Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Yaz pillereistä teinillä

Vierailija
01.02.2014 |

runsaisiin kuukautisiin, kramppeihin  ja acneen?

Onko tullut pahoja sivuvaikutuksia?

Mitä muita pillereitä olette kokeilleet ja onko joku parempi kuin toinen?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi tytär käytti niitä muutaman kuukauden, ei sopineet. ja kun ovat vaarallisia, ei anneta edes pahimmille vihamiehille käyttämättömiä luiskis.

Vierailija
42/62 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 18:34"]

Itselläni oli rajut kuukautiskivut, mutta kyllä siihen kunnon Burana-annos auttoi. Eikö särkylääkkeet (oikein annosteltuna!) todella auta? 

[/quote]

No ei auta. On kokeiltu tosi vahvojakin gynen määräämiä lääkkeitä, pikkasen kipuun minimaalisesti helpottaa, mutta ei vie pois ripulointia ja oksentamista.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks 16vee, jolla käytössä Yazit. Ovat olleet reilun vuoden jo, enkä ole huomannut mitään pahoja sivuvaikutuksia. Iho ei ole alkanut kukkimaan enää Yazin alotuksen jälkeen ja ne on auttanu kuukautiskipujen kanssa, jotka olivat ennen helvetinmoiset. Plussana vielä se, et ennen epäsäännöllisesti tulleet menkat tulee nyt säännöllisesti ja helpompina.

Vierailija
44/62 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viime kuussa yaz pillerit ja en pitänyt kuukautisia nyt on ollut niukkaa punaista ja rusehtavaa tiputtelua 6 päivää. Oon tosi huolissani onko normaalia? Menen lääkärikn ensi viikolla jos on vielä tiputtelua.

Vierailija
45/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumanvittu. Et kai tiedä, että teinien akne on täysin hormooniperäistä ja siihen ei auta 20€ apteekin geelit ja aineet tai ruokavalio. Hormooneista teineillä se johtuu. Aikuisilla vasta stressistä ja ruoasta.

Yaz on meillä ainakin toiminut 14v tytöllä selkäakneen

Vierailija
46/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:28"]

[/quote]

Hormonit on jees. Varsinkin kasvavalle nuorelle. Tottakai. Lääkäriliitto suosittaa.

[/quote]

Joskus on vaan valittava kahdesta "pahasta" se parempi.

Jos elämä pyörii menkkojen (2vk /kk) ja niiden aihuttamien kamalien vaivojen ympärillä, itse ainakin tiedän kumman "pahan" valitsisin. Jokainen saa itse tehdä valintansa ja hyvä niin.

ap

[/quote]

Miten niin 2 vk/kk, etkö tuolla aiemmin sanonut että ne tulevat vain joka toinen kuukausi?

Vierailija
47/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi, kun käytin yazia. Iho oli hyvä ja kivut hellitti. Tein abortin ja vaihdoin merkkiä.

Vierailija
48/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan selkeä trolli koska sekosit tuossa tulevatko menkat kerran kuukaudessa vai 2 krt kuukaudessa.

Ettäs kehtaat!

Vierailija
49/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:59"]

Olet ihan selkeä trolli koska sekosit tuossa tulevatko menkat kerran kuukaudessa vai 2 krt kuukaudessa.

Ettäs kehtaat!

[/quote]

Siis tarkoitin: kerran kuukaudessa vai kerran 2:ssa kuukaudessa.

Vierailija
50/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin Yazeja n. 16-vuotiaasta 19-vuotiaaksi (nyt olen 20). Itse olin kärsinyt aknesta ja syönyt Roaccutania pari kuuria, jonka jälkeen ihoni oli tullut melko hyvään kuntoon. Aloitin pillerit siis säilyttääkseni ihoni hyvässä kunnossa, ja Yazit tekivät tehtävänsä. En huomannut mitään sivuvaikutuksia, suosittelen näitä. Muistaakseni hormoni-tjms pitoisuudet ovat alhaisimmat näissä verrattuna muihin markkinoilla oleviin pillereihin. 

Vierailija
51/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla minipillerit(Cerazette) auttoi hurjasti runsaisiin halvaannuttavan kivuliaisiin menkkoihin. Riskit paljon pienemmät veritulppiin ja muihin komplikaatioihin. Pelkkää keltarauhashormoonia. Mielestäni kuukautiskierron pitäisi antaa itsestään asettautua eikä sekoittaa kroppaa pillereillä jotka kontrolloi kiertoa. Minipillerit eivät kontrolloi kiertoa, lumepillereitä ei oteta kuukautisten aikaan vaan niitä samoja pillereitä joka päivä. Itse oon tykänny tosi paljon, auttanut migreenikohtauksiin myös. Akneen kannattaa etsiä muu hoitokeino kuin hormoonit.

Vierailija
52/62 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:28"]

[/quote]

Hormonit on jees. Varsinkin kasvavalle nuorelle. Tottakai. Lääkäriliitto suosittaa.

Vierailija
53/62 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyseisiä pillereitä kokeillut 16-vuotiaana ja niistä tuli aivan kauheita migreenikohtauksia(perheessä tai suvussa ei migreeni taipuvuutta ole), joten jouduin vaihtamaan merkkiä ja nykyisin käytän Mirelle nimisiä pillereitä (8 vuotta olen jo kyseistä merkkiä syönyt)

Vierailija
54/62 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yazit oli ensimmäiset pillerit joita kokeilin. Ensimmäiset pari kk oli täysin ok. Sitten alkoivat kuukautiset muuttua kivuliaiks ja vuoto runsaaks. Ennen mulla ei kipuja ollu, mutta nykyään olen sellaisissa tuskissa että en kykene mihinkään. Lisäksi ahdistuin todella helposti kaikesta. Erityisesti kahtena viikkona ennen kuukautisia.
Oli yazeista kyllä hyötyäkin. Kuukautiset muuttuivat säännöllisiksi, iho parani hieman ja rinnat kasvoi (hyvin subjektiivista että pitääkö positiivisena vai ei). Yazien käytön aikana myös halut lisääntyivät. Olen kyllä aina ollut vauhikas ja aina pitänyt seksistä
Ja halunnut sitä, mutta yazien aikana en muuta miettinytkään.
Hyvin yksilöllistä se kuitenkin on. Kaksi ystävääni, jotka käyttivät yazeja joutuivat lopettamaan ne mielettömän ahistuksen ja mielialan heittelyn takia. Toisaalta minulla on yksi tuttu, jolla ei ole esiintynyt mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
55/62 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuvaikutuksena reilun vuoden ikäinen lapsi. Tuttavapiirissä 5 lasta, jotka saaneet alkunsa yazeja syödessä.

Vierailija
56/62 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsikaa vaan rauhassa yazeja. Älkää ihmetelkö hiusten ohenemista. Googlatkaa yaz hair loose. Että sillein !.

Vierailija
57/62 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 18v ja tosi hyvät ovst oleet. Ei aknea, ei kipuja ja niukkaa vuotoa. Yaz myös vähemmän hormoneja kuin muissa :)

Vierailija
58/62 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yaz ilman reseptiä   http://www.besteuropeanpharmacy.com

Vierailija
59/62 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 15 vuotias ja olen aloittamassa yaz nimiset e-pillerit

En iloitse kuukautiskivuista koska niitä on ollut jo kohta yli 4 vuotta ja kivut ovat olleet helvetilliset... Kaikkien naisten kuukautiset ovat erilaisia ja niin ovat myös pillereiden vaikutus jokaiseen meistä ketkä niitä käyttävät

Ja kipu ei liity millään lailla urheiluun

Vierailija
60/62 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:52"]

Onko Yaz-pillerit sitä samaa tuotesarjaa kuin Yasmin-pillerit? Mä sain niistä migreenikohtauksen ja jouduin sairaalaan. Sain sen jälkeen ikuisen kiellon käyttää Yasminille samansukuisia e-pillereitä.

On ne dsamaa sarjaa.

Tuota just pelkään, teinillä on jo valmiiksi migreeniä:(

Tavallisia ja reseptillä saatavia kipulääkkeitä kokeiltu, ei auta.

Teinillä on tosi pahat kivut, oksentaa ja pahoinvoi 2 vrk.

Menkat vielä tulee niin epäsäännöllisesti, ettei osaa alottaa kipulääkettä etukäteen, niinkuin paras olisi.

Eli kun menkat tulee vaan n. joka toinen kuukausi, ne on sitten kahta runsaammat ja kivuliaammat.

ap

Yazia ei missään nimeessä saa syödä jos on todettu migreeni!!!!! TÄMÄ PITÄISI OLLA SANOTTU JO LÄÄKÄRISSÄ RESEPTIÄ HAKIESSA