Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies ei osallistu vauvan (6vkoa) hoitoon

Vierailija
02.02.2014 |

Mies ei osallistu oma-alotteisesti vauvan hoitoon mitenkään. Alan olemaan tosi puhki kun vauvan monen tunnin iltakäninän aikana joutuu joka kerta pyytämään josko mies voisi pitää vauvaa edes sen aikaa että pääsen vessaan. Öisin mies ei ole kertaakaan noussut vauvan itkiessä. Ei yleensä avaa edes silmiään.

Joskus vahingossa jos sattuu pitämään poikaa sylissä tämän itkiessä Ei yleensä edes lohduta tätä vaan saattaa tavallaan säikytellä lasta. Yrittää kuulema antaa vauvalle muuta ajateltavaa ,ihan helvetin naurettavaa käytöstä. Vauvan ollessa n viikon ikäinen mies karjui pienelle "hiljaa saatana" kun raukka itki kipeää mahaa.

Mies on muuttunut aivan täysin enkä pysty kuvittelemaan elämää tuollaisen kanssa. Tekisi mieli pakata kimpsut ja vauva ja lähteä mutta ylireagoinko vielä hormoonihuuruissani. Itken päivittäin tuntikaupalla. Pientä vauvaa käy niin sääliksi kun isällä ei ole minkäänlaista käsitystä siitä että pieni tarvitsee vielä vain rakkautta ja lohdutusta, ei mitään koulutusta.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkkin mies oli tosi epävarma vauvan kanssa. Sanoin suoraan, että lapsi tehtiin yhdessä niin lapsi hoidetaan yhdessä. Imetys oli minun yksityinen hetki vauvan kanssa niinpä mies sai vaipan vaihdon omaksi hetkeksi. oppi siinä olemaan, käsittelemään ja puhumaan vauvan kanssa aja kanssa. Jos mies ei ymmärrä ottaa vauvaa hetkeksi ja hoitaa, rakenna tilanne jossa on pakko hoitaa.

Vierailija
62/63 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen isän oma tausta on? Millaista hoivaa on itse saanut lapsena? Jos kerran miehen suhtautuminen ja käyttäytyminen on tullut yllätyksenä, voi olla että omasta taustastaan herää jotain sellaisia tunteita jotka nyt vaikeuttavat vauvaan ja sinuun suhtautumista ja vauvan tarvitsevuuden kestämistä. Vaikka kokemusta vauvan hoidosta ei olisi, yleensä empaattinen ja hoivaava käytös kyllä tulee aikalailla "itsestään" koska se on opittu kun on itse vauvana saatu hyvää ja johdonmukaista hoivaa. Tämä yhtenä näkökulmana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks miehen pitäisi herätä yöllä hoitamaan vauvaa, jos sen pitää käydä päivisin töissä? Missä vaiheessa se sit nukkuu? Samalla kun imettää, voi muuten syödä. (Tuli mieleen tuosta yhdestä vastauksestasi) Lautanen vaan siihen viereen, missä imetät ja samalla haukkaat vaikka leipää tai banaania. Turha esittää marttyyria, että voi voi, en ehtinyt syödä. Sitterin voi kantaa vessaan ja suihkuun mukaan, kun meet. Ei siihen tarvi miestä siihenkään hommaan vauvaa pitelemään, jos on kerta noin tumpelo. Mun eksä oli aika samanlainek, vähän sohvalla maatessa sitteriä kiikutti, nukahti sohvalle ja vauva alkoi huutaan, mies vaan nukkuu.