Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu paheksui kun vien esikoisen eskariin vaik oon kotona

Vierailija
01.02.2014 |

Oon siis vauvan kanssa kotona. Tämä tuttu hieman paheksuvasti kysyi että mitäs toi 6v tuumaa kun hänet viedään eskariin ja vauva saa olla kotona.

No tykkäähän lapsi siellä eskarissa olla, on lyhyttä päivää ja vähensin muutenkin eskarin neljään päivään viikossa, kun lapsi jo lukee ja kirjoittaa ja laskee sujuvasti yms.

Ihme kommentti. Teenkö tässä nyt oikeesti jotain väärää???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 6 vuotiaat käy eskarin. Siellähän opetellaan kouluvaliuksia. Onko tuttavasi outo?

Vierailija
2/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-9/12 on meidänkin eskarit olleet, kun oon vauvan kanssa kotona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eskari ole nykyään pakollinen?

Vierailija
4/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kotihoitohössötys menee Suomessa ihan liian pitkälle. Kyllä 6-vuotias kaipaa ikäistään seuraa, monipuolista tekemistä ja oppimista. Omasta eskarilaisesta oikein näen kuinka se nauttii eskaritehtävistä ja siitä ryhmässä toimimisesta. On tärkeänä kun tulee kotiläksyä välillä eskarista. Ihan oikein teit tietenkin. Ensi vuonna lapsi menee jo kouluun, pahastuukohan lapsi tuttusi mielestä siitäkin? :)

Vierailija
5/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä syyllistit kaveriasi ennenkuin hän syyllisti sinua lapsen esikoulusta?

Vierailija
6/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin lapsi eskarissa vaikka olen työttömänä. Hän on siellä sen neljä tuntia eli esiopetuksen päivässä. 

Eskari ei ole pakollinen, mutta mielestäni oikein hyvä ja hyödyllinen lapselle käydä (myö seurakunnan eskari on hyvä vaihtoehto)

Eskari-ikään asti olen molemmat lapset hoitanut kotona, mutta ei tulisi mieleenikään, etten eskariin laittaisi. Johan se on hyvää harjoitusta tulevaa koulua varten.

Eskarissa myös tehdään paljon kaikenlaista mukavaa, on sopivasti leikkiä ja ulkoilua, ohjattua toimintaa, liikuntaa, muskaria, kirjastossa ym.retkillä käymistä..

Oma eskarilaiseni tykkää, mutta kyllä hän vapaapäiviäkin odottaa aina kovasti:)

Vierailija
8/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarissa opetellaan sosiaalisiataitoja ja rymässä toimimista ym jota ei voi kotona niinkään harjoitella. Nuo akateemiset taidot toissijaisia ja nehän teillä jo sujuukin ; )

Vierailija
9/9 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään olla laittamatta esikoista eskariin, vaikka olenkin itse nuorempien kanssa kotona. Luulisin että suurin osa eskarikavereista on seuraavana vuonna myös sitten niitä luokkakavereita (pieni koulu), jolloin koulun aloitus on mukavampi kun on tuttuja kavereita. Varmasti myös muuten kotihoidossa olleelle (paitsi pari kertaa viikossa kerho) lapselle on hyvä oppia toimimaan vieraan aikuisen ohjauksessa ennen kuin varsinainen koulu alkaa.