Mistä ostatte junaliput, kun haluatte matkustaa ulkomailla junalla?
Onko joku globaali lippukauppa vai pitääkö ostaa joka maan omasta lippupalvelusta niitten omalla kielellä?
Kommentit (8)
Kun käyn Irlannissa sukuloimassa, ostan liput sikäläiseltä rautatieasemalta.
Kyllä sieltä yleensä löytyy kielivaihtoehdoksi vähintään englanti. Suomi toki harvemmin.
Japanissa ostimme vasta asemalta, isoimmilta löytyi englanniksi palveleva tiski.
Yleensä lippuautomaatista. Kielen saa valittua muutamasta vaihtoehdosta, englanniksi on onnistunut jokaisessa maassa.
Mä olen ostanut maan omasta lippujärjestelmästä junaliput jos oon halunnut ostaa liput hyvissä ajoin. Irlannissa esim. Irishrail-kautta ja Briteissä Nationalrail-sivuston kautta. Esim. Briteissä on useampia rautatieyhtiöitä ja tahoja, joiden kautta voi ostaa lippuja.
Sitten toki ostanut lippuautomaatista tai suoraan tiskiltä.
Asemalta, joko automaatista tai tiskiltä. Puolassa oli mielenkiintosta, kun myyjä ei osannut englantia, kynä+paperi onneksi ratkaisi tilanteen.
Sen rautatieyhtiön nettisivuilta, jonka junasta on kysymys. Kokemusta on ainakin Briteistä, Irlannista, Saksasta, Itävallasta, Hollannista ja Italiasta. Japanissa piti ostaa käteisellä paikallisen rautatieaseman lippuluukulta (suomalainen luottokortti ei toiminut edes rautatieaseman automaatissa), mutta tästä on aikaa jo 10 vuotta.
Suoraan rautatieasemalta tai sitten ko. maiden/rautatieyhtiöiden omasta nettipalvelusta.