Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ostatte junaliput, kun haluatte matkustaa ulkomailla junalla?

Vierailija
25.10.2020 |

Onko joku globaali lippukauppa vai pitääkö ostaa joka maan omasta lippupalvelusta niitten omalla kielellä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan rautatieasemalta tai sitten ko. maiden/rautatieyhtiöiden omasta nettipalvelusta.

Vierailija
2/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn Irlannissa sukuloimassa, ostan liput sikäläiseltä rautatieasemalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ko. maan rautatieasemalta.

Vierailija
4/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä yleensä löytyy kielivaihtoehdoksi vähintään englanti. Suomi toki harvemmin.

Japanissa ostimme vasta asemalta, isoimmilta löytyi englanniksi palveleva tiski.

Vierailija
5/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lippuautomaatista. Kielen saa valittua muutamasta vaihtoehdosta, englanniksi on onnistunut jokaisessa maassa.

Vierailija
6/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut maan omasta lippujärjestelmästä junaliput jos oon halunnut ostaa liput hyvissä ajoin. Irlannissa esim. Irishrail-kautta ja Briteissä Nationalrail-sivuston kautta. Esim. Briteissä on useampia rautatieyhtiöitä ja tahoja, joiden kautta voi ostaa lippuja.

Sitten toki ostanut lippuautomaatista tai suoraan tiskiltä.

Vierailija
7/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asemalta, joko automaatista tai tiskiltä. Puolassa oli mielenkiintosta, kun myyjä ei osannut englantia, kynä+paperi onneksi ratkaisi tilanteen.

Vierailija
8/8 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rautatieyhtiön nettisivuilta, jonka junasta on kysymys. Kokemusta on ainakin Briteistä, Irlannista, Saksasta, Itävallasta, Hollannista ja Italiasta. Japanissa piti ostaa käteisellä paikallisen rautatieaseman lippuluukulta (suomalainen luottokortti ei toiminut edes rautatieaseman automaatissa), mutta tästä on aikaa jo 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan