Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi cashewpähkinät on niin kalliita?

Vierailija
01.02.2014 |

Tietääkö joku, miksi cashewpähkinät ovat niin kalliita?Verrattuna vaikka maapähkinöihin. Ovatko ne jotain pähkinöiden aatelia? :)

Onko niiden ravitsemusarvoissa jotain eroa, vai maksaako ne muuten vaan. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietaakseni hinta johtuu niiden tarvitsemista kasittelysta ennen kuin itse pahkina saadaan turvalliseksi syomista varten, katsoin joskus jonkun ohjelman asiasta ja se oli oikeasti melkoinen tyomaara ja erittain vaarallista tyontekijoille.  Ohjelman jalkeen hinta ei ole enaa harmittanut.

Vierailija
2/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne avataan käsipelillä jokaikinen erikseen. Jos pysyy ehjänä, niin on parasta laatua. Jos puolittuu tai menee pienemmiksi palasiksi, on vähemmän arvokasta tavaraa. Olen käynyt Thaimaassa Cashew-pahkinöitä käsittelevässä tehtaassa ja nähnyt miten käsityövaltaista homma on. Maksan mukisematta niistä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapähkinät ovat hernekasveja. Ylituotantoa Yhdysvalloissa, joten hinta on edullinen.

Vierailija
4/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macadamiat ovat myos kalliita mutta niin hyvia!

Vierailija
5/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin! itse olen myös käynyt tehtaalla, en kyllä muista että montako pähkinää yksi ihminen sai tunnissa erotettua hedelmästä... Käsipelillä tosiaan tehtiin!

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 18:29"]

Ne avataan käsipelillä jokaikinen erikseen. Jos pysyy ehjänä, niin on parasta laatua. Jos puolittuu tai menee pienemmiksi palasiksi, on vähemmän arvokasta tavaraa. Olen käynyt Thaimaassa Cashew-pahkinöitä käsittelevässä tehtaassa ja nähnyt miten käsityövaltaista homma on. Maksan mukisematta niistä enemmän.

[/quote]

Vierailija
6/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän mitkään muut pähkinät, paitsi maapähkinät (jotka ei oo pähkinäitä), oo mitenkään merkittävästi cashewpähkinöitä halvempia, useimmat kai kalliimpiakin.

Vierailija
7/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ravintosisällöltään loistava. Ja parempi kuin maapähkinä esim.

Vierailija
8/8 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En tiennyt ollenkaan, että  ne pitää käsin käsitellä ennen kuin minä voin niitä täällä tyytyväisenä mutustella :) Mutta hyvä tietää. Mitä tarkoitti tuo, että pitää käsitellä ennen kuin saadaan turvalliseksi? Miksi ne on vaarallisia? terv. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi