Lapseton, kuinka todennäköisenä pidät, että saat joskus lapsen?
Oletko vapaaehtoisesti vai tahattomasti lapseton, vai oletko vielä epävarma päätöksestäsi?
Kommentit (73)
Olen 22-v, vapaaehtoisesti lapseton tässä vaiheessa. Opinnot pahasti kesken, lisäksi mt-ongelmia. Kun saan itseni kuntoon voisin harkita lapsen hankkimista. Realistisesti jos lapsen saan se tulee tapahtumaan siinä kolmenkympin hujakoilla. Haluaisin kyllä kovasti.
Olen 22-v, vapaaehtoisesti lapseton tässä vaiheessa. Opinnot pahasti kesken, lisäksi mt-ongelmia. Kun saan itseni kuntoon voisin harkita lapsen hankkimista. Realistisesti jos lapsen saan se tulee tapahtumaan siinä kolmenkympin hujakoilla. Haluaisin kyllä kovasti.
Olen 24-vuotias sinkku. Lapsia haluaisin joskus kolmekymppisenä, mikäli olen onnistunut löytämään elämänkumppanin siihen mennessä.
Erittäin epätodennäköisenä. Olen 38-vuotias sinkku, jolla ei minkäänlaista sutinaa näköpiirissä. Minulla ei ole koskaan ollut mitään suuria tunteita lapsen hankkimisen suhteen - ei puolesta eikä vastaan. Elämä on näköjään päättänyt puolestani ja näin on hyvä. Puolison kyllä haluaisin.
36v. Yritämme vielä 4 vuotta, sitten toteamme sen olevan siinä. Keskenmenojen perusteella sanoisin todennäköisyyden olevan 1/12 luokkaa - korkeampi, jos hakeudumme hoitoihin.
Vapaaehtoisesti lapseton, 48-vuotias, naimisissa. Odottelen tässä innokkaasti menopaussia. :)
50 %. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vähemmän olen halunnut lapsia. Mutta olen vasta 22.
Olen 27-vuotias. Veikkaisin, että todennäköisyys oisi joku 30%, tällä hetkellä en halua lapsia eikä minun elämäni, luonteeni ja parisuhteeni ole vanhemmuuteen sopivia. Mutta voihan olla, että joskus kolmenkympin jälkeen alkaa biologinen kello kilkatella ja se on menoa sitten.
31 v, sinkku, ja epävarma lapsenhankinnasta. Lapset on ihan kivoja mutta en tiedä olisko Se mun juttu kuitenkaan. Eipä tässä ole miestäkään tosin näköpiirissä. Tyytyväinen olen elämääni näinkin.
Täytän tänä vuonna 49, joten eiköhän todennäköisyys ole 0 %. Olen vapaaehtoislapseton ja olen aina tiennyt, etten halua lapsia, jo ollessani itse lapsi.
30v ja naimisissa. Mies haluaisi lapsen, itse en niinkään.
En voi sanoa että en IKINÄ halua lasta, mutta tällä hetkellä fiilikset on tuollaiset.
Parisuhteen menetys olisi oman vapaaehtoisen lapsettomuuteni vuoksi kamalaa, mutta olisiko lapsen hankkiminenkaan toisen vuoksi sen parempi asia.
Ajan myötähän tämän tilanteen on pakko ratketa.
26v, naimisissa, epävarma. Todennäköisyys ehkä 65 %. Ajatus lapsesta tuntuu toistaiseksi hyvin vieraalta, mutta ehkä mieli muuttuu muutaman vuoden päästä. Mieheni on vahvasti sitä mieltä, ettei halua lapsia, mutta asiasta keskustellessamme myönsi hänkin, että voi hyvinkin kaivata erilaisia asioita elämäänsä yli 30-vuotiaana. Onneksi tässä on vielä aikaa harkita :)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 12:12"]
Erittäin epätodennäköisenä. Olen 38-vuotias sinkku, jolla ei minkäänlaista sutinaa näköpiirissä. Minulla ei ole koskaan ollut mitään suuria tunteita lapsen hankkimisen suhteen - ei puolesta eikä vastaan. Elämä on näköjään päättänyt puolestani ja näin on hyvä. Puolison kyllä haluaisin.
[/quote]
Täsmälleen sama kuin mulla, ikää myöten :)
22-vuotias sinkku. Lapsen haluaisin joskus kolmekymppisenä, mutta en usko löytäväni ikinä miestä itselleni, joten on hyvinkin mahdollista, että jään lapsettomaksi.
22-vuotias, naimisissa. Yritys päällä viime syksystä!
Olen 19-vuotias, olen 99% varma että lapsia ei tule minulla koskaan olemaan, steriin saan erään periytyvän sairauteni takia aikaistusta.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 12:12"]
[/quote]
Täsmälleen sama kuin mulla, ikää myöten :)
Kuin myös :)
Myös 38-vuotias, tosin naimisissa. Vapaaehtoisesti lapseton, en usko tulevani äidiksi koskaan.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 12:21"]
Olen 27-vuotias. Veikkaisin, että todennäköisyys oisi joku 30%, tällä hetkellä en halua lapsia eikä minun elämäni, luonteeni ja parisuhteeni ole vanhemmuuteen sopivia. Mutta voihan olla, että joskus kolmenkympin jälkeen alkaa biologinen kello kilkatella ja se on menoa sitten.
[/quote]
Ikää myöten samaa juttu. Tosin uskon että parisuhteeni olisi ihan lapsikelpoinen.
Toivon että saan vielä joskus lapsen. Toistaiseksi emme voi edes yrittää, mulla koulut niin pahasti kesken.