Tunnetko ketään sarjamurhaajaa tai jotain sellasta?
Tämä sopisi ehkä paremmin murhainfoon mutta en jaksa rekisteröityä sinne. Olen miettinyt, että aina kun joku paljastuu sarjamurhaajaksi, niin naapurit lehdissä sanoo, että en olis siitä ikinä uskonut, se oli niin mukava mies. Onko todella näin? Olen tavannut joitain ihmisiä joista minulle on tullut sellainen tunne, että toi vielä tappaa joskus jonkun ja ajattelin, että entäs jos olenkin oikeassa? En nyt siis puhu mistään tatuoiduista huumekauppiaista joista nyt näkee jo heti päältä, että loppusijoituspaikka on vankila vaan ne tyypit ovat olleet sellaisia ihan normaaleja mutta jotain outoa niissä on ollut.
Oletko tuntenut ketään joka on myöhemmin paljastunut murhaajaksi tai raiskaajaksi? Ei tarvitse mainita mitään nimiä ettei tule mitään kunnianloukkassyytteitä.
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 17:35"]
Apua onko se Oulun tyyppi vielä vankilassa. se Maria Michael milä lie?
Siis se joka kuristi naisia.
Btw onko se Oulun sarjaraiskaaja jäänyt kiinni? Se josa oli paljon juttua joskus?
[/quote]No jos ei ole jo ulkona niin kohta on, sehän sai lievennyksen hovissakin.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 08:41"]
Tunsin tämän ennen muinoin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Taskinen Oli nuorena poikana jo aikamoinen hulivili.
[/quote]
Voisitko kuvailla luonnetta tarkemmin? Olisitko uskonut, että tulee tappamaan ketään?
Tuossa on siitä Oulun kuristajasta.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jukka_Lindholm
Ensin kuristi kuoliaaksi äitinsä, sitten 12-vuotiaan tytön, sitten mummonsa.
Sen jälkeen on yrittänyt monta monituista kertaa.
Näillä näkymin vapautuu kahden vuoden kuluttua. siis 2012 sai 4 vuoden tuomion käräjäoikeudessa, jonka hovioikeus vahvisti saman vuoden lopulla. Eli. Jos on istunut koko 12 vuoden, sitten 13, 14 ja vapautuu siis ens vuonna.
Toikin on saanut monta kertaa 9 vuoden tuomion. Miksi ei vaan suljeta laitokseen loppuiäksi..
"Jukka Torsten Lindholm (nyk. Michael Maria Pentholm, s. 1965) on suomalainen kolmeen henkirikokseen syyllistynyt mies. Hän on Alibin mukaan ainoa suomalainen, jonka FBI on luokitellut sarjamurhaajaksi, vaikka hän ei juridisesti olekaan murhaaja tuomioiden tullessa tapoista ja kuolemantuottamuksesta.[1]"
Lähti kesken t.66
Eli siis ihan oikeasti houkutteli kotiina, kuristi kuoliaaksi ja teki toiselle tytölle seksuaalista väkivaltaa. Hyi
Siis on jo varmaan vapaana. Tuomiosa miinustetaan aina se mikä on istuttu tutkintavankeudessa. Ja nuo viimeisimmät kuristamiset on tapahtuneet 2009. Luulisi että ois saatu melko pian kiinni.
Suomessahan ei näitä sarjamurhaajia pahemmin ole, koska jäävät aina ekan tekonsa jälkeen kiinni. Poliisin mukaan esimerkiksi se joensuulainen elukkalääkäri, joka tappoi sen tuntemattoman sh:n kadulla yöllä ilman syytä, oli sen tyyppinen tapaus, että olisi todennäköisesti uusinut tekonsa, ellei olisi jäänyt kiinni.
Tunnen kaksi murhaajaa. Toinen oli perhesurma, jossa kuoli lapsia + murhaaja + puoliso. Sarjaa "ei olisi ikinä uskonut". Kiltti, sympaattinen, perusmukava mies. Jälkikäteen kuulin, että oli viimeisen vuoden aikana alkanut pimahdella kotioloissa eli jotain enteitä oli.
Toinen taas... Tappoi tuntemattoman naisen julmasti. Tämä tapaus oli kyllä mielestäni ihan sarjamurhaajan alku. Kaikki natsasi: eläinten rääkkäys, pyromania, tirkistely jne., jotka usein edeltävät murhaamiseen siirtymistä. (siis melkein kaikilla sarjamurhaajilla taustalla näitä ennen kovempia toimia) Jäi onneksi heti kiinni.
Nuori mies joka tappoi ja kuristi avopuolisonsa kuoliaaksi. Yritti lavastaa teon itsemurhaksi.. On jo vapaalla :( tyhjät silmät ja aina vähän hiljainen ollut. Perhekoti-taustaa ja huostaanottoa
Aika kummallinen kysymys, Suomessa kun näitä sarjamurhaajia ei ole tainnut olla kuin kourallinen. Wikipediasta luettuna nykyaikaisista tappajista vain Myrkkyhoitaja Nykopp ja Hammasmurhaaja Junni täyttää kriteerit. Sitten on muutama tapaus joissa tekijä on toiminut sarjamurhaajan tavoin mutta teot ovat jääneet kahteen tapaukseen koska ovat jääneet kiinni ennen kuin on sarjaksi päässyt kehittymään. Pia-murhaaja, Nailosukkakuristaja ja Häkä-Enska ovat sellaisia.
Jo edesmennyt liftarimurjaaja, tämä Häkä-Enska, oli jonkin mutkan kautta jotain sukua, itse en koskaan tavannut tai edes nähnyt kun olin pieni kakara vielä silloin 70-luvulla kun hän lahtasi näitä liftareita. Olen kuullut välikäsien kautta, että mies oli patologinen valehtelija ja inhottavan ja tunteettoman oloinen, kylmä tyyppi. Tiedä häntä.
Tunsin tämän ennen muinoin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Taskinen Oli nuorena poikana jo aikamoinen hulivili.
Minä tutustuin murhaajaan sitten kun oli jo tuomionsa istunut. Yksi Heinojen murhaajista kyseessä. En olisi todellakaan arvannut, vaikka minun ei koskaan kyllä tehnyt mieli tutustua häneen lähemmin. Liikuttiin siis samoissa piireissä joku aika ja yhteys Heinojen murhiin selvisi minulle netin kautta sattumalta, koska hän ei ole vaihtanut nimeään ja nimellä löytyy netistä murha-ajalta joku valokuva, joista hänet tunnistaa.
Apua onko se Oulun tyyppi vielä vankilassa. se Maria Michael milä lie?
Siis se joka kuristi naisia.
Btw onko se Oulun sarjaraiskaaja jäänyt kiinni? Se josa oli paljon juttua joskus?