Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

imetys+hiustenlähtö+tukkatyyli?

Vierailija
31.01.2014 |

Tukka lähtee tupoittain. Syynä on ilmeisesti synnytyksenjälkeinen hormonitoiminnan muutos. Kirjoitin otsikkoon imetys, koska se on lyhyempi ja siitä jengi ymmärtää mitä tarkoitan.

Olen pari vuotta kasvattanut tukkaa, ja se ylettyykin nyt reilusti yli olkapäiden. Pari kuukautta synnytyksestä se oli kauneimmillaan IKINÄ, tuuhea kiiltävä leijonanharja jota ei tarvinnut pestä ikinä. Nyt hiusraja on muuttunut taikurin tai vampyyrikreivin hiusrajaksi (kaljut laikut ohimoilla) ja ponnari ohentunut huolestuttavasti. Tulee varmaan aivan sairaan ruma, kun uudet hiukset lähtevät kasvuun. Siispä harkitsen, että hulluttelisin kerrankin ja leikkaisin ihan lyhyeksi. Viimeksi mulla oli lyhyt ("kanan perse") kampaus teini-iässä, kun hankkiuduin rastoista eroon. Se ei ollut hullumpi, mutta olin silloin myös vähän eri mitoissa. Nytkin suht hoikassa kunnossa, mutta en mikään Anne Hathaway.

Sitten on vielä tällainen juttu, että olen joutunut toimimaan miehen parturina viimeiset viisi vuotta. En edes ole siinä hyvä, mutta se on pihi ja ollut aina jostain syystä lopputulokseen tyytyväinen - ihmeen kaupalla! Nyt olen leikkauslakossa ja sen tukka menee jo ponnarille, heh. No, kuitenkin, kelasin että pistetään äijä hommiin. Annan sen leikata, ja ehkä vielä vapaat kädet, jotain jännitystä elämään. Pahalta tämä tulee joka tapauksessa näyttämään niin tai näin, joten mitä väliä?

Tulipas pitkä juttu. mutta siis:

Pitääkö jengi ihan hulluna jos toimin näin? Eniten oikeastaan pelottaa, että tulee tällainen imetyspolkka -tyylinen ilmiö, että näytän vanhemmalta kuin mitä olen ja sitten myöhemmin kadun valokuvien ääressä että "pitikö mennä näyttämään vanhalta tädiltä kun olis voinut olla suloinen nuori äiti." Plus, mielestäni lyhyt tukka sopii vaan laihoille.

Oletteko leikanneet pikkuvauva-aikana harventunutta tukkaanne? Näyttikö se vielä harvemmalta lyhyenä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu leikkasin esikoista imettäessä. Kappas vaan se ei kasvanukkaan takaisin. kesti tosi pitkään imetyksen loppumisen jälkeen ennenkö hiukset alko jotenkuten taas kasvaa pituutta kunnollisella vauhdilla. 

jos siis haluat joskus jatkossakin pitkät hiukset nii älä leikkaa ihan lyhyttä, mieluummin kampaajalla joku kauniisti kerrostettu olkapäille ulottuva mitä voi pitää aukikin ja kerrostusten ansiosta ei näytä niin ohuelta.

Vierailija
2/3 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka tuuheni raskausaikana, ja toki "ylimääräisiä" lähti pois imetysaikana, mutta ei harvennut liikaa. Söin imetysaikana mahdollisimman monipuolisesti, sekä jatkoin raskaus&imetysvitamiinin ottamista, kalsiumia sekä kalaöljyä. --> hyväkuntoiset, pitkät hiukset edelleen vuosi synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän myös syödä hyvin, raskausajan linjaa jatkaen. Harmi vaan, ettei näytä tehoavan. Tukka lähtee siis nimenomaan edestä, en tiedä eteneekö sulkasato aaltomaisesti edestä taakse vai mitä helvettiä.

Kiva kuulla etteivät hiukset leikkaamisen jälkeen lähteneet kasvamaan. Kaikkia virheitä ei tarvii tehdä itse :D en siis tarkoita pahalla, vaan että kiitos varoituksesta.

ap