Mulla potkii pieni vauva mahassa. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:53"]
Keittiön verhokappa on luonnonvalkoinen.
Osku who? Selvästi taas joku av-termi josta en ole tietoinen.
[/quote]
[/quote]
Oho, aika paljon Oskua yhteen blogiin. Ei ole Osku tulossa tästä.
Millaiset oireet sulla on ollu? :) Mä oon viikko yhdeksännellä ja odotan kovin ensimmäistä ultraa! Toivoa täynnä. Aikaisemmassa raskaudessa meni kesken. :/
Pelkkä "En" ei mielestäni täytä kysymyksen kriteerejä. Elä yritä vastailla miuna!
[/quote]
SINÄ kysyit haluanko kysyä jotain, vastasin en. Kaikki ei pyöri sinun ympärilläsi. Kannattaa laittaa oman viestin loppuun AP.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 23:07"]
Pelkkä "En" ei mielestäni täytä kysymyksen kriteerejä. Elä yritä vastailla miuna!
[/quote]
SINÄ kysyit haluanko kysyä jotain, vastasin en. Kaikki ei pyöri sinun ympärilläsi. Kannattaa laittaa oman viestin loppuun AP.
[/quote]
My bad.
AP
Oireita nyt on ollut vaikka mitä ja vaihtuneet moneen kertaan. Aikajärjestyksessä mm.
- rinnat kipeät
- väsymys
- etova olo/hajuherkkyys/ruoat pääosin kamalia
- liitoskivut
- närästys
- iskiaskivut
ja pahempaa on luvassa...
Onnea sinulle tähän uuteen raskauteesi, toivotaan että kaikki menee hyvin :)
AP
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 23:06"]
Millaiset oireet sulla on ollu? :) Mä oon viikko yhdeksännellä ja odotan kovin ensimmäistä ultraa! Toivoa täynnä. Aikaisemmassa raskaudessa meni kesken. :/
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:47"]
?
[/quote]
Miten se vauva on mahaan joutunut? Oletko syönyt sen?
Vauvani kasvaa normaalisti kohdussa, mutta koska kohtu valtaa kokoajan enemmän alaa ns. mahan alueelta ja vatsalaukku alkaa olla jo altavastaajana, niin tykkään mieluummin käyttää termiä mahassa kuin kohdussa. Tällä tavalla lapsenmielisesti.
Mullakin kasvaa vauva mahassa. Olin just viime yön tiputuksessa sairaalassa koska sain rokotuksesta huolimatta ko. taudin. Lisäksi miehelleni eli lapsen isälle puhkesi n. kk sitten vakava mielenterveyshäiriö. Mitä ajattelet kun kaikki meneekin näin paskasti?
29 jatkaa, siis ko tauti on influenssa. Päällä edelleen joten en oo terävimmilläni
Paljonko painosi on noussut?
kauanko aiot imettää?
Influenssaäiti koska otit rokotteen?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 00:46"]
29 jatkaa, siis ko tauti on influenssa. Päällä edelleen joten en oo terävimmilläni
[/quote]
Ajattelen että todella surku ettet voi nauttia täysillä näin ihanasta elämänvaiheesta :( Ajattelen, että kumppanin mielenterveyden järkkymisen täytyy olla tavattoman raskasta myös puolisolle ja aiheuttaa suurta turvattomuuden tunnetta varsinkin sinun tilanteessasi kun odotat lasta. Uskon kuitenkin että pääset vielä koettelemusten kautta voittoon. Koita nauttia raskaudestasi niin paljon kuin nyt pystyt. Itselläni ensimmäinen raskaus ja sitä seurannut lapsen syntymä olivat todella vaikeaa aikaa. Sairastin lähes kaikki mahdolliset "raskaustaudit", toivuin erittäin pitkään ja kivuliaasti sektiosta viruen pitkään tiputuksessa sekä katetrissa ja vauvamme oli vieläpä vakavasti sydänsairas. Normaaliin elämään pääsimme kiinni vasta lähes 3kk synnytyksestä kun saimme vauvamme vihdoin kotiin. Jollain tasolla voin siis ymmärtää fiiliksiäsi.
paino noussut 4,5 kiloa. Imettää aion niin pitkään kuin maitoa tulee, mikä ei ole kovin pitkään (n. 2-4 kk osittaisimetyksellä) mikäli vanhat merkit pitää paikkansa.
Otin rokotteen joulukuun alussa. Ja vielä sairaan kalliilla yksityislääkärillä, kun ilmaiset rokotukset oli jo menneet eikä kukaan neuvolasta infonnut.
Olipas "kivaa" kuulla että muillakin sentään on mennyt välillä paskasti. Eilen, kun makasin eristyhuoneessa kiinni letkuissa ja mies vieressäni uskollisesti -ei vartioinut- kävi läpi pakkomielteitään vaikka vaimo ja vauva on hengenvaarassa, niin ajattelin kyllä että vittu mitä paskaa, ja paskemmaksi varmaan muuttuu. Mutta kiitos ap tsempeistä.
t. Influenssamamma
Mitä mieltä olet maailman liikakansoituksesta? Siitä ettei maapallo kestä jatkuvaa paisuvaa vauva määrää? Siitä tiedosta, ettei aasiassa ja afrikassa osata säännöstellä syntyvyyttä ja se aiheuttaa paineita länsimaalaisiin naisiin. Onhan sinulla varallisuutta vähintään se 600000 euroa? Jotta voit kasvattaa ruokkia ja varmistaa lapselle turvallisen elämän? Neuvolat, lastentarha, esikoulu, peruskoulu...
Olen sitä mieltä että maapallolla tosiaan elää aivan liikaa ihmisiä. Silti olen niin itsekäs ja tekopyhä, että haluan vielä kolmannenkin jälkeläisen. Olen huolissani liikakansoituksesta, mutta samalla edesautan sitä omalla toiminnallani. Ehkäpä haen jotain oikeutusta sillä, miten pieni syntyvyys länsimaissa on verrattuna vaikkapa Aasiaan ja Afrikkaan. Vaikka samaan aikaan tiedostan, ettei pieni syntyvyys tee autuaaksi, koska kulutamme moninkertaisesti luonnonvaroja köyhien maiden kansalaisiin nähden. Varallisuutta minulla ei ole juuri nimeksikään, ellei puoliksi maksettua taloa lasketa. Leipätyöläisenä maksan veroni ja luotan siihen, että se jatkossakin riittää peruspalveluiden saamiseksi.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 22:53"]
Keittiön verhokappa on luonnonvalkoinen.
Osku who? Selvästi taas joku av-termi josta en ole tietoinen.
[/quote]
http://oskuvauva.blogspot.fi/