Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joulua pitää "laittaa"?

Vierailija
25.10.2020 |

Olen kolmekymppinen avoliitossa elävä nainen enkä ole eläessäni ostanut ainoatakaan kausikoristetta tai laittanut kotia muuten juhlapyhiä varten. Ajatus kaikesta sellaisesta ylimääräisestä krääsästä ja vaivasta yököttää! Tiedän, että jotkut aloittavat nuo leikit jo heti lapsuudenkodista muutettuaan, mutta omalla kohdallani en rehellisesti usko, että ikinä voisin saada siitä mitään lisäarvoa elämääni. Nautin kyllä esimerkiksi jouluruoista ja muista perinteistä, mutta miksi kodista pitäisi tehdä joku näyttämö sen vuoksi?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tykkäävät joulusisältöisestä sisustuksesta. Astutaan pois arjesta joulumaailmaan :)

Vierailija
2/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön vielä, että kotiakin kyllä laitan ihan mielelläni mutta tällainen kausihöpötys on minulle ihan käsittämätöntä. Viihdyn kodissani läpi vuoden, en tarvitse siihen glitteröityjä omenoita, kanelitankoja tai kynttiläasetelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yököttää niin yöki pois!

Pian on talviajan eka yöki pois. 😁😅😂

Vierailija
4/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouliuhmisillä jotenkin on psyyke rikki.

Vierailija
5/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko laittaa.

Mutta et kai väitä, ettei sis jo haluaa?

Vierailija
6/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhtään mitään pitää tehdä? Kaikki on turhaa, parasta vain odottaa kuolemaa.

Vierailija
7/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läpi elämäni nauttinut joulusta, ulos pimeään lämpimät joulutuikut, sisälle sopivasti tonttuja / pukkeja , ja se aito mahdollisemman iso kuusi kauniisti koristellen ja ne valot kruunaa kaiken. Kuusi laitetaan valmiiksi 3 pv ennen aattoa . Aatonaattona kinkku uuniin ect.

Ah toivon ,että nautin näistä aina hamaan kuolemaan saakka. Olen nääs jo ikäihminen.

Vierailija
8/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käsittänyt "joulun laittamisen" pääasiassa leipomisena ja ruokien valmistuksena. Toki kotia siivoillaan ja koristellaan siinä sivussa. Mukavaa puuhaa, mitä pahaa siinä on jos joku nauttii joulusta ja sen järjestämisestä?

Vierailija
9/60 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän harmittaa, kun en ikinä pääse joulutunnelmaan. Joululauluja jaksaa kuunnella korkeintaan pari kappaletta, sitten alkaa vtuttaa. Suklaa ja jotkut laatikot ovat ihan hyviä, mutta muuten en jouluruokia kaipaa. En jaksa nähdä sitä vaivaa, että vaihtaisin verhot. Suurin osa koristeista on muutenkin ärsyttävää krääsää. Ei kiinnosta katsella hah hah hauskoja tonttuja hyllynreunalla. Aitoa kuusta en myöskään halua neulasia varistelemaan.

Olisi kiva olla sellainen jouluhöperö, mutta kun ei niin ei...

Vierailija
10/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi ankeuttaja. Ei toisten ilo ole sinulta pois.

Vierailija
11/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen läpi elämäni nauttinut joulusta, ulos pimeään lämpimät joulutuikut, sisälle sopivasti tonttuja / pukkeja , ja se aito mahdollisemman iso kuusi kauniisti koristellen ja ne valot kruunaa kaiken. Kuusi laitetaan valmiiksi 3 pv ennen aattoa . Aatonaattona kinkku uuniin ect.

Ah toivon ,että nautin näistä aina hamaan kuolemaan saakka. Olen nääs jo ikäihminen.

Oliko sun lapsuudessa kuusessa sähkökynttilät?

Vierailija
12/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millainen joulu oli lapsuuden kodissasi?

Vierailija
13/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina käsittänyt "joulun laittamisen" pääasiassa leipomisena ja ruokien valmistuksena. Toki kotia siivoillaan ja koristellaan siinä sivussa. Mukavaa puuhaa, mitä pahaa siinä on jos joku nauttii joulusta ja sen järjestämisestä?

Siinähän se idea onkin, että kun se valon määrä vähitellen vähenee, ei tiettyjä asioita pysty tekemään liian hämärässä. Ne perinteet tulee ajalta, jolloin oli käytössä päreet valaisemassa ihmisten toimia ja kynttilöitä säästettiin niin, että varmasti riittäisi sen pimeimmän ajan - ja siitäkin vain tärkeimpien asioiden tekoon. Talikynttilöistä en tiedä, milloin ne on tehty, kun onhan sitä varten pitänyt ensin olla sitä rasvaakin?

Vierailija
14/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe velvollisuudekseni toistaa robottina samaa mitä lapsuudenkodissa ajattelematta itse.

Vierailija
15/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ainakaan muuten olisi mitään tekemistä.

En jaksa selvittää miten tämäkään vekotin toimii, kunhan näpytän.

Vierailija
16/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi ankeuttaja. Ei toisten ilo ole sinulta pois.

Mun pappa ei ole hyväksynyt kuusta sisälle kuin "pitkin hampain". Siitä olen lukenut vaan, mut en tiedä montakaan tyyppiä, joka olis ollut samanlainen. No, häntä en ole koskaan nähnyt. Montako taloa on palanut niiden kuusiynttilöiden takia?

Vierailija
17/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen kanssa. Meillä on aina sanottu että joulu tulee tullakseen, suotta siis hötkyillä. Niin sanoi aina mummoni, niin sanoi äitini, niin sanon minäkin ja niin toivon sanovan lapseni.

Vierailija
18/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe velvollisuudekseni toistaa robottina samaa mitä lapsuudenkodissa ajattelematta itse.

En minäkään, mutta silti olen laittanut ledvaloja niin, et kukaan ei kävele yöllä päin seiniä. Siis ei ne liity millään tavalla jouluun, vaan siihen hämärtymiseen. Oikeat kynttilät sulivat viherhuoneeseen jo kevään paisteilla:-D

Vierailija
19/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaankin menee johonkin valmiiseen jouluun, ja kiukuttelee täällä. Mietipä aikaa sitten, jos teillä on lapsia, onko heillä tuollainen ns. ankea joulu, ei koristeita, ei yhtään mitään. Tietysti, jos olet tiukkis, etkä halua juhlia ja laittaa yhtään mitään, se on sun asiasi, mutta mun mielestäni joulu on lasten juhla.

Vierailija
20/60 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, mutta silti olen laittanut ledvaloja niin, et kukaan ei kävele yöllä päin seiniä. Siis ei ne liity millään tavalla jouluun, vaan siihen hämärtymiseen. Oikeat kynttilät sulivat viherhuoneeseen jo kevään paisteilla:-D

Meillä laitetaan valot vain silloin kun niitä käytetään.

Onneks on taas lämmin talvi tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme