Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikuttaako mielestäsi hygienia ihmisen viehättävyyteen?

Vierailija
02.02.2014 |

Tuli tämä aihe mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa piti arvioida itseään. Mielestäni ehdottomasti vaikuttaa, että on puhtaat siistit vaatteet ja tuoksuu hyvältä. En esim.voisi seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi epäsiisti. Tunnen erään kivan miehen, joka on hyvin koulutettu jne.mutta asunto hirveä läävä, tupakoi autossa ja sisällä asunnossaan ja siksi en häntä ota vakavissaan poikaystävä ehdokkaaksi. Tuollaisia tapoja vaikeaa ehkä muuttaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti voisin tykätä sellaisesta toimeliaasta ja luonnonläheisestä miehestä, jolla on viikon putkeen samat likaiset haalarit ja isänmaata kynsien alla! :-)

Vierailija
2/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:40"]

Tunnen erään kivan miehen, joka on hyvin koulutettu jne.mutta asunto hirveä läävä, tupakoi autossa ja sisällä asunnossaan ja siksi en häntä ota vakavissaan poikaystävä ehdokkaaksi. Tuollaisia tapoja vaikeaa ehkä muuttaa.

[/quote]

Ei pelkästään vaikea vaan peräti mahdoton. Aika moni nainen kuitenkin sellaiseen sortuu periaatteella "minä saan kyllä hänet muuttumaan" tai ollakseen miehelle pelastava enkeli.

Toimeliaan luonnonläheisen miehen hien, pihkan (ja bensan/öljyn) hajun vielä sietää, kunhan edes sänkyyn tulee suihkun kautta. Tuollaiset ovat muuten melko ahkeria saunojia.

Toisaalta moni meistä sietää paremmin rehellistä hienhajua paremmin kuin karseita hajusteita.

Mitenkö huomauttaa? No vaikka "eikö sinustakin olisi paljon parempi kun ..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaahan se. Siisti ulkoinen olemus on hyvä juttu. Ja hampaat pitää harjata, mikään ei ole pahempaa kuin plakinkeltaiset, töhnäiset hampaat ja haiseva hengitys.. =/

Vierailija
4/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti vaikuttaa. Sitä ap:n poikamiestä voi olla paha muuttaa enää, lapsuudesta saakka jos hän ei ole tottunut hygieniastaan huolehtimaan, polttaa sisällä jne. niin ihme on, jos hänet saa siitä muutettua itsestään ja lähiympäristöstään huolehtivaksi. Hän ei ole siis mitään aviomies -materiaalia, saati isä -materiaalia..

Vierailija
5/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, että menee kiva mies ns."hukkaan" kun luultavasti ei monikaan nainen tuollaisesta innostu ja jaksa alkaa aikuista ihmistä kouluttamaan. Itse hän ei tunnu ollenkaan tajuavan esim.asuntonsa tilannetta.. Ap

Vierailija
6/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mene ja siivoa sen kämppä, jos on kunnollinen ja hyvä ihminen, kyllä se voi oppia auttamaan siivouksessa ajan kanssa, hyvä kikka on kehua jos kundia jos tekee jotain pientä vaikka imuroi tai pesee yhden lautase niin täytyy sanoa että katso siis vähänkö hyvin osaat paljon paremmin kuin minä, teit niin hyvin tämän, kehu ainakin 5 minuuttia ja suukko päälle, ja jokainen tykkää kehuista, seuraavana kertana sitten jo kun pyydät kerran niin alkaa tekemään koska haluaa kehut ja kuulla kuinka tekee kaiken niin hyvin, ettekö nyt osaa kouluttaa kundejanne:)

polttaminen on kyllä vaikeaa, itse lopetin polttamisen muutama vuosi sitten, ja en haluaisi kumppanini polttavan, mutta jos monet lopettaa polttamisen niin se kundisikin voi, eli jos on hyvä kundi, en hylkäisi vain likaisen kämpän takia, mutta tee vain kuin tunnet olevan oikein, me emme tiedä mitä tunnet häntä kohtaan, eli tee mihin sydän menee

Vierailija
7/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:09"]Harmi vaan, että menee kiva mies ns."hukkaan" kun luultavasti ei monikaan nainen tuollaisesta innostu ja jaksa alkaa aikuista ihmistä kouluttamaan. Itse hän ei tunnu ollenkaan tajuavan esim.asuntonsa tilannetta.. Ap

[/quote] Esimerkiksi nyt vaikka keittiössä jos haluaa keittää kahvia niin ensin täytyy putsata kahvinkeitin jota ei ole vuoteen varmasti puhdistettu ja astiat kaapissa, jotka ovat"puhtaat" näyttää kuin ne olisi pelkällä vedellä nopeasti huuhdeltu. Samoin vessaa ei ole siivottu varmasti ikinä. En ymmärrä, miten hän ei itse tuollaista huomaa.

Vierailija
8/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vaikuttaa. Puhtaus ja raikkaus on tärkeämpää kuin kosmetiikka, hajusteet, pukeutumistyyli jne.

Mutta kyllä tupakoitsijalla on oikeus tupakoida omassa kodissaan, ap. :-)

Vierailija
9/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta hukassa. Onko luottotiedot kunnossa? Varsinainen lottovoitto mieheksi, yäk.

Vierailija
10/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:29"]Tietenkin vaikuttaa. Puhtaus ja raikkaus on tärkeämpää kuin kosmetiikka, hajusteet, pukeutumistyyli jne.

Mutta kyllä tupakoitsijalla on oikeus tupakoida omassa kodissaan, ap. :-)

[/quote] Miten voi olla raikas, jos tupakoi sisällä? -Ap

Vierailija
11/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:32"]Elämänhallinta hukassa. Onko luottotiedot kunnossa? Varsinainen lottovoitto mieheksi, yäk.

[/quote] Niinkuin aiemmin kerroin, tämä epähygieenisyys ja tupakointi on hänessä ainoa ongelma, mutta itse olen jo päätökseni tehnyt etten häntä ota vakavissani. Olisi vaan kiva sitten edes ystävänä auttaa häntä tajuamaan ongelma. Koska hän on tosiaan ihan mukava tyyppi. Ap

Vierailija
12/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:59"]

En myöskään usko, että se mies muuttaisi tapojaan, vaikka asiasta yrittäisi jotenkin huomauttaa. Vai onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Ja mikä olisi sopiva tapa huomauttaa? Vaikea aihe jotenkin, jos ei kuitenkaan halua loukata toista. -Ap

[/quote]

Miksi sinun pitäisi huomauttaa? Kyllähän mies itsekin tietää asuvansa sotkuisessa asunnossa ja tupakoivansa sisällä. Sotkuiset ihmiset eivät yleensä myöskään halua seurustella ns. "siivousnatsien" kanssa, vaan elää valitsemaansa rentoa elämää, joten jos sitä mietit niin unohda hänet.

Vierailija
13/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:59"]

En myöskään usko, että se mies muuttaisi tapojaan, vaikka asiasta yrittäisi jotenkin huomauttaa. Vai onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Ja mikä olisi sopiva tapa huomauttaa? Vaikea aihe jotenkin, jos ei kuitenkaan halua loukata toista. -Ap

[/quote]

Miksi sinun pitäisi huomauttaa? Kyllähän mies itsekin tietää asuvansa sotkuisessa asunnossa ja tupakoivansa sisällä. Sotkuiset ihmiset eivät yleensä myöskään halua seurustella ns. "siivousnatsien" kanssa, vaan elää valitsemaansa rentoa elämää, joten jos sitä mietit niin unohda hänet.

[/quote] Kirjoitin aiemmin, ettei hän selvästikään huomaa. Hän kyllä miettii sisustusta jne, mutta ei vaan jostain syystä nää, että pelkkä siivoaminen vaikuttaisi asiaan. Ap

Vierailija
14/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 09:53"]

Taatusti vaikuttaa. Sitä ap:n poikamiestä voi olla paha muuttaa enää, lapsuudesta saakka jos hän ei ole tottunut hygieniastaan huolehtimaan, polttaa sisällä jne. niin ihme on, jos hänet saa siitä muutettua itsestään ja lähiympäristöstään huolehtivaksi. Hän ei ole siis mitään aviomies -materiaalia, saati isä -materiaalia..

[/quote]

Kyllä minulla on juuri tuollaisena hyvä aviomies ja isä. Sisällä tupakoinnin lopetti kun tulin raskaaksi. Jos sotku häiritsee liikaa, voin itsekin siivota. Ei minusta haise pahalle, vaikka käy suihkussa vain pari kertaa viikossa. On kelvannut tällaisena monille muillekin, ollut muutamassa pitkässä suhteessa minua ennen, jotka on itse lopettanut. Eiköhän sille ap:n kaverillekin löydy joku rento vaimo, joka arvostaa häntä sellaisenaan.

Vierailija
15/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa alusta lähtien siivota toisen sotkuja, saa sitä varmasti tehdä sitten jatkossakin. Ei kai siinä sitten mitään, jos aikuiselle haluaa äidiksi alkaa. Sitten mies valittaa nalkuttavasta vaimosta, jos pyytää että voitko edes roskat viedä. :)

Vierailija
16/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vaikuttaa. Myös lasten hygienia. Olen saanut kuulla paljon kritiikkiäkin, mutta jostakin en luovu: lasten jokailtainen kylpy, sauna tai suihku. Kokopesu kuitenkin. Päivisin käytetään ihan puhtaita vaatteita, ne vaihdetaan joka päivä. Öisin pyjamavaatteita. Hiukset pestään 1-2 kertaa viikossa.

Sama pätee ehdotttomasti aikuisiin. aikuiset voivat käydä pesulla jopa 2 kertaa päivässä. Tupakointi sisätiloissa on täydellinen no-no.

Vierailija
17/17 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset