Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan muut kartanonrouvat! Mitä olette tehneet paikallisyhteisönne hyväksi näin korona-aikana?

Vierailija
25.10.2020 |

Meillä oli eilen myyjäiset paikallisten hyväntekeväisyysjärjestöjen hyväksi. Teen vapaaehtoistyötä ottamalla koti- ja lemmikkieläimiä hoitoon. Toimin aktiivisesti puolueemme kunnallisvaalitoimikunnassa. Lisäksi tietenkin perinteiset lionsit, varainkeruut, köyhien joulut ym.

Kartanonrouvina meillä on vastuullinen asema yhteisömme näkyvinä esikuvina ja keulahahmoina.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkannut lisää palvelusväkeä.

Vierailija
2/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5 ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käskenyt talousmamsellin keittää köyhille soppaa luista ja ylivuotisesta lantusta. Tarjotaan tuolla kunnan tienhaarassa väentuvan lautasilta.

Vierailija
4/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilotellut viinapulloja toimitusjohtajamieheltäni.

Vierailija
5/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilahdellut ikkunoissa ja puutarhassa välillä aika vähissä vaatteissa ja nakkenakin. Silmäniloa kyläläisille ;)

Vierailija
6/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leiponut pipareita köyhille.

Vierailija
7/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kaksi hopeamarkkaa paikalliselle köyhäintalolle ja mäkituvan muorin kerätä lumppuja aitasta. Onneksi tilanne ei ole vielä yhtä paha kuin toissavuotisen pilkkukuume-epidemian aikaan. Tuli paljon orpoja.

Vierailija
8/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi köyhät eivät syö kakkuja kun heillä on pula leivästä. Tarjoan ystävällisesti palvelijattarelleni mahdollisuuden yöpyä vaatekaappiin tehdyssä 3 neliön yksiössä, ja kellarin vessaakin saa käyttää sekä viikon vuosilomalla käydä kotipuolessa. Lopun aikaa käyskentelen puutarhassani hoitaen ruusujani, joita myös ohikulkijat saavat ihailla.

Eikun oikeasti tietenkin arvostan kaikkia yhdistysihmisiä ja hyväntekeväisyyttä tekeviä, itse olen niin epäsosiaalinen etten jaksa:)

Vierailija
9/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakustani tippuu murusia muille

Vierailija
10/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förlåt men den här herrgårdsfrun pratar endast svenska.

Vierailija
11/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoitttelen hengästymistäni mutta juoksin juuri kartanoni itäsiivestä vastaamaan

Vierailija
12/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä MLL:llä nypläämme pitsiä ja pohdiskelemme samalla miten paljon on vähäosaisia lapsia maailmassa.

Vierailija
13/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan oikea kartanonrouva. Moi AP ja kaikki muut kohtalotoverit! Olen ollut terveydenhoidossa töissä ennenkuin kouluttauduin tälle nykyiselle alalle, joten ilmoittauduin koronajäljitykseen, mutta koulutus olisi ollut niin kaukana, ettei se ollut mahdollista eikä mulla ollut infektiotauti-taustaa. Ehkä nyt nappaa? Olisi ihan kiva kehittää näitäkin valmiuksia, vaikka nykyinen työni onkin taiteen ja antiikin parissa.

PS Olen se jolla on vaaleankeltainen päärakennus ja toinen siipi 1780-luvulta ;)

Vierailija
14/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysytellyt omassa kamarissani päänsärkyä potien ( ts.netissä juoruamassa) pois palvelusväen tieltä. Ensi viikolla aion aktivoitua kartanon koristelupuuhissa jahtikauden päättäjäisiä varten.

Vierailija
15/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan oikea kartanonrouva. Moi AP ja kaikki muut kohtalotoverit! Olen ollut terveydenhoidossa töissä ennenkuin kouluttauduin tälle nykyiselle alalle, joten ilmoittauduin koronajäljitykseen, mutta koulutus olisi ollut niin kaukana, ettei se ollut mahdollista eikä mulla ollut infektiotauti-taustaa. Ehkä nyt nappaa? Olisi ihan kiva kehittää näitäkin valmiuksia, vaikka nykyinen työni onkin taiteen ja antiikin parissa.

PS Olen se jolla on vaaleankeltainen päärakennus ja toinen siipi 1780-luvulta ;)

Minulla on linna Ala-saksissa

Vierailija
16/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin työkkäristä listan alueen työttömistä ja nyt on tarjottu palkkatuettua työtä vaikka miten monelle. Mukavasti saadaan syyskuntoon piha ja pihatto. Tarjosivat työkokeilijoitakin, mutta niitä ei oteta, koska palstalla moni on kertonut ryhtyvänsä tuhoamaan työnantajan omaisuutta, jos moiseen pakotetaan.

Influenssarokotteen on hankittu omalle väelle, itse ne rokotan, koska tuli aikanaan sellainenkin lupa hankittua. Maalla pitää osata hoitaa kaikki syntymästä kuolemaan ja mistä muualta sitä apua haettaisiin kuin kartanosta, kun sisäministerikin ilmoitti, että enää ei pidä poliisia vaivata turhilla soitoilla, ihan saa paikallisesti hoitaa järjestyksenpidon. Onneksi pojat on molemmat RUK:n käyneitä, osaavat pitää väen ja kyläläiset komennossa, jos on tarpeen.

Kartanon väentupaan on tehty maskiompelimo ja laitettu kangaspuihin matonloimet, siellä on sopuisa sorina, kun tehdään uutta ja solmitaan leikkuujätteestä kuramattoja.

Myyjäisiä ei täällä järjestetä koronavaaran takia enkä todellakaan ota kotieläimiä hoitoon. Ajatuskin muutamasta lampaasta jossain tallinnurkassa tuntuu hankalalta.

Vierailija
17/17 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt suuren palveluksen yhteisölleni. Viihdyn kartanoni länsisiivessä, pidän palvelusväen kiireisena ja pysyn poissa rahvaan joukosta.

Saatte vapaasti lähettää kiitoksenne kukkalähetysten ja lahjakorttien muodossa.