60+ naiset, millaista on seksielämänne?
Tuntuu siltä, että iäkkäämpien seksielämä on edelleen tabu, tai ainakaan siitä ei keskustella julkisesti niin paljon kuin nuorempien kohdalla.
Haluaisitko kertoa vähän, mitä meillä nuoremmilla on odotettavissa: loppuuko kiinnostus seksiin jossain vaiheessa, muuttaako se muotoaan vai jatkuuko sellaisena kuin aina ennenkin?
Entä sooloseksi? Onko sitä?
Kommentit (5)
Kaipa se riippu ihan ihmisestä, niin kuin nuorempanakin.
Seksielämä paranee, minulla alkoi naiseus ja seksuaalisuus parantua noin 40 vuoden iässä, 50 vuotiaana minulla oli nuorempi kumppani joka olli alle 30-vuotias ja olimme kihloissa ja menossa naimisiinkin. Ylipäänsä jos enää ei rakastele kerran päivässä uuden kumppanin kanssa tai aina kun tavataan, ja vakiintuneemmassa suhteessa 3-4 kertaa viikossa, mikä minulla on aina ollut tavallista, niin nyt satsaa enemmän laatuun kuin määrään.
Seksi on siis tyydyttävämpää, miksi? Koska tiedän mistä pidän, ja neuvon ja näytän sen kumppanille, enkä ole suhteessa jossa on huonoa seksiä. Huono seksi on sellaista jossa kumppani on itsekäs eikä läsnä, eikä ota huomioon siitä huolimatta että kerron mistä pidän ja mistä en pidä.
En myöskään lähde mukaan sellaiseen mikä ei kiihota itseä eli en tee mitään toisen takia. Olen siis ihan itsekäs ja nautin kuten nautin ja näytän sen. Helppoa. Ja helpotti elämää kovasti. Eikä ole enää ulkonäköpaineita, koska en kaipaa kumppanin hyväksyntää jne.
Saan siis orgasmin aina. Siis jollakin tavalla kumppanin kanssa. Siitähän se on kiinni, ei ole oikeita tai vääriä tapoja. Olen vapautunut. Aidosti. Vihdoinkin.
Kyse ei ole siis määrästä vaan laadusta.
Ja omin käsin onneen tietysti tarpeen vaatiessa.
Olen jo 60 mutta viikottaiset halut nousevat pintaan ihan vaikka olen täällä "autiolla saarella" niin sanoakseni ilman mitään kumppanin tai muutakaan virkikettä. Eli olen tieteellinen todiste siitä että vaikka hormonitasot laskevat, haluja on ihan siltikin. Varmasti enemmän jos kumppani olisi läsnä.
Miten se Jane Fonda sanoikaan pari vuotta sitten, myös, että paranee ja nautittavaa on.
Nuorempana halukas ja aktiivinen, vanhana samoin. Minne se katoaisi, jos sitä ei itse tukahduta.
Oman käden kautta, niin kuin tähänkin asti.
Vagisan emätinvoide kuivaan EMÄTTIMEEN.
Ei ihminen menetä tuntoaistiaan missään iässä. Totta kai on seksielämää, jos sitä itse haluaa. Älkää nuoret olko huolissanne :).
69 v.