti aikaa. Ja aina tulee kiire.
30-35 minuuttia useimmiten. Pakkaan eväät ja käväisen suihkussa.
Etäpäivän aamu (suurin osa työstäni on nykyisin etänä): nousen noin 8.20, laitan veden kiehumaan ja leivät paahtimeen, käyn vessassa, kaadan itselleni teetä ja teen voileivät. Käynnistän koneen ja aloitan työt samalla kun niitä syön. Vähän myöhemmin pidän tauon, jonka aikana juon yleensä vielä kupin kahvia ja siinä ohessa pesen hampaat ja kasvot, kampaan hiukset.
Toimistopäivän aamu: kello soittaa useamman kerran 10 min välein. Nousen sängystä 7.00-7.10 välillä. Käyn vessassa, pesen hampaat, huuhtelen kasvot, kampaan hiukset, vedän vaatteet niskaan, heitän jääkaapista mukaan illalla tekemäni aamiaisvoileivät, astun ovesta ulos 7.20.
Noin 1h 10min. Siinä ajassa käyn suihkussa, syön aamupalan, meikkaan ja kampaan. Ja herättelen ja ruokin lapset ja varustan heidät kouluun lähtöä varten.
Toimistolle mennessä alle vartissa olen autossa matkalla.
Jos menen aamuvuoroon, kello soi 5:00. Valmiit eväät kassiin, vaatteet päälle, hiusten ja hampaiden harjaus ja sitten ehtii vielä pötkötellä 20 minuuttia. Töihin lähtö 5:40 ja sisään leimaus työvaatteet vaihdettuina 5:55.
Nyt etänä kaikkea viidestä minuutista kahteen tuntiin riippuen siitä milloin herään ja kuinka työntäyteinen päivä on edessä (saan hommia tehtyä tehokkaammin aamupäivällä). Lähinä puolesta tunnista kahteen tuntiin, samoista asioista riippuen, yleensä kirjaudun sisään puhelimella jo matkan aikana ja käyn läoi sähköpostit metrossa niin pääsee heti tarttumaan johonkin hommaan kunnolla kun on päässyt byrooseen.
riippuu vähän. 2 - 3 h. Työt alkaa 7.00 ja hereillä 03 - 04 välillä.
Vaihtelee.. Joskus n. 1h ja joskus n. 30 min. Teen ensin omat aamutoimet: vessa, naamapesu, hampaiden harjaus, hiukset harjaan, meikkaus ja vaatteiden pukeminen. Lapsille sitten samat asiat ilman meikkausta. Aamupalaa ja vitamiinit. Kassi ja reput matkaan, ulkovaatteet päälle ja ovesta ulos. 5 minuuttia menee päiväkotiin ja kouluun matkaan. Työpaikalle autolla 10-15 min. Pyörällä n. 30 min.
Vierailija kirjoitti:
Jos menen aamuvuoroon, kello soi 5:00. Valmiit eväät kassiin, vaatteet päälle, hiusten ja hampaiden harjaus ja sitten ehtii vielä pötkötellä 20 minuuttia. Töihin lähtö 5:40 ja sisään leimaus työvaatteet vaihdettuina 5:55.
Tässä ei ole kyllä mitään järkeä. Miksi ei voi vaan herätä 20 min myöhemmin? Yöuni on tärkeää.
Noin 1,5 tuntia. Herään kuudelta ja lähden töihin puoli kahdeksalta, ellen tee etätöitä. Asun yksin. Olen aamuihminen ja rakastan tuota aikaa aamulla ennen töihin lähtöä.
Perusaamuna tunti jos menen työpaikalle. Puolessa tunnissakin ehtii, mutta en halua kiirehtiä.
Nyt etätyöaikana jos vaan aamulla ei ole ensimmäiseksi palaveria että pitää olla pukeissa ja täys skarppina, riittää 20 minsaa että saan itseni ylös ja kahvit tulille.
2-2½ tuntia yleensä ennen kun lähden töihin (jonne 30-45min ajomatka). Vihaan kiireisiä aamuja, joskus harvoin kun pommiin nukun.
Vierailija kirjoitti:
Näin etätöissä kömmin vessan kautta suoraan koneelle töihin pyjamassa (meillä ei ole tapana pitää videoneuvotteluissa kameroita päällä) eli noin 5 min.
Silloin kun ennen koronaa olin konttorilla, meni tunti suihkuun, aamupalaan, pukeutumiseen, meikkaamiseen ja hiustenlaittoon.
Mitä te "etätöissä" olevat sitten teette? Minkälaista se työsuoritus on, jota voi kotoa tehdä koneella hiirtä napsuttelemalla?
15-20 min.
työpaikalle kävellen 10min. autolla 3min.
Piti järjestää asiat näin, muuttaa pikkupaikkakunnalle jotta olisi mahdollista. En voi mitään sille että tarvitsen paljon unta, en yksinkertaisesti selvinnyt Helsingissä vaikka oli hyvä työpaikka. Mun vuorokaudesta vaan ei voi nipistää työmatkoihin 2 tuntia tai mulla ei ole muuta kuin se työ.